• dellelgarin

Brud 2013

Här kan vi samlas som planerar bröllop under 2013

• Svar på tråden Brud 2013
  • aviman
    Wirre 81 skrev 2012-03-28 07:19:00 följande:
    aviman: vad roligt att ni hittat en lokal. (orkar inte leta bakåt) vart ska ni gifta er? Och att ni har så mycket klart.
    Jag känner mig så sjukt stressad över att inte ens veta vad det finns för lokaler där vi ska gifta oss. Men det är ju lååångt kvar  (13-12-11) Men jag är ju en person som vill ha allt planerat, helt igår. Flört

Vi bokade sagda lokal idag! Wiie!
    Vi gifter oss i Piteå, och kommer ha vigseln utomhus på Svensbylida för att sedan fytta middag och fest in till logen på samma plats :)
    Jag hade heller ingen aning om i vilken ände jag skulle börja leta. Men tillslut hittade jag massor med små gömställen runtom i kommunen.

Som tips kan jag ge att vissa kommuner har listor på lokaler som går att hyra via dem, det kan ju vara ett bra ställe att börja på om det finns där du bor?
    Här uppe har vi ju en massa norrbottensgårdar som ligger vackert och naturnära till, så sådant kan vara lätt att söka på också. Om du vet att ni har andra gamla historiskt kopplade byggnader eller platser så kan det också vara en idé att kolla upp?
    Det mesta beror också på budget och vad ni vill ha för tema och känsla på bröllopet :)

Hyran för lokalen för ett dygn är 700 kr (!!!!!!!), men eftersom vi också ska låna/hyra köket så kommer vi betala 1500:- för ett helt dygn. Att detta också är vårt första handsval och ligger superfint till gör ju inte direkt att jag gråter krokodiltårar.

Har också börjat maila runt till kinatillverkare om klänningen som jag dregglar över, för att få lite prisuppgifter och färgförslag. Det rullar på!
     Planering är kuuuul!!!
     :D 
  • Wirre 81
    aviman skrev 2012-03-28 22:20:05 följande:
    Vi bokade sagda lokal idag! Wiie!
    Vi gifter oss i Piteå, och kommer ha vigseln utomhus på Svensbylida för att sedan fytta middag och fest in till logen på samma plats :)
    Jag hade heller ingen aning om i vilken ände jag skulle börja leta. Men tillslut hittade jag massor med små gömställen runtom i kommunen.

Som tips kan jag ge att vissa kommuner har listor på lokaler som går att hyra via dem, det kan ju vara ett bra ställe att börja på om det finns där du bor?
    Här uppe har vi ju en massa norrbottensgårdar som ligger vackert och naturnära till, så sådant kan vara lätt att söka på också. Om du vet att ni har andra gamla historiskt kopplade byggnader eller platser så kan det också vara en idé att kolla upp?
    Det mesta beror också på budget och vad ni vill ha för tema och känsla på bröllopet :)

Hyran för lokalen för ett dygn är 700 kr (!!!!!!!), men eftersom vi också ska låna/hyra köket så kommer vi betala 1500:- för ett helt dygn. Att detta också är vårt första handsval och ligger superfint till gör ju inte direkt att jag gråter krokodiltårar.

Har också börjat maila runt till kinatillverkare om klänningen som jag dregglar över, för att få lite prisuppgifter och färgförslag. Det rullar på!
     Planering är kuuuul!!!
     :D 
    Vad mysigt det låter.
    Vi ska gifta oss i Sollefteå och ha ett riktigt vinterbröllop (jag hade velat ha det i "min" kyrka här nere men man kan ju inte garantera snö i stockholm i december)
    Jag mailade faktiskt turistbyrån i Sollefteå i tisdags och frågade efter passande lokaler som passar våra behov. Jag hoppas verkligen att dom svarar :)
    Alla uppifrån tycker att vi ska ha festen på Gålsjö bruk. Och visst det är jätte fint men dyrt! Det skulle kosta typ 5500-6000 för att hyra lokal, kök samt servis... och då blev det tack men nej tack.
    Jag vill verkligen bara åka upp och kolla efter kyrkor och lokaler men det finns så få tillfällen då vi har mina barn varannan vecka och jag jobbar var tredje helg.
    Jag är ju så inne i allt och vill ha klart med dom detaljerna så snart som möjligt (fast det är 622 dagar kvar)

En av mina första bästisar (som jag har sporadisk kontakt med) sa till mig att hennes mans kompis har ett företag som syr upp klänningar i Kina så när jag hittat en klänning jag gillar så ska jag bara hojta till henne så fixar vi det =D
    Det är underbart med vänner som kan hjälpa till... 
  • FrökenCitron
    Lisapi skrev 2012-03-28 10:17:07 följande:
    Vad svårt det är med musik till festen. Vi kan inte bli överens om vi ska ha DJ, Spotify eller band.

