• Äldre 18 Aug 13:27
    23986 visningar
    125 svar
    125
    23986

    2 augusti 2014

    Hej alla där ute! Jag och min sambo gifter oss 2 augusti 2014 och jag skulle tycka det vore roligt att bolla idéer och diskutera med andra som gifter sig samma datum :) Var gifter ni er, hur långt har ni kommit i planeringen osv? :)

  • Svar på tråden 2 augusti 2014
  • Äldre 23 Jan 16:43

    Nu har vi fått tag i och bokat präst och organist :) Inbjudningarna håller min m2b på att ordna det sista på, jag tycker de är perfekt men min "groomzilla" är så petig.. Bara att hoppas att inte för många planerat semester.. När skickar ninut inbjudningarna och vad har ni satt för rsvp datum?

  • Äldre 24 Jan 06:56

    Vi kommer att skicka ut dem i början på februari och osa är satt till den 8 juni. Hur gör ni?

  • Äldre 24 Jan 11:13

    Jag har tänkt att skicka i slutet av mars/ början av april med osa runt sista maj. Vill inte ha för lång svarstid så att det glöms bort. :)


    2/8 -2014
  • Äldre 29 Jan 00:24

    Men vad skönt att höra, vi kommer skicka dem till print i veckam sen blir det skriva adresser så man får kramp.. Osa har vi nu bestämt till sista mars

  • ROJD
    Äldre 5 Feb 09:23

    Hej, här e en till som är ny. :) Vi skall oxå gifta oss den 2a augusti och jag längtar så!


    Min "gubbe" friade på nyårsnatten framför raketerna och då var ju skumpan redan i handen. Hehe.


    Vi har bokat lokal, musik till kvällen, sångare (till vigseln), bröllopsplats, kock. Maten får han av oss. Vi ska ha viltbuffé.. Fördelen med att gifta sig med en jägare!  


    Brudklänning, ,tärnklänning, skor till oss båda + swarowski kristaller som skall limmas på mina ;), allt blingbling till bruden (hår+smycken), de flesta dekorationerna till borden (förutom blommorna) och allt till inbjudningskorten är köpt och väntar på stora dagen. Jag gör egna inbjudningskort med ett tjockare papper med ett spetspapper som dekoration. Sen knyter man ett guldsnöre runt. Jättefint. :) O ja, fixat ett eget monogram som kommer i form av en stämpel snart hoppas jag. Monogramet kommer vara på allt, även tårtan. (Som oxå är beställd kom jag på..)


    Vi skall ha lite rustic gone romantic nature som tema.. Oj vad trams det lät haha. Men dukar med spets ovanpå och sen juteväv som en tunn löpare längs med långborden. Mässingsljusstakar/kandelabrar i alla olika storlekar o höjder blandat med små värmeljus i glas. Vinröda rosor o brudslöja i små buketter i vas och murgröna längs hela bordet. Dekoren utöver det kommer vara hjorthorn som skall "byggas" ihop till små skulpturer av min väldigt duktiga värdinna. :D  Placeringskorten kommer vara hjorthornsknappar som man bränt in namnet på.  Sedan ett litet hål i kanten så man kan knyta ett spetsband o fästa den i glaset.


    Färgtemat är vitt, vinrött, guld och naturfärgat.  Vi kommer gifta oss i en glänta i en gammal gammal ekskog som finns där vi bor och ska åka hästovagn till festen.


    Inbjudningarna kommer att skickas ut i slutet på februari, har skickat savethedate på FB redan, och jag vill ha osa till en månad innan.


    Jag tycker att vårt bröllop verkligen kommer att vara vi. :)

  • Äldre 18 Apr 05:37

    Hej !

    Hur går planeringen för er alla där ute?
    I dag var vi och beställde min ring !!!!   
    Nu är det nog dax att prick av lite på listan ....

  • Äldre 18 Apr 05:38

    Hej !

    Hur går planeringen för er alla där ute?
    I dag var vi och beställde min ring !!!!   
    Nu är det nog dax att prick av lite på listan ....

  • Äldre 18 Apr 06:31

    Hej. Jag och min blivande gifter också oss den 2/8.

    Gifter oss utanför Sävsjö i Småland. På lördags ska vi diskutera och smaka bröllopstårtan.

    Klänning och kläder är fixade. Ringen är köpt. Maten är beställd. Åker till Tyskland en runda i månadsskiftet för att köpa alkohol.

    Pyssel och dekorationerna i lokalen håller vi på med för fullt. Pompoms, glasburkar, vimplar, candybar, Photo Booth mm

  • Äldre 18 Apr 13:10

    Hej, jag och min man gifte oss borgligt 2/8 förra året och ska nu "gifta" oss i kyrkan på våran 1 åriga bröllopsdag pga att vårat bröllop förstördes av många anledningar.
    Så vi kommer att se det här som vårat riktiga bröllop fast vi räknar ju årsdagar från vigseln förra året. :)

    Vi gifter oss i Slaka kyrka i Linköping. Just nu klurar vi på musik osv.
    Kläder och smycken är fixade, våra nya ringar är beställda (gifte oss med tillfälliga förra året pga att jag var gravid och svullen som en säl).
    Vi har lite planering kring mat kvar men tårtan är bestämmd.
    Vi har ett sommrigt ljust pastelltema och jag funderar på att ha vita, babyrosa och ljusaprikosa nejlikor i min bukett..

