• Tokig

HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.

Snälla hjälp mig.

Sitter här med två klänningar och jag vet inte vilken jag ska lämna till sömmerskan för justering.

Den första 1) är tyngre. Behöver justeras över bysten och jg skulle behöva mer urringning. Just nu tycker jag det känns lite tantigt. Skulle också behöva ett nytt band eftersom detta inte riktigt går att knyta snyggt.

Den andra 2) är lättare. Sitter bättre men behöver finpoleras. Det är överflödig spets som behöver klippas bort och lite så. Det syns att den är uppsydd väldigt fort. Finsnitsen har inte riktigt hunnits med. Släpet faller inte lika snyggt som på 1) och den genomskinliga spetsen i ryggen är inte lika djupt ner som 1).

Snälla hjälp. Behöver all feed-back jag kan få för att kunna ta detta beslutet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-11 12:24
    Jag kunde tyvärr inte ladda upp mer en 1 bild i taget så det blev ett gäng inlägg. Det är inte jättebra kvalitet och 2) är inte knäppt hela vägen upp i ryggen.

Men frågan är framförallt. Vilken tror ni har mest potential för justering?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.
  • Tokig

Tycker ni att jag ska investera i en underkjol till klänningen? (trean) Och vaddå för någon isåfall ? (underkjol för dummies Vol. 2)

• daniiel
    Tokig skrev 2012-09-14 22:25:05 följande:
    Tycker ni att jag ska investera i en underkjol till klänningen? (trean) Och vaddå för någon isåfall ? (underkjol för dummies Vol. 2)
    Den ser inte ut att ha långt släp? Till den kan du nog ha en A-linje formad utan ringar, alternativt med en ring längst ner :) Med en ring längst ner, så kan du ställa in önskad vidd och du slipper ha tyg "slingrandes" runt benen när du går.

Något liknande dessa
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoat--8836-_p67705.html
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-8860-_p165640.html
  • maxmamma

Klänning nr 2 var ju kanonfin, såg ut o passa dig perfekt.

hoppas du får till det och lycka till med gifter målet Skrattande 

• Chicita

Till er som fortfarande röstar på klänning nr 1 eller 2 så kan vi kanske meddela att TS redan bestämt sig för ett tredje alternativ (som finns någon eller några sidor tillbaka i tråden). Flört

Även om det inte är meningen (detta händer ofta, den som startat tråden lägger till ett extra alternativ som inte upptäcks av nytillkomna) så kan det bli så fel när den sista favoriten, som kanske är beställd och betald inte syns som alternativ för de som tycker och röstar. 
    Någon som var osäker på sitt val från början kan ta det som att dom gjort ett felaktigt val med det senaste alternativet när folk bara röstar på dom första bilderna.

Om man går in och röstar i en tråd så kan det vara vits att i alla fall klicka i "visa endast" under trådstartarens signatur någonstans i tråden så man ser om det har tillkommit fler alternativ eller om TS redan bestämt sig.
    För annars kanske man gör någon ledsen och osäker istället för att hjälpa... 

• Sofiiiz
    Chicita skrev 2012-09-15 16:28:14 följande:
    Till er som fortfarande röstar på klänning nr 1 eller 2 så kan vi kanske meddela att TS redan bestämt sig för ett tredje alternativ (som finns någon eller några sidor tillbaka i tråden). Flört

Även om det inte är meningen (detta händer ofta, den som startat tråden lägger till ett extra alternativ som inte upptäcks av nytillkomna) så kan det bli så fel när den sista favoriten, som kanske är beställd och betald inte syns som alternativ för de som tycker och röstar. 
    Någon som var osäker på sitt val från början kan ta det som att dom gjort ett felaktigt val med det senaste alternativet när folk bara röstar på dom första bilderna.