Band:
    +Kan få igång festen
    -Vi vill inte höra några klassiker eller sommardängor ("När vi två bli en"/"Summer of 69")

DJ:
    +En bra DJ kan få igång fest
    +Vi kan ge förslag och bestämma låtar
    -Bra DJ:s är ofta dyra

Spotify:
    +Vi får bestämma all musik själva
    +Folk kan önska
    - Blipp med musiken
    -Ingen partyhöjare 
    För oss är det självklara valet att ha ett band som får igång fest precis som du skriver, men dom kan också "läsa av" våra gäster. Däremot verkar det kunna bli en konstnad fråga. Min vilda gissning är att ett band kostar 10.000-15.000 kronor. 

Är det någon som  har bokat band här inne? Isf, hur mycket kostade ungefär?  
    Brud anno 2013
  • Doofie

Jag känner mig helt apatisk när det gäller planeringen nu. Från att ha surfat flera timmar varje dag till inget på säkert mer än en månad :P
    Men vi var och tittade en extra gång på lokalen vi tänkt ha festen i i veckan. Eller snarare restaurangen. Den är bra, men inte helt prefekt. Ingen naturlig plats för underhållning under middagen. Hade varit perfekt om vi haft en scen.. Men jag vet ju att man inte kan få allt i en lokal. Är väl alltid något man inte tycker är bra.

Men jaa.. Vad ska jag säga. Vill bara bli gift nu. Längtar riktigt mycket! Vill bara hoppa över allt planerande och allt sparande och alla kostander, det är jag den enda som vill va? :P

Verkar gå bra för alla andra iallafall :)

• Maiia81

Hej!

Jag o min m2b ska också gifta oss 2013, men vi vet inte exakt vilket datum än. 27/7 eller 3/8..Vi har tänkt vara på ett litet kanalmagasin utanför Norrköping.

Vi (jag) skulle vilja åka med någon båt, på Göta kanal, från Söderköping till Kanalmagasinet och alltså bli vigda på båten.
    När vi sedan kommer fram blir det lite mingel och sedan middag och dans.

Våra närmsta vill vi sover kvar, men oss, och sedan dagen där på äter frukost och öppnar paket för att sedan åka hemåt igen...

Men så är det ju det där med transport till och från bröllopet, vilka färger man ska ha och allt annat runt omkring...

Jag vill ha äppelgrönt, rosa o vitt, men sambon tycker det blir för tjejigt så det lutar åt vitt, rosa och svart..Lite silver får man ju med också eftersom bestik och sådant oftast är i den färgen...

Ååååh det ska bli så spännande! Jag vill göra allt NU!  :)

• Pagnie
    Maiia81 skrev 2012-04-08 10:49:43 följande:
    Hej!

Jag o min m2b ska också gifta oss 2013, men vi vet inte exakt vilket datum än. 27/7 eller 3/8..Vi har tänkt vara på ett litet kanalmagasin utanför Norrköping.

Vi (jag) skulle vilja åka med någon båt, på Göta kanal, från Söderköping till Kanalmagasinet och alltså bli vigda på båten.
    När vi sedan kommer fram blir det lite mingel och sedan middag och dans.

Våra närmsta vill vi sover kvar, men oss, och sedan dagen där på äter frukost och öppnar paket för att sedan åka hemåt igen...

Men så är det ju det där med transport till och från bröllopet, vilka färger man ska ha och allt annat runt omkring...

Jag vill ha äppelgrönt, rosa o vitt, men sambon tycker det blir för tjejigt så det lutar åt vitt, rosa och svart..Lite silver får man ju med också eftersom bestik och sådant oftast är i den färgen...

Ååååh det ska bli så spännande! Jag vill göra allt NU!  :)
    ja det är många frågor och många saker som man måste fundera ut. Färg är väl något utav det första i alla fall. synd att det inte blev det gröna och rosa det är ju så somrigt och fint. Men min man är också så där att han ska ha ett finger med i allt och åsikter om allt. både på gott och ont. Hoppas ni löser allt bra i alla fall.
  • Maiia81

Haha...Ja han sa först att jag fick bestämma färgtemat själv, men när han sen hörde vilka färger jag ville ha (vilket han visserligen förstod redan innan) så ändrade han sig och ville nog vara med lite iaf.

Jag tycker bara det är kul att han engagerar sig så det gör inget :)

• Pagnie
    Maiia81 skrev 2012-04-08 17:26:49 följande:
    Haha...Ja han sa först att jag fick bestämma färgtemat själv, men när han sen hörde vilka färger jag ville ha (vilket han visserligen förstod redan innan) så ändrade han sig och ville nog vara med lite iaf.

Jag tycker bara det är kul att han engagerar sig så det gör inget :)
    jo men precis man får ta det bra med det dåliga. Och i det stora hela så är det ju det som det handlar om. Att ni ska dela den här upplevelsen. Jag har i alla fall tur och tycker om mindre flickiga färger i alla fall så vi kör blått och sen körde jag argumentet att mina tärnor ska ha rosa blommor så då fick jag in rosa med. Haha
  • Emsofia
    Bmw skrev 2012-03-23 17:36:24 följande:
    Här kommer en till, 14 september :)
    Vi har också planerat att gifta oss den 14 september 2013! Skrattande
  • tessank

Här har ni en till som gifter sig nästa år:) 8 juni 2013 

Svar på tråden Brud 2013