• gb75

Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???

Hejsan alla!
    Skan ni gifta er i augusti 2005??? Hör av er i så fall det vore kul om vi kunde byta ideer och tips. Själv har jag lite svårt att bestämma mig om ett bra färgtema. Jag vet att jag vill ha ljusblått, men vilken färg mer??
    Vi bor strax utanför Norrköping och ska gifta oss i Kuddby kyrka. Men det spelar ingen roll var i Sverige ni bor, jag vill höra i från er alla Augisti 2005-brudar!!
    Må så gott!
    Planera lugnt. Vi har ju ett helt år på oss!!!

• Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???
  • Hermione

Millemo
    Tack för tipset! Jag har ännu inte hunnit kika rundor så jättemycket, men jag ska ta tag i det nu. Idag är det exakt ett år till jag blir fru!

• Ikea

Hej Augusti 2005 brudar. Jag gifter mig idag, fast om ett år. Ska bli så himla roligt. Vi har bokat Falsterbo kyrka och även festlokal. Det blir Badhyttens nybyggda festvåning i hamnen i Skanör. Vet på ett ungefär vilken ring jag villa ha, men avvaktar tillsvidare, man hinner kanske ångra sig...
    Någon mer som gifter sig den 13:e??
    lycka till allihop med planering, vi får hjälpas åt med ideér och inspiration.

• Hermione

Ikea
    Jag gifter mig också idag om ett år! Visst känns det lite speciellt idag?! Jag har också ungefär sett ut ringen, men tänkte också vänta ett tag, känns inte som jag vill köpa den för tidigt, som du sa, man hinner kanske ångra sig.
    Är det någon som kommenterat att du valt den 13:e som datum? Jag har inte fått några kommentarer, men jag har hört andra som valt den 13:e och fått en del kommentarer. Någon speciell anledning till att det blev den 13:e augusti?

• MinPrins

Hej tjejer!

Här är en till Augusti 2005-brud: den 6/8 nästa sommar ringer kyrkklockorna för vår del!

Vårt färgtema (än så länge, kanske har helt annan smak om 1år...): grönt i olika nyanser (främst lime och oliv), vitt, guld och så vill jag få in lite rosa här och där

Vi har kikat lite på ringar, men känns som att man ska vänta lite eftersom man kan hinna ändra sig. Klänning har jag inte börjat titta på ännu, ska gå ner i vikt först...

Har köpt lite papperprover för att få inspiration till inbjudningskort mm, inhandlat en liten stämpel från Panduro med ett litet brudpar på som vi ska använda på kuverten till inbjudningskorten och eventuellt på placeringskorten.

Vi har prel.bokat lokal och kyrka, men ska kika runt lite till innan vi bestämmer oss till 100%.

• Millemo

MinPrins

Grönt i olika nyanser (främst lime och oliv),och vitt - jättefint!!

Våra bästa vänner hade det på sitt bröllop nu i juli och det var alldeles lagom. Fint och inte för mycket - vilket jag är rädd för att det lätt blir.. Vi väljer nog en annan färg - vill ju inte härma bästa kompisarna - men så långt har vi inte kommit i planerandet.

• gb75

Hejsan brudar!
    Nu är jag tillbaka och hänger här igen. Skrev min omtenta i måndags och jag hoppas det gick vägen.... Hur går det med era planeringar???
    Vi har för tillfället kommit fram till följande:
    Datumet hänger i luften,det blir 6/8 elller 13/8.
    Vi ska gifta oss i kyrkan där vi bor och ska hyra en bygdegård till festen.
    Vi ska ha catering. Vår budget ca.40000kr.
    Antal gäster ca 50. Längre än så har vi inte kommit, men det känns som om det är väldigt långt kvar!!!!!
    Må så gott ni alla blivande fruar.
    Skriv gärna så jag vet hur det går för er.

• Leoniden

Vi ska gifta oss 13:e augusti i Arlövs eller Oxie kyrka.
    Har börjat titta lite smått på lokal/restaurang. Är himla kul med planeringen, och det gäller ju att börja i tid, för det kan nog ta ett bra tag med allt man ska tänka på. Vi har en liten son också och allt tar tre gånger så lång tid sedan han kom.

Har ni kommit fram till vilket färgtema ni ska ha?

Är det andra som har tips på teman (färg eller annat)? Vi har nästan bestämt oss för limegrönt och vitt, men man vet aldrig, nåt bättre kanske dyker upp!

• _Sommarbrud_

Jag gifter mig den 27:e augusti 2005..
    Färger som passar med ljusblått e ju tex beige/cremefärgat och mörkblått bla..

• Lolita

Jag gifter mig den 27 aug 2005 i Nässja Kyrka i Vadstena.

Har redan börjat planera...
    älskar allt som har med bröllop och skulle helst av allt jobba med sånt...om det gick...

Vi ska ha vitt, ljusrosa och silver som tema...

/Lolita

• _Sommarbrud_

Lolita:

Va skoj! Den 27:e du med!

Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???