• Bamsem­ums
    Äldre 2 Apr 16:42
    161357 visningar
    1042 svar
    1042
    161357

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Äldre 3 Aug 22:05

    STORT GRATTIS ALLA NYGIFTA! :D

    Min dag va helt underbar, hittills den bäst dagen i mitt liv.
    Jag var så lycklig hela dagen, kändes som att sväva bland molnen!

    Fast saker gick fel (Ena hålet till snörningen gick sönder på klänningen, buketten började ramla sönder på väg ut ur kyrkan, och sminket höll inte som jag hoppats) så var alla glada och hade roligt och trevligt, jag hade lyckats med placering och planering, awesome!
    Jag har min man, fick TVÅ danser med honom (han dansar aldrig)!!

  • Äldre 5 Aug 09:53

    Hej på er! Nu är även jag och min man (!!) gifta! Vilket overklig dag, det känns fortfarande som det var en dröm, en annan tid, till och med ett annat liv. Kan ännu inte förstå att det är sant! Här kommer några bilder från våran dag.



    Vet inte om bilderna är för stora, men det märks väl..



    Gifta!! :)



    Den obligatoriska selfien på väg mot festen ;) jag kallar honom hubbie, han kallar mig wifie ;)

    En fantastisk dag på så många sätt, jag hade inte gjort något annorlunda!Hoppas ni andra hade en fin dag!

  • Äldre 6 Aug 22:37


    gud va fina alla är och ett stort grattis:) nu är jag också fru:)
    hade den bästa dagen i mitt liv allt flöt på som det skulle så är mer en nöjd:) lite bilder har jag men väntar på att alla ska skicka samt att fotografen ska bli klar.men vet inte varför alla lägger sig åt sidan.....
  • Äldre 7 Aug 08:33

    En av våra bröllopsbilder, änsålänge med stämpel på, men får snart dom rikiga.
    ååååhhh vad jag vill uppleva dagen igen! :)

  • CJ5
    Äldre 14 Aug 12:11

    Nu är också vi gifta. Lite bilder kommer här. (och vad fina bilder ni andra lagt upp)

  • Äldre 14 Aug 15:02

    Å vad kul det är att se allas kort! Ni är sååå vackra!

  • Äldre 8 Sep 13:54

    Hej allihopa! Min kärlek och jag skall gifta oss i juli nästa år och måste bara fråga er som också gift er under semestertider - hade ni problem med att få tag i vigselförrättare, frisörer, catering, fotografer och allt sådant just eftersom det var mitt i folks semester? Hur jobbade ni runt det? Jag inser att jag helt enkelt får vara ute i god tid, men hur god tid behöver man? Hoppas att ni fortfarande finns kvar i forumet och kan svara på mina frågor! :) 

  • Äldre 9 Sep 02:49

    Hej Elena!


    Juli var en helt fantastisk månad att gifta sig i, men som du säger kräver det liiite extra planering.

    Frisör: fick vi inte tag i alls. Men det löste sig bättre ändå, de extra timmarna hemma gjorde att morgonen blev lugn och mysig (jag fixade håret själv).

    Blommor: Jag valde att binda en egen bukett, men det är inte världens gladaste blommor hemma hos floristerna i juli. Blomsterlandet däremot hade fantastiska och prisvärda exemplar.

    Vigselförrättare: Vi gifte oss i kyrkan, och fick världens underbaraste semestervikarierande präst. Bokade kyrkan i januari, och i slutet av april hade de lagt sina semesterscheman och prästen hörde av sig då.

    Tårta: Här var nog det största problemet att vi gifte oss på en söndag, så det hade nog varit kinkigt med leverans vilken månad som helst. Vi löste det genom att beställa bröllopstårtan genom Ersta Terrass där vi gifte oss. Den blev god och vacker (vi valde smak och utseende, men kunde inte provsmaka innan) och eftersom restaurangen skötte all kontakt med bageriet slapp vi hela stressmomentet. 

    Gästlistan! Trots att vi mejlade ut save-the-dates i februari så var det väldigt många som var bortresta och inte kunde komma. En del andra avbröt sina semestrar eller flög tvärs över världen för att delta, men vi förstår nu att vi skulle ha varit ute i ännu godare tid, speciellt med pappersinbjudningarna.

    Catering: Där var det tvärt om. Söndagar i juli är i princip ingenting bokat. Vi kunde välja och vraka. Ett alternativ vi bollade med var nattklubben Och Himlen Därtill på Södermalm. Eftersom det är deras stängda dag kan man hyra hela stället till skapligt pris. Hade vi valt att ha ett "fest" bröllop hade vi tagit det, i stället blev det sommarbarbecue med barnfamiljerna. :) 

    Grattis och lycka till!

  • Äldre 21 Sep 00:19
    Elenaproblema skrev 2014-09-08 13:54:19 följande:

    Hej allihopa! Min kärlek och jag skall gifta oss i juli nästa år och måste bara fråga er som också gift er under semestertider

    - hade ni problem med att få tag i vigselförrättare, frisörer, catering, fotografer och allt sådant just eftersom det var mitt i folks semester? Hur jobbade ni runt det? Jag inser att jag helt enkelt får vara ute i god tid, men hur god tid behöver man? Hoppas att ni fortfarande finns kvar i forumet och kan svara på mina frågor! :) 


    Det beror helt på vilket typ av bröllop ni tänkt er! Vi hade ett rätt low key bröllop, fixade maten själva osv. Dessutom hade vi bröllopet uppe i norrland, inte lika många bröllop där.. Men hade problem med frisör, de flesta har semester just då, men i sista stund löste det sig. Mitt tips till dig är, oavsett vad de viktigaste sakerna är för dig, se till att ha en backup plan. Förbered för både bra och dåligt väder. Se till att ha en bra fotograf som vet hur man fotograferar bra även i gassande solsken.. Och som många andra poängterat, var ute i god tid! Och lycka till :)
  • Äldre 27 Oct 00:48

    Evelinagabriella får man vara fräck och fråga vad er fotografering kostade?  


    Vi är på jakt efter fotograf i bollnäs nämligen  

  • Äldre 2 Nov 20:54

    Absolut, 3500 betalade vi :)

  • Äldre 24 Nov 15:06
    Elenaproblema skrev 2014-09-08 13:54:19 följande:

    Hej allihopa! Min kärlek och jag skall gifta oss i juli nästa år och måste bara fråga er som också gift er under semestertider - hade ni problem med att få tag i vigselförrättare, frisörer, catering, fotografer och allt sådant just eftersom det var mitt i folks semester? Hur jobbade ni runt det? Jag inser att jag helt enkelt får vara ute i god tid, men hur god tid behöver man? Hoppas att ni fortfarande finns kvar i forumet och kan svara på mina frågor! :) 


    Det beror nog helt på var i landet man bor.

    Vi hade inte problem med något alls faktiskt.
    Lokalerna bokade vi i god tid innan (ca 1år) för att vi visste exakt vad vi ville ha. Frisök, mat, kläder osv vidare var inga problem. Tårta och fotograf var visserligen inbjudna vänner men även inom de områdena var det inga problem att få tag på folk.

    Save the date skickade vi ut 6månader innan, inbjudningskorten 3 månader innan och vi hade endast 1 par som inte kunde komma pga semester (av ca 75st inbjudna)
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?