• Tokig

HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.

Snälla hjälp mig.

Sitter här med två klänningar och jag vet inte vilken jag ska lämna till sömmerskan för justering.

Den första 1) är tyngre. Behöver justeras över bysten och jg skulle behöva mer urringning. Just nu tycker jag det känns lite tantigt. Skulle också behöva ett nytt band eftersom detta inte riktigt går att knyta snyggt.

Den andra 2) är lättare. Sitter bättre men behöver finpoleras. Det är överflödig spets som behöver klippas bort och lite så. Det syns att den är uppsydd väldigt fort. Finsnitsen har inte riktigt hunnits med. Släpet faller inte lika snyggt som på 1) och den genomskinliga spetsen i ryggen är inte lika djupt ner som 1).

Snälla hjälp. Behöver all feed-back jag kan få för att kunna ta detta beslutet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-11 12:24
    Jag kunde tyvärr inte ladda upp mer en 1 bild i taget så det blev ett gäng inlägg. Det är inte jättebra kvalitet och 2) är inte knäppt hela vägen upp i ryggen.

Men frågan är framförallt. Vilken tror ni har mest potential för justering?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.
  • Tokig
    Fioona skrev 2012-09-12 15:37:30 följande:
    Jag tycker att trean ser ut att vara som gjord för dig! Speciellt med sminkning och hår som du beskriver!
    Som de kloka redan sagt, det behövs verkligen inget i midjan på den, den är fantastiskt som den är och Du kommer att komma fram mycket mer utan band i midjan!

Så min röst faller helt klart på trean - utan band!

Lycka till!
    Tack! Känns som sagt galet och väldigt nervöst...
  • Tokig
    malli716 skrev 2012-09-12 15:27:10 följande:
    Klänning nummer tre är UNDERBAR! Jag hade valt den, utan tvekan. Med dina inspirationsbilder kommer du bli superfräck!
    Tack!
  • kramen
    Tokig skrev 2012-09-12 14:09:51 följande:

För att komplicera allt ännu mer så provade jag en klänning i butiken, fråga mig intre varför, men den talade till mig. Den är egentligen inte alls min stil, alldeles för vanlig, för enkel, för klassisk. Men som sagt mina ögon föll på den. Och ana min förvåning när jag tyckte den var fantastisk. Den sitter jättebra. Behöver läggas upp och tas ut lite men det är ju småfix.

MEN - det är ju inte alls den stilen jag tänkt. Hur gör man då? Ska man gå på det som faktiskt passar min kropp bäst eller ska man gå på det man velat från början fast att det inte blir helt 100?

WOW denna klännin är amazing! superSNYGG du är ! En rintig brud ! Välja denna ! 
    Så var det för mig oxå, klänningen väljer bruden å inte tvärt om ! 
  • kramen

Ursäkta min dåliga stavning. Med dina inspirationsbilder och du i denna klänning kommer du vara dagens stjärna ! Åh den var så vacker, klänningen ! Vilket märke? Pris ?   Älskar fallet och din midja blir väldigt smickrande !

Lite samma stil som elsa billgren ! SNYGGT! 

• Willow

Jag tycker nog 1:an faktiskt, spetsen ar sa mycket finare i den an i 2:an, den ar finare baktill ocksa med slapet och i ryggen. Visst 2:an sitter bra, men i mina ogon ser materialet lite billigt ut, medans spetsen i 1:an ar fantastisk. Men jag haller med dig att urringningen behover andras. Kanske vart att ta den till en sommerska och se vad dem sager, om dem kan utfora dem andringar du vill ha till ett pris som ar vart det.
    Prova att knyta bandet baktill i en enkel knut, kan nog vara mycket finare.

• Tokig
    kramen skrev 2012-09-12 17:49:22 följande:
    WOW denna klännin är amazing! superSNYGG du är ! En rintig brud ! Välja denna !
    Så var det för mig oxå, klänningen väljer bruden å inte tvärt om !

Men åhhhh vad gullig du är!

Ja, det är verkligen konstigt. Jag gick ju för att få min klänning justerad. MIN klänning, klänningen jag haft i garderoben i flera månader. Det enda jag varit helt säker på hela tiden. Har ju inte ens provat någon annan. Och så går det såhär.

Klänningen är vald :) Var nere och betalade den för en stund sedan. Så nu är det betämt.

Känns märkligt, roligt, spännande, nervöst... massor av känslor jag inte känt med den andra.

Jag kände mig fin men ändå mig själv i denna. Ser mig inte som en klassisk brud. Gillar vintage och färgstarkt. Men detta känns så rätt.

• Tokig
    kramen skrev 2012-09-12 17:59:36 följande:
    Ursäkta min dåliga stavning. Med dina inspirationsbilder och du i denna klänning kommer du vara dagens stjärna ! Åh den var så vacker, klänningen ! Vilket märke? Pris ? Älskar fallet och din midja blir väldigt smickrande !

Lite samma stil som elsa billgren ! SNYGGT!

Hahaha Elsa Billgren är en av mina största stilikoner. Tycker hon är fantastisk så den liknelsen älskar jag. Då kanske jag inte ser så tråkig ut ändå...

Det är en Aspera (heter det så??) Alicja Eklöw. Ingen aning om modell. Men jag såg att det fanns en liknande, fast med släp, på första sidan på deras hemsida.

3600 kr ville de ha för den, men så hade de tydligen ombyggnadsrea så 20% försvann av sig själv :)

• Chicita
    Tokig skrev 2012-09-12 18:15:51 följande:

Jag kände mig fin men ändå mig själv i denna. Ser mig inte som en klassisk brud. Gillar vintage och färgstarkt. Men detta känns så rätt.

Den klassiska skärningen med båtringningen och den markerade midjan ovanför en halvcirkelkjol är ju typiskt 50-tal och alltså lite retro-vintage.
    Så det kan väl vara en av sakerna som talade till dig.

Vad kul att du fick den där känslan, alla får inte den Skrattande 
  • Anneli256

Blev direkt nyfiken på klänning nr tre o fick bläddra tillbaka. Personligen så tycker jag den är klart finast. Väldigt smickrande för din figur. Innan du hittade den så röstade jag på nr två. Nr ett tycker jag ser lite för "tantig" ut som du själv säger. Att byta spets helt kan nog vara svårt då det kan vara svårt att hitta en som passar till kjoldelen, dessutom så springer nog kostnaden iväg ganska mycket. Dom ändringar du skulle göra på klänning ett går på två tusen.. det är ganska mycket.

Lycka till

Svar på tråden HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.