• gb75

Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???

Hejsan alla!
    Skan ni gifta er i augusti 2005??? Hör av er i så fall det vore kul om vi kunde byta ideer och tips. Själv har jag lite svårt att bestämma mig om ett bra färgtema. Jag vet att jag vill ha ljusblått, men vilken färg mer??
    Vi bor strax utanför Norrköping och ska gifta oss i Kuddby kyrka. Men det spelar ingen roll var i Sverige ni bor, jag vill höra i från er alla Augisti 2005-brudar!!
    Må så gott!
    Planera lugnt. Vi har ju ett helt år på oss!!!

• Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???
  • HelleBelle

Vi har det mesta klart utom datum och bokningar. (festblad, hur inbjudan ska se ut, kyrkoblad, kläder.) Jag tar det baklänges... ;)

• Magnus flikka

Vi gifter oss i Umeå den 20 augusti 2005, och har hittills bokat festlokal. Kyrka går inte att boka förrän efter nyår... När skickar ni andra ut inbjudningarna (kanske lite tidigt att tänka på?)?

• HelleBelle

Blir det den 27 aug så kommer vi nog skicka ut innan sommaren just för att ingen ska boka semester resor etc.

• LillaMisan

Jag ska gifta mig i augisti nästa år. Men vi har inte kommit långt alls med planerandet. Vet inte riktigt datum vi ska välja. Håller på lite med inbjudningslistan nu.

• Anna gbg

Hejsan hej!
    Här är ytterligare en augustibrud! Jag och min sambo ska gifta oss i Gamla Örgryte Kyrka den 13/8 nästa år. Festen ska vi ha på Villa Odinslund - det var där vi träffades på en nyårsfets en gång. Känns mysigt att vara tillbaka där allt startade...
    Färgtemat blir grönt, vitt och guld.
    Bestmen och tärna är bestämda. Värdpar har vi bestämt - men de vet inte om det ännu ;) Vi ska fråga min bror. Jag har varit och sett ut min brudklänning. Förhoppningsvis kan min farbrors fru sy den åt mig. Festprogrammen är så gott som färdiga och vi har bestämt hur inbjudningarna ska se ut. Nästa projekt är att oka fotograf och någon som kan spela under middagen - någon som har ett förslag kanske?!

• Miss Å

Behöver fråga er andra som ska gifta er samtidigt som jag och min m2b. Vi har bokat kyrka och festlokal, men när ska man ta kontakt med florist, fotograf mm? Drömde i natt att det var dagen vi skulle gifta oss men att jag hade missat allt och då menar jag allt vad gäller planering. Ingen fixade mitt hår, lokalen var inte klar och alla gäster började att komma. Det är väl någon undermedveten oro inför allt. Är väl rädd att jag ska missa något.... hur långt har ni andra kommit i er planering?

• Labulina

Här är en till 2005-brud. Vårt datum (och flera andras har jag sett) är 6/8.

Sitter och kikar på andras idéer och inspireras, kikar också på klännigar och skor på bridesave.com men det är svårt med storlekar. För övrigt har jag ändå bestämt mig för att sy min klänning själv. Även om den inte blir perfekt så är det lite extra kul. Vi har färgtema creme/gammelrosa samt pärlemor och/eller guld.
    Visst är det massor som ska planeras, man blir alldeles svett när man tänker på det... Vi har bokat kyrka, festlokal, bestämt ring och klänningsmönster, tillfrågat tärnorna och gjort placeringen vid honnörsbordet (svååårt). Inbjudningslistan är klar och kortens utformning börjar likna något. Men ändå så mycket roligt kvar ;)

Näpp, nu ska jag kika på Islandsresebyråer så att vi kan önska oss presentkort till resan i julklapp.

Lycklig planering på er alla!

• HelleBelle

Vilken bra ide! Jag ska önska mig på resia för vi ska antagligen åka till DR (Dominikanska Republiken) i okt/nov 2005.

• Millemo

Ja, presentkort på resor är inte helt fel
    :)

• HelleBelle

Vi hade tänkt att önska oss det i bröllops present, men man kan börja vid jul och födelsedagar! Jag ska även önska mig bröllops saker i födelsedags present.

Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???