Om man går in och röstar i en tråd så kan det vara vits att i alla fall klicka i "visa endast" under trådstartarens signatur någonstans i tråden så man ser om det har tillkommit fler alternativ eller om TS redan bestämt sig.
    För annars kanske man gör någon ledsen och osäker istället för att hjälpa... 
    TS kan även lägga till en tilläggskommentar till inlägget så syns de längst upp om man lagt till fler val?
    Alla går inte tillbaka alla sidorna och läser när det ställs en direkt fråga. Jag gör inte de alla gånger iaf. SÅ lägger man till fler alternativ så måste man också förstå att alla inte vet om det, så röstar folk fortfarande så betyder ju inte de att man menar nått illa, och man bör ju inte som TS ta illa upp om nån fortsätter rösta?
  • Chicita
    Sofiiiz skrev 2012-09-15 17:06:43 följande:
    TS kan även lägga till en tilläggskommentar till inlägget så syns de längst upp om man lagt till fler val?
    Alla går inte tillbaka alla sidorna och läser när det ställs en direkt fråga. Jag gör inte de alla gånger iaf. SÅ lägger man till fler alternativ så måste man också förstå att alla inte vet om det, så röstar folk fortfarande så betyder ju inte de att man menar nått illa, och man bör ju inte som TS ta illa upp om nån fortsätter rösta?
    Nej men i många fall så kommer det röster på tidigare alternativ även precis efter TS senaste inlägg om "nu har jag gjort mitt val, åh vad jag är nöjd nu"...
    Att bara läsa TS kan vara väldigt vilseledande. Oavsett vilken tråd man svarar i så kan det vara bra att i alla fall skumma igenom sista (eller dom två sista) sidan om man inte hängt med från starten.

Man kan väl hjälpas åt? Om alla som skapar en tråd försöker komma ihåg att uppdatera trådstarten om något händer, så kan väl de som svarar också försöka ha lite koll på vad det är dom svarar på? 

Jag tror inte att många här är ute efter att vara dumma. Det är inte det jag menar.
    Men det här händer så väldigt ofta så jag tycker att det är värt att belysa problemet. 
  • Sofiiiz
    Chicita skrev 2012-09-15 17:20:00 följande:
    Nej men i många fall så kommer det röster på tidigare alternativ även precis efter TS senaste inlägg om "nu har jag gjort mitt val, åh vad jag är nöjd nu"...
    Att bara läsa TS kan vara väldigt vilseledande. Oavsett vilken tråd man svarar i så kan det vara bra att i alla fall skumma igenom sista (eller dom två sista) sidan om man inte hängt med från starten.

Man kan väl hjälpas åt? Om alla som skapar en tråd försöker komma ihåg att uppdatera trådstarten om något händer, så kan väl de som svarar också försöka ha lite koll på vad det är dom svarar på? 

Jag tror inte att många här är ute efter att vara dumma. Det är inte det jag menar.
    Men det här händer så väldigt ofta så jag tycker att det är värt att belysa problemet. 
    Håller med, bra att belysa problemet!
  • Tokig

Hej alla! Jag tar inte illa upp och jag vill inte förvilla. Men pga en bugg kan jag inte uppdatera (göra tillägg) till några av mina trådar. Jag har mailat support om detta för någon vecka sen men de har inte lyckats lösa det än. Kram

• Chicita
    Tokig skrev 2012-09-16 03:17:39 följande:
    Hej alla! Jag tar inte illa upp och jag vill inte förvilla. Men pga en bugg kan jag inte uppdatera (göra tillägg) till några av mina trådar. Jag har mailat support om detta för någon vecka sen men de har inte lyckats lösa det än. Kram
    Det är ingen fara Glad
    Det var mer en reflektion om att det händer så många gånger (och inte bara dig)...
    I andra gamla trådar har man kunnat se TS gå från:
    Hur ska jag göra -till- Nu har jag bestämt mig
    Sen kommer flera nya in i tråden och tycker att något annat än det personen valt är bättre (inte för att vara elaka, dom har bara inte sett att personen bestämt sig). Och då kan man se hur TS börjar vela och går tillbaka till början igen och är åter igen osäker, ännu värre nu eftersom hennes beslut ifrågasattes...
Svar på tråden HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.