• Tokig

HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.

Snälla hjälp mig.

Sitter här med två klänningar och jag vet inte vilken jag ska lämna till sömmerskan för justering.

Den första 1) är tyngre. Behöver justeras över bysten och jg skulle behöva mer urringning. Just nu tycker jag det känns lite tantigt. Skulle också behöva ett nytt band eftersom detta inte riktigt går att knyta snyggt.

Den andra 2) är lättare. Sitter bättre men behöver finpoleras. Det är överflödig spets som behöver klippas bort och lite så. Det syns att den är uppsydd väldigt fort. Finsnitsen har inte riktigt hunnits med. Släpet faller inte lika snyggt som på 1) och den genomskinliga spetsen i ryggen är inte lika djupt ner som 1).

Snälla hjälp. Behöver all feed-back jag kan få för att kunna ta detta beslutet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-11 12:24
    Jag kunde tyvärr inte ladda upp mer en 1 bild i taget så det blev ett gäng inlägg. Det är inte jättebra kvalitet och 2) är inte knäppt hela vägen upp i ryggen.

Men frågan är framförallt. Vilken tror ni har mest potential för justering?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.
  • Brudiframtiden

Hade 1an suttit bäst hade jag definitivt den, speciellt om du vill ha vintagekänsla. Håller med Chicita, bort med bandet och fixa den upp till så är den finast!

• Zhukuang

Jag tycker den andra klänningen ser finare ut.

• Chicita

Jag tycker nog att du behöver underkjol även på ettan, den kommer att få en helt annan känsla då Glad

Om du får ner underklänningen på ettan så att du inte får tuttarna under hakan så att säga, så kommer du att visa mer hud även om du inte öppnar upp V-ringningen mer.
    Och om du breddar V-ringningen där (om det går att göra på ett snyggt sätt) så finns risken att du ser bredare ut. Det är oftast snyggare när man får själva V:et så nära halsen som möjligt när den är såpass djup.
    Men som sagt, om du får bort en hel del av underklänningen där så kommer den att bli mycket sexigare Flört 

Prova att göra en mindre rosett av bandet. Alltså mindre öglor. Bara såpass stora att dom blir tunga och börjar hänga, men inte såpass att dom börjar se ut som knöliga band istället för öglor om du förstår vad jag menar... 

• Tokig

Jag ska sy ett helt nytt band. Detta är alldeles för tjockt för att knyta snyggt. Behöver hitta ett som får snyggare naturligt fall. Smart med underklänningen. Hoppas sömmerskan kan se sånt, eller måste man själv ha specifika önskemål? Räcker det att jag vill att hon fixar över bysten?

• daniiel

Ja, underkjol behövs till båda klänningarna tycker jag :) Och ett smalare band i midjan skulle bli fint, kanske med rosetten knuten baktill istället?

Oavsett vilken klänning du väljer, så kommer du vara jättefin :)

• Chicita
    Tokig skrev 2012-09-11 20:55:52 följande:
    Jag ska sy ett helt nytt band. Detta är alldeles för tjockt för att knyta snyggt. Behöver hitta ett som får snyggare naturligt fall. Smart med underklänningen. Hoppas sömmerskan kan se sånt, eller måste man själv ha specifika önskemål? Räcker det att jag vill att hon fixar över bysten?
    Tala om hur du vill att hon ska göra.
    Gärna med en bild som visar...

• Chicita

Ursäkta att jag norpade din bild, men bara för att försöka visa vad jag menar (nu vill du kanske inte göra precis så här men som exempel)

Be sömmerskan ta in klänningen i sidorna och flytta in ärmen lite (det är det jag försöker visa med pilarna och röda linjen på sidorna)
    Och ändra underklänningen lite (enligt röda linjen, som exempel)

• BlomAnna

Tycker egentligen att klänning 1 är finast men klänning 2 (som också är jätte fin) sitter otroligt snyggt på dig så jag röstar på den!

Svar på tråden HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.