Brud 2013
Här kan vi samlas som planerar bröllop under 2013
Här kan vi samlas som planerar bröllop under 2013
Håller med om att det är galet mycket att tänka på. Ska alldeles snart ringa till kvinnan med lokalen, hoppas att hon inte biter mig bara. Är lite rädd för vad hon ska säga. Rent logiskt gissar jag att hon vill ha telefonnr, personnr och kanske en adress. Vi har som sagt kommit en bra bit in i listan av saker. Det är dock en massa detaljer som måste klaffa. Ute i god tid, visst, men jag gillar att ha ordentligt med tid att pyssla med dekor, smycken, sy upp/om klänningen etc.
Någon annan som upplever att ni blir tagen som en galning?
Ett och ett halv år kvar och jag har ringt och kolla lokal, blommor och lite mer. När jag berättar att det är sommaren 2013 vi ska gifta oss och inte nu i sommar tycker alla att jag är galen. Att jag är ute i för god tid! Många skrattar lite nervöst...
Någon annan som upplevs att vara galen bridezilla?
Vi gifter oss 3:e augusti 2013 på Öland! Min mamma tycker att vi är ute i galet god tid som redan är i full gång med planeringen, men jag älskar att planera haha. Skönt att veta att vi inte är de enda.. ;)
Lokalen bokas (förhoppningsvis) på fredag och sedan är bollen i rullning! Pirr i magen!
Januari
MariaMagdalena (28:e el. 30:e)
Februari
20:e Millan77
23:e Doofie
Mars
2 mars mimi00 (bytte nyligen datum pga syrrans student)
April
6:e Lordoz
13:e queenemma
Maj
4:e Fru2013
11:e Drömmer
25:e KarinaC
Juni
1:a Vingabrud
1:a Frida87
8:e Dellelgarin, TessanK, Snabbapuckar, Aviman
15:e Bwei, MochK
SnartfruEriksson
Nutsoba
29:e Heobea
Juli
6:e Olaulin, theluckiest2013
6:e LindaL (prel.bokat)
13:e MeaJ
13:e Pagnie , Joselyn
20 FruHassel
27:e chesa, Lisapi, Anaa, Maila81 (?)
Augusti
3:e Maila81 (?), astoryending
23:e Olmo
31:a FrökenCitron
September
14:e Bmw, EmSofia
Oktober
November
December
11:e Wirre 8
Fröken citron , nej du är inte ute förtidigt. Jag var ute lika tidigt och folk säger först så tidigt men sen ändrar dom sig och säger Gud vad smart du är som inte gjort allt i sista minuten för då kan ju välja och inte behöva anpassa sig :)
ja du är inte ensam, själv h´går vårat bröllop av stapelt2013 i maj, och alla fnyser ich tycker att jag är alldeles för lång väg i förväg, men jag undrar om dem verkligen vet hur mycket det är at planer bara att få lokal + kyrka de datum man vill betyder minst 1 år bokning i förväg om man bor i en större stad kan det krävas mer än 1 år till och med, och när vi gör som vi gör med att va ite i tid får vo channsen till att få planera om och speciell priser på exp rea osv ;) supersmart
Wohooo!! Idag var vi på det ställe vi vill ha vår bröllopsfest. Allt gick så himla bra. O det vi vill göra med mat o så går att få igenom. De var väldigt tillmötesgående.
Nu ska vi bara vänta på offerten o se vad hela det kalaset kommer gå på.....
Igår blev papperen påskrivna och handpenningen betald. Så nu känner det verkligen som att det är på riktigt. Åh vad jag längtar nu.
Idag kom ringen, måste bara få visa hur fiin den är!
Sådär kom bilden med också!
Nu har vi äntligen bestämt oss för ett datum och det blir den 1:a juni 2013 och jag har sett en, men inte bokat en jättebra lokal, rymlig spec och det är viktigt i mitt tycke för jag vill inte att det ska vara trångt när man äter, där man ska dansa och för bandet, som vi ska ha..och den var inte så dyr heller..jag är sååå nöjd!!!=))
Åååh vad jag längtar. Bokade kyrka idag :D