• Tokig

HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.

Snälla hjälp mig.

Sitter här med två klänningar och jag vet inte vilken jag ska lämna till sömmerskan för justering.

Den första 1) är tyngre. Behöver justeras över bysten och jg skulle behöva mer urringning. Just nu tycker jag det känns lite tantigt. Skulle också behöva ett nytt band eftersom detta inte riktigt går att knyta snyggt.

Den andra 2) är lättare. Sitter bättre men behöver finpoleras. Det är överflödig spets som behöver klippas bort och lite så. Det syns att den är uppsydd väldigt fort. Finsnitsen har inte riktigt hunnits med. Släpet faller inte lika snyggt som på 1) och den genomskinliga spetsen i ryggen är inte lika djupt ner som 1).

Snälla hjälp. Behöver all feed-back jag kan få för att kunna ta detta beslutet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-11 12:24
    Jag kunde tyvärr inte ladda upp mer en 1 bild i taget så det blev ett gäng inlägg. Det är inte jättebra kvalitet och 2) är inte knäppt hela vägen upp i ryggen.

Men frågan är framförallt. Vilken tror ni har mest potential för justering?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.
  • Tokig
    daniiel skrev 2012-09-12 14:13:42 följande:
    Min röst ligger fortfarande kvar på ebay-klänningen ;)
    Tack! Är så villrådig nu att jag varken vet ut eller in.
  • daniiel
    Tokig skrev 2012-09-12 14:18:42 följande:
    Tack! Är så villrådig nu att jag varken vet ut eller in.
    Nej, jag förstår det. Jag bestämde mig själv för vilken klänning jag skulle ha på bröllopet bara ca 3 dagar innan. Fram till dess hade jag absolut ingen aning. Det fanns för- och nackdelar med alla klänningarna jag valde mellan (också tre stycken).
  • javas

Jag tycker nog du ska skippa spetsklänningen om den blir som på bilden.
    Den framhäver inte din kropp på ett bra sätt.
    Du får en mkt snyggare figur i den nya klänningen du provade.....anser jag!
    Men även den klänningen från ebay satt ju bra!

• Chicita

Jag tycker att det lät lite konstigt att det inte gick att göra något åt underklänningen där. Även om den är fastsydd i spetstyget (eller hur det nu är gjort) så bör det i alla fall gå att öppna i överkant och liksom "vika in" tyget i sig självt eller hur jag ska förklara. 
    Att byta ut spetsen känns inte som ett gångbart alternativ då kan du lika gärna sy en ny klänning från grunden.

Jag gillade inte den andra klänningen alls, jag tycker att du får en väldigt fyrkantig form och att du tappar midjan helt när du har den på dig. Och som sagt spetstyget i den kändes billigt. Det är uppenbart skarvat i knähöjd och njää den faller inte mig alls på läppen. Men det är ju inte jag som ska ha klänningen på mig Flört
    Du måste känna hur det känns för dig. Och med rätt skor, rätt underklänning och sminkad och fixad som du ska vara så kan man få en helt annan känsla av själva klänningen också...

Eftersom det inte gick att fixa ettan som du ville och jag tyckte att du fick en fin figur i trean, mycket finare än i tvåan. Så faller min röst på klänning nr 3 nu då  Flört

Ingen av klänningarna är ful, så ta det inte på det sättet när jag säger att jag inte gillar tvåan. Jag tycker bara att dom andra är bättre för din kroppsform och att dom ser lite lyxigare ut. "mer original än kopia" om man säger så Glad

• Tokig
    javas skrev 2012-09-12 14:24:35 följande:
    Jag tycker nog du ska skippa spetsklänningen om den blir som på bilden.
    Den framhäver inte din kropp på ett bra sätt.
    Du får en mkt snyggare figur i den nya klänningen du provade.....anser jag!
    Men även den klänningen från ebay satt ju bra!

Tack, funderar för den nya, sjukt otippade klänningen med detta:
    Wedding Sash Belt ART DECO SASH - with custom ribbon tie

Fortfarande "tråkigt"?

• Chicita
    Tokig skrev 2012-09-12 14:29:08 följande:

Tack, funderar för den nya, sjukt otippade klänningen med detta

Fortfarande "tråkigt"?

Jag tycker inte att klänning nr 3 är tråkig på något sätt...
    Den är klassisk, stilren och vacker.
    Lite Audrey Hepburn-känsla eller Jackie Kennedy Glad

Ett snyggt armband, lite blingiga örhängen och en härlig bukett skulle göra den där klänningen rättvisa även utan massa extra pålagt bling.
    Och sen kan man ju alltid överraska med ett par färgglada skor eller något om man vågar Solig 
  • Chicita
    Tokig skrev 2012-09-12 14:32:22 följande:
    eller:
    Om du absolut vill ha något i midjan på den klänningen så kanske något sånt där skulle vara det bästa.
    En blomsterdetalj alltså... 
  • Tokig

Jag är rödhårig och tänker mig styling likt detta, alltså ganska enkel knut och sedan eyeliner och röda läppar.

Svar på tråden HJÄLP!!! Vilken ska jag välja? Har två alternativ.