• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • SofiaMagdalena

Nu har namnbytet gått igenom och alla papper kommit från skatteverket. Känns så skumt! man ska presentera sig med ett annat namn, vara fru och inte sambo/flickvän. Ny namnteckning.

Känns lite som om man bytt identitet på något sätt.

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-09-19 10:58:20 följande:
    Nu har namnbytet gått igenom och alla papper kommit från skatteverket. Känns så skumt! man ska presentera sig med ett annat namn, vara fru och inte sambo/flickvän. Ny namnteckning.

Känns lite som om man bytt identitet på något sätt.

Men lite härligt måste det ju vara att nu heta samma namn. Det blir liksom ett yttre "bevis" på att ni hör samman. Men jag kan förstå att det känns lite mysko. Det tar ju tid innan man vänjer sig.

Min man gick igenom det ca 10 månader innan bröllopet då han bytte till sitt dåvarande efternamn "Lundmark" till hans farmors flicknaman "Dahlén" som gått i hans släkt sedan lång tid tillbaka.

När vi stod framme i kyrkan och skulle ge våra löften stod jag och tänkte "säg inte Lundmark nu han heter Dahlén, säg inte fel, säg inte fel." Som tur var sa jag rätt. Haha

Vi har däremot bestämt oss för att vänta att byta våra namn tills den nya namnlagen träder i kraft - vilket är beräknat till 1 januari 2015 -  som tillåter dubblaefternaman. Vi kommer då att ta mitt efternamn och hans efternamn.

• FrökenMäkelä

SofiaMagdalena skrev 2013-09-19 10:58:20 följande:Nu har namnbytet gått igenom och alla papper kommit från skatteverket. Känns så skumt! man ska presentera sig med ett annat namn, vara fru och inte sambo/flickvän. Ny namnteckning.Känns lite som om man bytt identitet på något sätt. Åh, längtar också tills jag får hem papprena! Ditt gick ju jättesnabbt.  

• emelieparstam

Imorgon är de dax för oss.... nervisoteten är här.... vaknar mitt i natten och vaknar tidigt.. vet inte riktigt vad jag gör vaken nu... mina föräldrar kommer inte fören vid 11.

Idag så ska jag bara ta de lungt, då jag inte får hjälpa till på herrgården.. så idag fixar jag lite smått som behövs  och sen blir de lunch med mina tjejer =)

Ikväll blir de middag med mina föräldrar, min bror, mormor, morfar, moster och min blivandes föräldrar och han själv så klart ;)

Imorgon blir de upp tidigt, fixar håret redan kl 8 för min chef kunde inte senare.. Men jag är glad att hon gör de så hon inte skiter i det.. Sen kommer mina tärnor 9.30 och så fixar min arbetes kamrat dem och jag hjälper nog till lite.. sen flyter förmodligen dag på.. 13.45 är de fotografering iaf ;)

Tack för alla tips jag fått av er och all planering vi pratat om.. <3

• stormhelen

Lycka till alla brudar som gifter sig imorgon!

=)

• FrökenMäkelä

21:e september brudar hoppas ni får en alldeles underbar dag!Lycka till!  

• PimPim83

Jag roade mig med att söka på mitt namn på Ratsit precis, och jag står listad med mitt nya efternamn! Mitt namnbyte har gått igenom. Tjoho! Det gick fortare än vad jag trodde. Borde få papprena från skatteverket nästa vecka då.

Måste säga att det kändes väldigt underligt att se mitt nya namn för första gången. Flört

• FrökenMäkelä

Härliga underbara fredag!!!!

Idag har man sluppit stress eller press. Är såå glad att vårt bröllop är över att man inte behöver planera längre. Denna veckan har spenderats med soff slappande och tv-zappande och ikväll så gick jag och barnen och bada i bubbelpoolen vi har i trädgården såååå skönt.

Imorgon kommer jag njuta av att varit gift i en vecka och tänka på alla underbara brudar som har sin speciella september dag och minnas våran dag. Blir lite måsten i trädgården men annars mys med barnen och bara vara.

• FrökenMäkelä
    PimPim83 skrev 2013-09-20 19:22:33 följande:
    Jag roade mig med att söka på mitt namn på Ratsit precis, och jag står listad med mitt nya efternamn! Mitt namnbyte har gått igenom. Tjoho! Det gick fortare än vad jag trodde. Borde få papprena från skatteverket nästa vecka då.

Måste säga att det kändes väldigt underligt att se mitt nya namn för första gången. Flört
    Vad kul att ni är två som redan denna veckan fått era namnbyten. Längtar tills mitt också gått igenom.
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!