• Tokig

HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.

Snälla hjälp mig.

Sitter här med två klänningar och jag vet inte vilken jag ska lämna till sömmerskan för justering.

Den första 1) är tyngre. Behöver justeras över bysten och jg skulle behöva mer urringning. Just nu tycker jag det känns lite tantigt. Skulle också behöva ett nytt band eftersom detta inte riktigt går att knyta snyggt.

Den andra 2) är lättare. Sitter bättre men behöver finpoleras. Det är överflödig spets som behöver klippas bort och lite så. Det syns att den är uppsydd väldigt fort. Finsnitsen har inte riktigt hunnits med. Släpet faller inte lika snyggt som på 1) och den genomskinliga spetsen i ryggen är inte lika djupt ner som 1).

Snälla hjälp. Behöver all feed-back jag kan få för att kunna ta detta beslutet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-11 12:24
    Jag kunde tyvärr inte ladda upp mer en 1 bild i taget så det blev ett gäng inlägg. Det är inte jättebra kvalitet och 2) är inte knäppt hela vägen upp i ryggen.

Men frågan är framförallt. Vilken tror ni har mest potential för justering?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.
  • Tokig
    Chicita skrev 2012-09-16 11:39:46 följande:
    Det är ingen fara Glad
    Det var mer en reflektion om att det händer så många gånger (och inte bara dig)...
    I andra gamla trådar har man kunnat se TS gå från:
    Hur ska jag göra -till- Nu har jag bestämt mig
    Sen kommer flera nya in i tråden och tycker att något annat än det personen valt är bättre (inte för att vara elaka, dom har bara inte sett att personen bestämt sig). Och då kan man se hur TS börjar vela och går tillbaka till början igen och är åter igen osäker, ännu värre nu eftersom hennes beslut ifrågasattes...
    Hahahaha... ja usch. Det gäller att man kan hantera allas åsikter när man väl ber om dom. Allt enligt principen "fråga inte om du inte vill veta".

Jag är så sjukt tacksam för detta forumet. Jag har varken familj eller mina nära runt mig eftersom jag bor på annan ort och då är det så himla skönt att kunna bolla idéer med alla er.

Men jag skulle aldrig våga fråga om jag inte vill veta svaret. Skulle vara skitjobbigt att bli osäker sedan man redan fattat beslut.

Och jag är VÄLDIGT säker på min trea.

Wttan och tvåan ska säljas, glömmas och aldrig tvekas på igen.
  • Chicita
    Tokig skrev 2012-09-17 10:53:59 följande:
    Hahahaha... ja usch. Det gäller att man kan hantera allas åsikter när man väl ber om dom. Allt enligt principen "fråga inte om du inte vill veta".

Jag är så sjukt tacksam för detta forumet. Jag har varken familj eller mina nära runt mig eftersom jag bor på annan ort och då är det så himla skönt att kunna bolla idéer med alla er.

Men jag skulle aldrig våga fråga om jag inte vill veta svaret. Skulle vara skitjobbigt att bli osäker sedan man redan fattat beslut.

Och jag är VÄLDIGT säker på min trea.

Wttan och tvåan ska säljas, glömmas och aldrig tvekas på igen.
    Bra Solig
  • Tokig
    1700tal skrev 2012-10-07 09:03:08 följande:
    Jag kan inte se några bilder, bara en logga?
    Scrolla ner på sidan. Alt. googla på "Ikon Nässjö Facebook"
  • Tokig

Chicita skrev 2012-09-12 15:42:14 följande:

Bilder ser jag (och säkert många mer) fram emot Skrattande
    Ha en underbar dag
    Har inte så många bilder än. Men här är en i profil åtminstone.

(Foto: Moro Mou photographer, eller Moro mou photographer på facebook)www.moromou.se/)

Stort tack till alla er igenom som hjälpte mig igenom min "sista-minuten-av-klännings-kris-och-velande".
  • Tokig
    Willow skrev 2012-10-18 13:50:31 följande:
    Du blev verkligen super vacker!
    Tack snälla du!
  • Tokig
    CoG skrev 2012-10-18 18:01:27 följande:
    Å vilken härlig bild!!
    Ja, den är underbar. Sitter som på nålar och längtar efter alla våra bilder. Vilken dag som helst ska det trilla ner i brevinkastet - då kan jag lägga upp en bättre bild på hela out-fiten.
  • L och J
    Tokig skrev 2012-10-18 09:23:33 följande:
    Har inte så många bilder än. Men här är en i profil åtminstone.

(Foto: Moro Mou photographer, eller Moro mou photographer på facebook)www.moromou.se/)

Stort tack till alla er igenom som hjälpte mig igenom min "sista-minuten-av-klännings-kris-och-velande".
    Men åååh, jag ryser när jag ser detta! Helt fantastisk bild! va fina ni är! Solig
  • Tokig

Vad snälla ni är! Vi var framförallt väldigt lyckliga och avslappnade under vår dag, kanske det dom syns?

• Chicita
    Tokig skrev 2012-10-23 22:37:41 följande:
    Vad snälla ni är! Vi var framförallt väldigt lyckliga och avslappnade under vår dag, kanske det dom syns?
    Ja det lyser alltid igenom Solig
  • daniiel
    Tokig skrev 2012-10-23 21:39:22 följande:
    Ja, den är underbar. Sitter som på nålar och längtar efter alla våra bilder. Vilken dag som helst ska det trilla ner i brevinkastet - då kan jag lägga upp en bättre bild på hela out-fiten.
    Oh, vad spännande :D Jag hoppas att ni kommer bli väldigt nöjda med era bilder, men den du visat här som är från fotografen ser ju lovande ut. En väldigt fin bild på ett vackert och kärleksfullt brudpar :)
    Tokig skrev 2012-10-23 22:37:41 följande:
    Och även jag tycker att det syns och det ger verkligen det där lilla extra :)
  • Tokig
    MichelleRhett skrev 2012-10-24 04:41:17 följande:
    Wow its so beautfiul!
    Thank you!Solig
Svar på tråden HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.