• LILLSYRRAN

    September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

    Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.


    Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.


    Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.


     


     


     

  • Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    Noro skrev 2013-10-10 17:00:00 följande:
    Vigseln som skulle blivit i september blev idag.
    Nu är vi man och hustru.
    Vi gjorde precis som vi ville, bara vi tre i familjen i kläder vi känner oss fina i. En vigselförättare och två vittnen som var (nästan) obekanta.
    En ring på fingret och en näbbukett till vår dotter är vad vi skaffat speciellt för den här dagen.
    i kväll firar vi med att gå på fin restaurang och i morgon åker vi på en helgsemester till Danmark.
    Hur vi ska berätta för våra nära och kära vet vi inte än...

    Det är verkligen en fröjd att se er andras klänningar, buketter, ringar och tårtor!
    Jag bjuder på en bild på Dotterns bukett. Hon kände sig så fin när hon fick den äran!

    (den blir på sniskan, men ni fattar!)

    Jag vill börja med att säga GRATTIS till äktenskapet! =D


    Mysigt med ett litet intimt bröllop. Jätte fin bukett som din dotter fick, så jag förstår att hon är jätte nöjd. ^_^


    Jo, det kan ju vara lite knepigt att berätta för nära och kära att man gift sig i hemlighet, men förhoppningsvis tar de det hela med jämnmod.


    Hoppas att ni får en trevlig vistelse i Danmark. Skönt med lite avbrott från varadagen. =)

  • Noro
    stormhelen skrev 2013-10-10 17:22:56 följande:

    Jag vill börja med att säga GRATTIS till äktenskapet! =D


    Mysigt med ett litet intimt bröllop. Jätte fin bukett som din dotter fick, så jag förstår att hon är jätte nöjd. ^_^


    Jo, det kan ju vara lite knepigt att berätta för nära och kära att man gift sig i hemlighet, men förhoppningsvis tar de det hela med jämnmod.


    Hoppas att ni får en trevlig vistelse i Danmark. Skönt med lite avbrott från varadagen. =)


    Tack snälla!
  • emelieparstam
    FrökenMäkelä skrev 2013-10-10 09:34:26 följande:
    emelieparstam skrev 2013-10-09 20:37:00 följande:Då fick  vi tråkigt besked i måndags när vi var på banken och pratade om lån till hus... vi fick låna men kontantinsatsen stoppar oss... Så nu kommer vi flytta till en 2.a bor idag i en 3.a som är väldigt dyr.. så de blir och spara pengar.... så från att tänka framåt i livet med famij och hus så får vi lägga de åt sidan ett tag och flytta till mindre och börja spara ännu mer. Man får bita i de sura äpplet och blicka framåt istället.. hoppas kunna ha ett hus om 1-2 år istället för nu.....Fy vad tråkigt!Men ge inte upp, det finns fler banker så nöj er inte er med vad en bank säger. Vi hade turen att vi köpte vårat hus när kontantinsatsen fortfarande var 10% men vi behövde inte ens lägga det och då köpte vi vårt hus sommaren 2010.    
    Tyvärr gäller de alla bankerna... men jag ser framåt istället.. vi har hittat en 2.a som vi kan bo och spara pengar..
    så vi får bara hoppas dem vi ska byta med vill ha våran.
  • Eriksson2013

    Vad fina alla har varit på sina bröllopsdagen :) nu har man massa fina minnen och bilder att titta tillbaka på och njuta :) själv har jag och min man fått en bröllopsvideo av min kära bror som filmade allt. Han har satt ihop en film ifrån själva vigseln, utanför kyrkan och under festens alla roliga grejer.. Är roligt att ha :)

  • stormhelen

    Hej hopp tjejer!


    Det var ett tag sedan vi skrev här senast. Vi har nu fått lite bilder från fotografen som jag ville dela med mig till er. =)


    Så här kommer en riktig bildbomb från vår dag.



    Här är jag påväg upp på Mariahissen (på Södermalm i Stockholm) där fotograferingen skulle ta sin början. Fotografen börjar redan att plåta. =)


    Första gången vi ser varandra med hela brudutstyrseln på. 


    Att promenera på dessa kullerstenar med 12 cm klackar var spännande, men det gick bra. =)



    Här sitter jag i bilen som vi hyrt för att ta oss till de olika platserna för fotograferingen, vilket visade sig vara något av ett äventyr. 









    Här säger jag JA!!! =D


    På väg ut, nu som äkta makar. =) Hjärta

     



    Nu tas vi emot av våra nära och kära som man och hustru.



    På lokalen innergård hade vi vår brudskål. Det var 20 grader varmt och strålande solksken så det var helt perfekt att kunna ha detta utomhus. =) 



    Vår dag blev helt perfekt, och det är med glädje och kärlek som man ser tillbaka och tittar på alla fotona.


    Vi hade inte kunat få en bättre dag. All planering var verkligen värt allt.


     


    Jag vill även visa ett par foton också som inte är tagna av fotografen, utan av min mans lillebror.



    Här kommer vi in till vår middag på festlokalen. 


    Här dansar vi vår första dans tillsamman som man och hustru. Phuu skönt att det gick bra. Jag snubblade inte på klänningen. =P (Jag har ju bara dansat i byxor innan).


    Här är vår bröllopstårta (och jag i bakgrunden), som var hallonmouse och chokladmouse på tunn chokladbotten + med färska limemarrinerade hallon i hallonmousen. Den var jätte god, flera stycken tog om 2-3 ggr. Ändå hade vi kvar 2 tårtor som vi fick ta med oss hem. ^_^


    Tårtan var gooooooooooood. =)

     


    Med denna bild avslutar jag min bildbombning. Hoppas att ni orkat titta igenom alla bilderna (de blev ju ganska så många). Men jag ville verkligen dela med mig lite av vår dag med er tjejer här i denna tråd då vi följt varandra länge.


     


    Kramisar på er!

  • stormhelen

    Vill bara tillägga att vår fotograf var Anna Thorbjörnsson. =)

  • SofiaMagdalena

    här kommer ett gäng från vår fotograf Malin Helenius. 







     
  • stormhelen

    Tack tjejor! Solig


     


    SofiaMagdalena: Jätte fina bilder. Kul att du också ville dela med dig. =)

  • SofiaMagdalena

    Fina fina damer! 

    Nu tackar jag för mig eftersom vi alla här är lyckligt gifta (hoppas jag). Tack för allt stöd och alla goda råd under planeringsstadiet. Hoppas ni får en härligt jul, den första som gifta!

    Stormhelen: Jag fikar mer än gärna om du har lust! Skicka ett sms :)

    Kram på er alla!  

  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-11-22 13:33:43 följande:
    Fina fina damer! 

    Nu tackar jag för mig eftersom vi alla här är lyckligt gifta (hoppas jag). Tack för allt stöd och alla goda råd under planeringsstadiet. Hoppas ni får en härligt jul, den första som gifta!

    Stormhelen: Jag fikar mer än gärna om du har lust! Skicka ett sms :)

    Kram på er alla!  

     


    Jag vill också (liksom SofiaMagdalena) passa på att tacka ALLA ni underbara brudar som varit i denna tråd för att ni delat med er av era bilder och tankar samt alla tips och råd på vår väg som vi tagit mot äktenskapet.


     


    SofiaMagdalena: Ja, en fika eller liknande vore jätte trevligt! =D


     

  • Eriksson2013

    Tack för alla tips och råd inför bröllopet. Har varit trevligt att få dela med sig utav alla förberedelser och själva bröllopet.. :) hoppas alla får en ljus framtid som gifta :)

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!