• dellelgarin

Brud 2013

Här kan vi samlas som planerar bröllop under 2013

• Svar på tråden Brud 2013
  • dellelgarin
    Lisapi skrev 2012-03-15 13:57:58 följande:
    Beror på slottet, det vi fallit för tar bara 80pers. Skulle gärna se att vi får plats med 100gäster till bords..
    Oj då måste ni fått ett ruskigt bra pris på middag och sånt :)
    Hur hade ni tänkt upplägget ?

Såhär ser våran budget ut :
    Mat  30 000 Dryck  2000 Kläder  10000 Ringar 20000 Band 10000 Hår, makup, dekorationer, transport 7000 Hotell, transport 5500 Övrigt  10000   102 500
  • dellelgarin

Nu är iof matdelen räknad på 80 gäster så man får väl lägga till någon tusenlapp där oxå :)

• dellelgarin

Detta ryms i övrigt :
    Övrigt   Inbjudningar 1000 Fotograf 2000 Tackkort 1000 Juridiskt  2000 Övrigt övrigt 4000

• Lisapi

Nja, maten är väl som den brukar ligga för 3-rätters med all-inclusive, 60.000:-.
    Slott kostar inte så mycket att hyra som man kan tro, vi ger 25.000:- och då får vi tillgång till alla bäddar (24st) i slottet+brudsviten (om vi vill).
    Bäddarna får gästerna bekosta själva, 450:-/bädd inkl. frukost. 

• Lisapi

Däremot tänker vi inte lägga så mycket på smekmånaden, vi har ju barn här hemma som vi inte vill vara ifrån mer än en vecka. Vi landade på 20.000:- och då tänker vi charter så blir säkert mindre.

Bara för att vi satt ett högt tak så ser vi ju gärna att vi sparar in på vad vi kan. En del av det vi räknat i vår budget har våra föräldrar övertalat oss att få bekosta.  

• dellelgarin
    Lisapi skrev 2012-03-15 14:33:40 följande:
    Nja, maten är väl som den brukar ligga för 3-rätters med all-inclusive, 60.000:-.
    Slott kostar inte så mycket att hyra som man kan tro, vi ger 25.000:- och då får vi tillgång till alla bäddar (24st) i slottet+brudsviten (om vi vill).
    Bäddarna får gästerna bekosta själva, 450:-/bädd inkl. frukost. 
    Mysigt att bo tillsammans så , har ni många långväga gäster?

Här oss oss kommer vi inte under 1000:- /person på halvbra ställe för en klok trerätters med dryck till maten och kaffe tårta, därför jag tyckte det var bra pris :)
  • dellelgarin

Vi har en ide jag tänkte lufta här,

Vi tänkte boka en svit ovanpå ett av våra favoritställen, jag fick en ide om att äta brunch tillsammans med de gäster som vill dagen efter , eventuellt ha paketöppning, detta ryms dock inte i våran budget så vi funderar på att bara låta anmälan "stå fri" och att man som gäst själv får välja att deltaga och att man själv står för sin mat.
    För enkelhetens skull betalar de i förväg är tanken.

Vad tycker ni om detta?
    Jag själv tycker det är en väldigt bra ide men är ju lite partisk om man säger så :)
    Det finns plats för ca 50 gäster och på inbjudningslistan står det 90 personer, skall vi låta folk anmäla sig själva och anta att det inte blir fler  eller bara "bjuda " in de närmaste?

• dellelgarin
    Lisapi skrev 2012-03-15 15:26:31 följande:
    Det vi ställs inför är om vi ska vara "här hemma" eller om vi ska våga ha bröllopet i en annan stad. Det är svårt!
    Hur långt bort tittar ni då?
Svar på tråden Brud 2013