• Tokig

HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.

Snälla hjälp mig.

Sitter här med två klänningar och jag vet inte vilken jag ska lämna till sömmerskan för justering.

Den första 1) är tyngre. Behöver justeras över bysten och jg skulle behöva mer urringning. Just nu tycker jag det känns lite tantigt. Skulle också behöva ett nytt band eftersom detta inte riktigt går att knyta snyggt.

Den andra 2) är lättare. Sitter bättre men behöver finpoleras. Det är överflödig spets som behöver klippas bort och lite så. Det syns att den är uppsydd väldigt fort. Finsnitsen har inte riktigt hunnits med. Släpet faller inte lika snyggt som på 1) och den genomskinliga spetsen i ryggen är inte lika djupt ner som 1).

Snälla hjälp. Behöver all feed-back jag kan få för att kunna ta detta beslutet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-11 12:24
    Jag kunde tyvärr inte ladda upp mer en 1 bild i taget så det blev ett gäng inlägg. Det är inte jättebra kvalitet och 2) är inte knäppt hela vägen upp i ryggen.

Men frågan är framförallt. Vilken tror ni har mest potential för justering?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.
  • Tokig

Det hoppas jag också :) 27/9 vet vi och 6/10 är dagen D.

• Chicita

Jag tror inte att det ska vara några problem. Dom brukar ändra klänningar mer än så.
    Men man vet ju aldrig, det kan vara en söm som är felsydd från fabrik eller nåt som gör att man inte kan ändra hur som helst osv...

Vilken klänning det än blir så kommer du att vara jättefin på er dag Glad 

• kramen

Jag tycker oxå nr 1. Tyget ser ut att vara av bättre kavlitet. Septen ser ut att vara mer följsam. Släpet ser jättefint ut :)

Enl mig är nr 2 nertill  mindre fin, fokus läggs på brodyren vid knäna.  men som sagt smakenär som baken :)

• javas

Jag röstar på nr 1...

Tänkte först tvåan, men tror man lurar sig för att den sitter bäst just nu.
    När väl ettan blivit omsydd så blir den nog jättefin!

• javas

Tackar även daniiel för toppenbra info o beskrivning.
    Plötslig insåg jag att jag behöver köpa en underkjol =)

• Tokig

Detta är tidigare idag hos sömmerskan.

Underklänningen är sydd i ett stycke och spetsen över bysten i ett annat, därför går det inte att sänka undertyget eller utvidga urringningen. Detta är det bästa hon kan göra. Hon vill ha 2000 kr för justeringarna.

Vad tycker ni?

En tanke också, går det att byta spets helt? Då borde man ju kunna få passformen bättre, eller är det ett jättejobb?

• Tokig

För att komplicera allt ännu mer så provade jag en klänning i butiken, fråga mig intre varför, men den talade till mig. Den är egentligen inte alls min stil, alldeles för vanlig, för enkel, för klassisk. Men som sagt mina ögon föll på den. Och ana min förvåning när jag tyckte den var fantastisk. Den sitter jättebra. Behöver läggas upp och tas ut lite men det är ju småfix.

MEN - det är ju inte alls den stilen jag tänkt. Hur gör man då? Ska man gå på det som faktiskt passar min kropp bäst eller ska man gå på det man velat från början fast att det inte blir helt 100?

Svar på tråden HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.