Brud 2013
Här kan vi samlas som planerar bröllop under 2013
Här kan vi samlas som planerar bröllop under 2013
Hej!
Vi ska också gifta oss 2013, vi har inte bestämt datum riktigt än men det lutar åt sommar (juni eller augusti). Jag kan själv tycka att augusti vore det bäst eftersom min sambo (fästman?) fortfarnde pluggar och då får vi lite mer tid under sommaren att planera. Men vi får väl se hur det bli.
Har redan tusen idéer till vart vi ska vara, hur vi ska göra, fest och middag. Just nu är det väl mest ramverket, plats, ringar (förlovningsringar framförallt) och det där datumet.
Har lagt som van att fråga de jag känner som gift sig om tips att tänka när vi planerar bröllop.
Hittils har jag fått tre tips att tänka på, delar dem med er.
-Gör en budget där ni lägger lite extra i varje post. Ha alltid budgeten med er när ni planerar.
- En fotograf som tar massor av olika bilder på er, på så sätt så kommer ni ihåg hela bröllopet
- Lägg vigseln inte för sent på dagen så det finns massor av tid att mingla mellan vigsel och middagen.
Den som tipsade om vigeln tidigare hade sin egna vigsel klockan 16 följt av middag klockan 18. Det känne att det inte hann hälsa på alla gästerna innan middagen. Innan vigseln så tog de alla bröllopskorten, vilket det tyckte va skönt att de kuna göra i lugn och ro innan.
Gifter mig den 2feb 2013 :) Är en bit påväg i min planering och tycker de är sjukt kul :)
Januari MariaMagdalena (28:e el. 30:e) Februari 2: Ekna 20:e Millan77 23:e Doofie Mars April 6:e Lordoz 13:e queenemma Maj 4:e Fru2013 11:e Drömmer 18:e mimi00 25:e KarinaC Juni 1:a Vingabrud 1:a Frida87 8:e Dellelgarin, TessanK 15:e Bwei, MochK 29:e Avinman SnartfruEriksson Juli 6:e Olaulin, theluckiest2013 13:e MeaJ 13:e Pagnie 20 FruHassel 27:e chesa, Lisapi, Anaa, Maila81 (?) Augusti 3:e Maila81 (?) September 14:e Bmw, EmSofia Oktober November December 11:e Wirre 8
Här ska det också giftas 2013. vi gör mycket det året och har bestämt oss för att det ska det bli ett av det bästa året någonsin. Blir vårt första år tillsammans också. Har haft ett distansförhållande. Men på julafton ska det flyttas ner till tyskland och den 23.08. 2013 kl 11 är det äntligen dags
Januari
MariaMagdalena (28:e el. 30:e)
Februari
20:e Millan77
23:e Doofie
Mars
2 mars mimi00 (bytte nyligen datum pga syrrans student)
April
6:e Lordoz
13:e queenemma
Maj
4:e Fru2013
11:e Drömmer
25:e KarinaC
Juni
1:a Vingabrud
1:a Frida87
8:e Dellelgarin, TessanK, Snabbapuckar, Aviman
15:e Bwei, MochK
SnartfruEriksson
Nutsoba
Juli
6:e Olaulin, theluckiest2013
13:e MeaJ
13:e Pagnie
20 FruHassel
27:e chesa, Lisapi, Anaa, Maila81 (?)
Augusti
3:e Maila81 (?)
23:e Olmo
31:a FrökenCitron
September
14:e Bmw, EmSofia
Oktober
November
December
11:e Wirre 8
Hej alla!!!
Jag (vi) gifter oss den 13 juli nästa år, Vi bor i Spanien men vi kommer till Göteborg och gifter oss då hela min familj bor där och hans e inte så många så det blev till slut Götet för oss :). Jag har redan valt bröllopsklänning och lokalen är redan bestämd men inte bokad då jag vill att min syster ska gå och titta på loken först då jag bara sett kort på den via internet.... Sen så vet jag inte hur mycket man ska lägga i depå då hana förbokar ett ställe... Vi kommer att vara ett litet sällskap, ca 50 pers om inte mera. Inbjudningskorten skall min svägerska göra då hon är så himla duktig på scrapping, tårtan skall min mamma göra då även hon är himla duktig på att göra tårtor (skall lägga upp lite bilder på bröllopstårtorta hon gjort så ni får lite ideer) Sedan så vet jag inte vad mer man skall tänka på???? tips???
Jag kommer att beställa min klänning ifrån shopindreams,com och den hade jag tänkt beställa i Januari nästa år, tror det är ok.
Jag lägger till mig den 13 juli, ser att det redan är 2 andra med samma datum :) KUL!!
Är det något jag absolut inte får glömma??? jag kommer inte att brudtärnor....bröllopsresa kommer vi inte heller att ha pga ekonomin och för mig är det helt ok... Kom gärna med tips/ideer :)
kramar på er alla 2013 brudar :)
Januari
MariaMagdalena (28:e el. 30:e)
Februari
20:e Millan77
23:e Doofie
Mars
2 mars mimi00 (bytte nyligen datum pga syrrans student)
April
6:e Lordoz
13:e queenemma
Maj
4:e Fru2013
11:e Drömmer
25:e KarinaC
Juni
1:a Vingabrud
1:a Frida87
8:e Dellelgarin, TessanK, Snabbapuckar, Aviman
15:e Bwei, MochK
SnartfruEriksson
Nutsoba
Juli
6:e Olaulin, theluckiest2013
13:e MeaJ
13:e Pagnie , Joselyn
20 FruHassel
27:e chesa, Lisapi, Anaa, Maila81 (?)
Augusti
3:e Maila81 (?)
23:e Olmo
31:a FrökenCitron
September
14:e Bmw, EmSofia
Oktober
November
December
11:e Wirre 8
Det är synd att man inte kan se de små detaljerna tårtan hade men de var jättefina och jättegoda! :)