• dellelgarin

Brud 2013

Här kan vi samlas som planerar bröllop under 2013

• Svar på tråden Brud 2013
  • FruSalterod

29 Juni : FruSalterod

Vi ska ha sommartema (tror vi) 

• dellelgarin

Doofie, låter jättetrevligt . Hur långt har ni andra kommit med planeringen?

• Pagnie
    dellelgarin skrev 2012-03-10 21:59:18 följande:
    Doofie, låter jättetrevligt . Hur långt har ni andra kommit med planeringen?
    Ja lagom långt. Färg och tema är klart. Så det blir fjärilar och sedan royalblå och ljusrosa. Men det där med att hitta lokal är ju långt ifrån lätt. En lokal för 70-80 personer inga problem men en som rymmer 120 personer, där börjar problemen.
  • lordoz

Hejsan allesammans!

Jag är lite tidigt ute på det sättet att min sambo inte ens har friat till mig ännu. Dock har vi varit och provat ut förlovningsringar och beställt dem (ska hämta ut dem på onsdag). Förlovningsdatumet satte vi till 6/4 som är vår 9-års dag.

Nu är min förhoppning att vi ska gifta oss den 6/4 2013, dvs. vår 10-årsdag. Jag har i alla fall redan bokat lokal, för om det inte blir bröllop då så blir det 30-årsfest för mig istället. :)

Jag läser i alla fall inlägg här på BT och försöker låta bli att nämna ordet bröllop hemma allt för ofta. (Min sambo tycker att jag är manisk när det gäller sånt här). Men viss planering har det redan hunnut bli, om inte annat så i min hjärna.

Jag har bestämt att vi ska ha ett relativt billigt bröllop, hoppas på att komma undan med under 10.000 om man bortser från vigselringen. och så har jag bestämt att min brudbukett ska bestå av 3 röda rosor med lite grönt till.

Vi ska viga oss borgerligt, så jag hoppas att vigselförrättaren kan komma till den lokalen som vi har hyrt. Annars så tar vi med mamma, svärmor och styvfar till stadshuset och gifter oss där, och resten av de inbjudna får 'bara' delta på festen efteråt..

Dryck tänkte jag köpa i Danmark i sommar (oavsett vilken fest det blir), och mat tänkte jag ha kallskuret (återigen oavsett vilken fest det blir).

• Lisapi

Här är en till som ska gifta sig 2013. Datum är ej spikat än, vi har bokat in visningar av olika slott i april. Planeringen är i full gång och det ska bli fantastiskt!

Vi har tänkt ett stort, elegant och klassiskt bröllop =) 

• Lisapi

11 Maj: Drömmer

1 Juni : Vingabrud

8 Juni: Dellelgarin

6 juli: Olaulin

13 Juli: Pagnie

-- juli: Lisapi
  • chesa

27 juli (tror jag): chesa
    Vi ska ha tema i ljuslila/lavendel och vitt ev. lite silver också
    Vi ska gifta oss borgligt i en paviljong utomhus men sen var festen ska vara har vi inte bestämt än.. 

• theluckiest2013

Hoppar in här jag med!

Vi ska gifta oss 6 juli 2013.. Skönt att se att det är fler än jag som börjar planera LÅNGT i förväg!

• Wirre 81

Hej.
    Här kommer ännu en 2013 brud.
    Vi planerade att vi skulle förlova oss på våran 2-års dag men så kom vi på att vi hellre kör en rolig datum grej. Så förlovningen skedde 11-12-13 och bröllopet blir 13-12-11.

Kommer troligtvis gifta oss i Sollefteå (m2b är därifrån) och ha ett vintertema med blått/silver/vitt.
    Jag har kollat upp fina kyrkor i närområdet och fastnat för en men vi ska på kyrk- och lokaljakt nästa gång vi åker upp och hälsar på. Sen är jag lite tveksam, jag "älskar" min kyrka här  hemma och allt skulle bli lite närmre om vi valde den kyrkan (kyrka/lokal/vandrarhem för gäster inom 1 km) men jag vill ha snö på mitt vinterbröllop och här i stockholm kan man ju inte garantera snö i december :S

Jag har planerat det mesta i smyg då jag lovat mannen att ta det chill (ni vet hur lätt det är)
    Men jag fick ett litet tips om att säga att jag planerar för att få ner budgeten ;) 

• aviman

Här är en till!
    29 Juni :D

Vi ska åka och titta på vår önskade lokal om nån vecka för att sedan kunna boka den, och där kommer både vigsel och fest ske så då har vi två viktiga saker avbockade i god tid i alla fall ;)
    Annars pratar vi väldigt mycket om allt möjligt, min karl är väldigt delaktig i det mesta och det känns så himla bra! Han är med och pratar om allt från dukning till brudtärnans klänning ;) 

Svar på tråden Brud 2013