• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • emelieparstam

Då fick  vi tråkigt besked i måndags när vi var på banken och pratade om lån till hus... vi fick låna men kontantinsatsen stoppar oss... Så nu kommer vi flytta till en 2.a bor idag i en 3.a som är väldigt dyr.. så de blir och spara pengar.... så från att tänka framåt i livet med famij och hus så får vi lägga de åt sidan ett tag och flytta till mindre och börja spara ännu mer. Man får bita i de sura äpplet och blicka framåt istället.. hoppas kunna ha ett hus om 1-2 år istället för nu.....

• stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-10-09 20:37:00 följande:
    Då fick  vi tråkigt besked i måndags när vi var på banken och pratade om lån till hus... vi fick låna men kontantinsatsen stoppar oss... Så nu kommer vi flytta till en 2.a bor idag i en 3.a som är väldigt dyr.. så de blir och spara pengar.... så från att tänka framåt i livet med famij och hus så får vi lägga de åt sidan ett tag och flytta till mindre och börja spara ännu mer. Man får bita i de sura äpplet och blicka framåt istället.. hoppas kunna ha ett hus om 1-2 år istället för nu.....

Vad tråkigt att det inte gick som ni hoppades. =(

Det är alltid jobbigt när planer och drömmar måste sjutas på av så tråkiga saker som ekonomi. Ni har iaf varandra och med gemensamma krafter kommer ni att lyckas uppnå era mål och drömmar tillsammans. =)

Nu när bröllopet är över hade jag hoppats på att allt strul med det var över. Det har varit så skönt att bara kunna ta det lungt utan att beöva planera ett bröllop med allt vad det innebär. Jag njuter verkligen av att vara gift.

Men så fick min man ett telefonsamtal av sin farmor, som vill att hennes vännina (efter påtryckningar från denna vännina) att vi ska skicka ett tack kort till henne för hon hade minsann skickat med min mans farmor hela 50 kr och då ska hon minsann ha ett tackkort för det! Hon undrade var hennes tackkort var någonstans eftersom min manns farmor minnsan har fått ett. =O WTF!

Jag tycker att det känns lite magstarkt att någon som inte bjudits in till bröllopet och inte närvarat,och som min man inte har träffat på 15 år (han har bara träffat henne 2-3 ggr i sitt liv) kräver att få ett tackkort för att hon gett oss 50 kr.

Jag bara gapar av förvåning. Det är andra människor som inte häller var bjudna till bröllopet som har skickat oss blommor, som inte häller har fåttt tackkort (utan jag har tackat dem via facebook). Vi har valt att ge tackkort till dem som var bjudna och som faktiskt närvarade vid vigseln.

*suck*

Vi frågade om det skulle gå bra att vi skickar en lapp/brev till henne och tacka. Men det trode min mans farmor inte skulle vara någon bra ide. Så då sa vi att du får hon nog vara utan.

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-10-09 21:07:43 följande:

Vad tråkigt att det inte gick som ni hoppades. =(

Det är alltid jobbigt när planer och drömmar måste sjutas på av så tråkiga saker som ekonomi. Ni har iaf varandra och med gemensamma krafter kommer ni att lyckas uppnå era mål och drömmar tillsammans. =)

Nu när bröllopet är över hade jag hoppats på att allt strul med det var över. Det har varit så skönt att bara kunna ta det lungt utan att beöva planera ett bröllop med allt vad det innebär. Jag njuter verkligen av att vara gift.

Men så fick min man ett telefonsamtal av sin farmor, som vill att hennes vännina (efter påtryckningar från denna vännina) att vi ska skicka ett tack kort till henne för hon hade minsann skickat med min mans farmor hela 50 kr och då ska hon minsann ha ett tackkort för det! Hon undrade var hennes tackkort var någonstans eftersom min manns farmor minnsan har fått ett. =O WTF!

Jag tycker att det känns lite magstarkt att någon som inte bjudits in till bröllopet och inte närvarat,och som min man inte har träffat på 15 år (han har bara träffat henne 2-3 ggr i sitt liv) kräver att få ett tackkort för att hon gett oss 50 kr.

Jag bara gapar av förvåning. Det är andra människor som inte häller var bjudna till bröllopet som har skickat oss blommor, som inte häller har fåttt tackkort (utan jag har tackat dem via facebook). Vi har valt att ge tackkort till dem som var bjudna och som faktiskt närvarade vid vigseln.