    Annars så håller vi på att planera och köpa in dekorationer osv nu.
    Börjar bli galet nervös och pirrig nu med, är så jäkla glad att vi ska göra det här! :)

    Här har ni bilder på det vi ska ha :)


  • Äldre 24 Jun 03:09

    NU tjejer o killar är det inte så långt kvar !!!   Stor förväntan  ...... 
    Har klipttill vissa delar till plaserings korten . Lämnat beställning på blommor både till små buketter till tärnorna o näbbar och bords dekoration. Hämtat vigselringen lämnat de andra på putsning. Näbbarnas o tärnornas kläder är klara. Ska göra en prov uppsätning av mitt hår här i veckan. Spännande..........   Nu är det nära 


    Dagen D kommer snart
  • Äldre 11 Jul 20:19

    Hej alla. Ännu en 2 Augusti-brud här!
    Helt sjukt hur snabbt tiden gått den senaste månaden, endast 3 veckor kvar nu! <3

    Nästan allt faller allt på plats nu! Vi har kläder fixade -  Jag gifter mig i 50tals pärlemodröm handsydd av min fästmans mormor med guldskor, spetsjacka och vintageslöja, och stilren kostym från tiger till min fästman. Min bukett en yvig, stor och modern handbunden, tärnbuketter och corsager är beställda, alla 8 tärnor och marskalker har ordnat kläder, bordsplaceringen är också klar.

    Alla trycksaker (vigselprogram, festprogram och placeringskort) gjorde jag själv i indesign - dom ska bara printas på fint papper och sättas ihop. Vi har tänkt ut dekorationer, all alkohol är inköpt och vi har stämt av allt med catering. MEN det som kvarstår är efterrätt/tårta, vi har tänkt oss en buffet med massa gott som vi ordnar med själva samt inköp av all alkoholfri dryck!

    Min vigselring är också beställd, vi "fyndade" en otroligt vacker helalliansring på kaplans i stockholm - hett tips till alla som letar!! Och förlovningsringarna är inne för puts.

    Jag har gått från att vara hur lugn som helst till ett nervöst vrak senaste veckan - aldrig hade jag kunnat ana att bröllopsplanering är så stressigt!

    Ibland önskar man att man vore rik - men med en tight budget tackar vi gudarna för pinterest och fyndiga diy idéer. Hur många av er har pinnat för inspiration?

    Ni som gifter er i kyrkan, har ni några tips på psalmer - vi har valt "på bröllopsdagen ber vi" men letar febrilt efter en till!

    Tack för all inspiration! Nu håller vi tummarna för vädret i vårt avlånga land!!

    Här är några bilder på mina egendesignade trycksaker, dom ska tryckas på ett rustikt gräddvitt papper med textur. Kvistarna är enbär, vilket vi båda älskar.

  • Äldre 15 Jul 11:38

    Helt galet vad fort tiden gar!!
    Trodde jag var en lugn brud men senaste veckorna har jag sovit superdaligt och haft hemska drommar.. Alla fragar vad jag ar stressed over men det ar inget speciellt, antar att det ar allman wedding stress.. haha..
    Skont ar iaf att nagra kilon forsvinner ;)

    En sak jag ar stressed over ar att vi inte haft mkt kontakt med prasten, han ar pa semester och vi kommer nog enbart hinna ses 1 gang och det blir veckan innan!! iiih!!
    Vi kommer till Sverige mandagen innan och himlar vad mkt som ska hinnas med da..
    Tur ar att vi har folk som hjalper till nu pa plats, inhyrda samt vanner.

    Min m2b ar superpetig med musik och har lagt veto pa de latar jag vill ha som 1a dans, men har inte kommit pa ngn sjalv sa det far vi se hur det blir..

    Sen blir det intressant nar vi flyger over med alla vaskor samt en stoooor klanning, den kommer jag ta som handluggage I business sa det borde funka men iaf.. lite nervigt..
    Hur kanner ni andra 2 aug brudar, nervosa an?

  • Äldre 15 Jul 11:40

    missanger:

    Vi kommer ha 2 psalmer I kyrkan, men har inte valt an, vi har dessa som forslag

    psalm 411
    psalm 289
    psalm 84
    psalm 751

  • Äldre 16 Jul 15:30

    Lajna:

    Jag tyckte verkligen om psalm 289, tack så mycket för tipset!!
    Jag sover också superdåligt nu, och vill framför allt inte gå och lägga mig om kvällarna - oavsett hur sent det blir! Det finns så mycket att göra helatiden, varje minut känns dyrbar:)

    Hur gör ni, planerar ni och ordnar allt själva?

    Vi har inte heller träffat prästen pga. hans semester, förhoppningsvis blir det av denna vecka. Kantorn är också ledig, oh well! haha.

  • Äldre 21 Jul 12:18

    Missanger:
    Vi planerar fast det at svart nar man inte ar I samma land! haha.. Vi har mkt hjalp nu sista veckorna av min maid of honour ( I sverige) och var toastmadame ( som aker till sverige pa onsdag )
    Sen har vi en eventfirma som dekorerar pa dagen.
    Men vi koper mkt saker har I London och tar med over, sa det blir mkt packning!

    Har just fatt mail fran prasten och vi ska ses den 29..

    Sa nara nuuuuuuu!!!!
    :)

Svar på tråden 2 augusti 2014