*suck*

Vi frågade om det skulle gå bra att vi skickar en lapp/brev till henne och tacka. Men det trode min mans farmor inte skulle vara någon bra ide. Så då sa vi att du får hon nog vara utan.

herregud.. vad oförskämd man får vara bara för man inte fått ett tack kort. förstår att du tycker de är jobbigt.

vi har skickat tackkort till alla som uppvaktat oss, men vi har faktiskt inte skickat till dem som närvarade på vigseln bara.. hmm ska man göra det?
  • stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-10-09 21:21:00 följande:
    herregud.. vad oförskämd man får vara bara för man inte fått ett tack kort. förstår att du tycker de är jobbigt.

vi har skickat tackkort till alla som uppvaktat oss, men vi har faktiskt inte skickat till dem som närvarade på vigseln bara.. hmm ska man göra det?

Jo, jag tycker att det är lite jobbigt. Men men vad gör väll det om 100 år? hehe. =P

Jag tycker att mans kaskicka tackkort till dem man själv vill. Om man ska återupprepa BT mantrat ännu en gång. Ert bröllop = era "regler". Ni gör som ni själva vill. Jag tycker inte att man nödvändigt vis behöver skicka tackkort till alla som närvarade vid vigseln. =)

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-10-09 22:04:22 följande:

Jo, jag tycker att det är lite jobbigt. Men men vad gör väll det om 100 år? hehe. =P

Jag tycker att mans kaskicka tackkort till dem man själv vill. Om man ska återupprepa BT mantrat ännu en gång. Ert bröllop = era "regler". Ni gör som ni själva vill. Jag tycker inte att man nödvändigt vis behöver skicka tackkort till alla som närvarade vid vigseln. =)

ok ;) Jag kommer inte skicka till dem som närvarade på vigseln, vi skickar till dem som uppvaktat oss.
  • stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-10-09 22:09:44 följande:
    ok ;) Jag kommer inte skicka till dem som närvarade på vigseln, vi skickar till dem som uppvaktat oss.
    Det låter jätte bra tycker jag. =) 
  • PimPim83
    stormhelen: Herregud vilken oförskämd människa. Man kan väl inte kräva ett tackkort?? Jag hade inte gett den människan något tackkort om jag var ni!

Vi skickade tackkort till de som närvarade vid vigseln, frisören, sömmerskan, lokalen, fotografen och de som uppvakatade oss genom att skicka kort eller postogram. Övriga fick ett tack muntligt.
  • FrökenMäkelä

emelieparstam skrev 2013-10-09 20:37:00 följande:Då fick  vi tråkigt besked i måndags när vi var på banken och pratade om lån till hus... vi fick låna men kontantinsatsen stoppar oss... Så nu kommer vi flytta till en 2.a bor idag i en 3.a som är väldigt dyr.. så de blir och spara pengar.... så från att tänka framåt i livet med famij och hus så får vi lägga de åt sidan ett tag och flytta till mindre och börja spara ännu mer. Man får bita i de sura äpplet och blicka framåt istället.. hoppas kunna ha ett hus om 1-2 år istället för nu.....Fy vad tråkigt!Men ge inte upp, det finns fler banker så nöj er inte er med vad en bank säger. Vi hade turen att vi köpte vårat hus när kontantinsatsen fortfarande var 10% men vi behövde inte ens lägga det och då köpte vi vårt hus sommaren 2010.    

• Noro

Vigseln som skulle blivit i september blev idag.
    Nu är vi man och hustru.
    Vi gjorde precis som vi ville, bara vi tre i familjen i kläder vi känner oss fina i. En vigselförättare och två vittnen som var (nästan) obekanta.
    En ring på fingret och en näbbukett till vår dotter är vad vi skaffat speciellt för den här dagen.
    i kväll firar vi med att gå på fin restaurang och i morgon åker vi på en helgsemester till Danmark.
    Hur vi ska berätta för våra nära och kära vet vi inte än...

Det är verkligen en fröjd att se er andras klänningar, buketter, ringar och tårtor!
    Jag bjuder på en bild på Dotterns bukett. Hon kände sig så fin när hon fick den äran!

(den blir på sniskan, men ni fattar!)

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!