• dellelgarin

Brud 2013

Här kan vi samlas som planerar bröllop under 2013

• Svar på tråden Brud 2013
  • dellelgarin
    FrökenCitron skrev 2012-03-23 10:07:35 följande:
    Vi är precis i början. Så just nu är det så mycket tankar och ideér! Vi tänker gifta oss i september men för att få det precis som vi vill ha det så börjar vi redan nu med allt. 

Kan erkänna att min M2B redan är lite less på mina ideér och värre kommer det att bli! Flört  
    Brud anno 2013
    Haha lite så här med, han tycker tydligen att det är många saker som skall göras innan , fattar inte det. Just nu drunknar jag i alla brudklänningar
  • dellelgarin
    Bewi skrev 2012-03-21 18:06:20 följande:
    Uppdaterar med 15:e juni som är våran 3års dag :) Januari Februari Mars April 6:e Lordoz Maj 11:e Drömmer Juni 1:a Vingabrud 8:e Dellelgarin 15:e Bwei 29:e Avinman Juli 6:e Olaulin 6:e theluckiest2013 13:e Pagnie 27:e (tror jag): chesa Lisapi Augusti September Oktober November December 11:e Wirre 81
    Fint vi kommer vigas på våran 4 årsdag :)
  • FrökenCitron
    dellelgarin skrev 2012-03-23 11:17:00 följande:
    Haha lite så här med, han tycker tydligen att det är många saker som skall göras innan , fattar inte det. Just nu drunknar jag i alla brudklänninga
    dellelgarin skrev 2012-03-23 11:17:00 följande:
    Haha lite så här med, han tycker tydligen att det är många saker som skall göras innan , fattar inte det. Just nu drunknar jag i alla brudklänningar
    Tycker det allra svårate är att hitta lokal som det verkar. Vigsel är jag inte orolig över, det ordnar sig. Men mat, lokal och band känns som prio ett nästan. Glad Har ni hunnit dit ännu?
    Brud anno 2013
  • Doofie
    December skrev 2012-03-23 10:21:09 följande:
    :D

December: 23 februari 2013 här med :)
    Härligt! Hur långt har ni kommit i planeringen? :)
  • mimi00

Vi gifter oss 18 maj 2013 :)  Bokat lokal :) Ska kolla klänning i Vegas i sommar. Vi kommer ha tema Lila och blir ca 100 pers. vet inte om vi ska ha barnfri fest eller inte än. Jag känner att jag är ute i i väldigt god tid :) Förlovade oss i oktober 2011. Syrran utbildar sig till florist så hon ska ha vårt bröllop som projektarbete = perfekt :) 
    redan frågat min tärnor och min m2b bestmans (min & hans syster, min & hans bror). vår budget, hmm. vill ha så bibbligt som möjligt men samtidigt kunna bjuda på mat och dricka och se fantastisk ut så blir väl runt 40-50.000.

Har ni tips och ideer dela gärna med er :)  som sagt tema lila i maj :) 

• aviman

Hah! Vi var och kollade på en lokal igår och blev förälskade.. Vi har en till lokal att titta på innan vi bokar, men åhhh.... Hjärtat klappar hårt för den vi tittade på igår.
    Vi har nu också bokat fotograf, satt upp en budget, valt cateringfirma och prel.bokat dom.

Det känns så himla roligt!!! 29de Juni 2013 gifter vi oss! 

• Wirre 81

aviman: vad roligt att ni hittat en lokal. (orkar inte leta bakåt) vart ska ni gifta er? Och att ni har så mycket klart.
    Jag känner mig så sjukt stressad över att inte ens veta vad det finns för lokaler där vi ska gifta oss. Men det är ju lååångt kvar  (13-12-11) Men jag är ju en person som vill ha allt planerat, helt igår. Flört

• Fru2013

Här är en till brud 2013 =) 4/5 gifter vi oss! Den största frågan för oss just nu är om det ska bli kyrkligt eller borgerligt....annars flyter det på fint med planeringen =) inbjudningskorten är inhandlade så jag kan pyssla ihop dom när jag vill =) gästlistan börjar ta form, fotograf bokad (en vän till oss), tårtan fixar jag och min svägerska, maten (buffé) fixar jag, lokalen för festen kunde inte bokas förens i höst, kläder fixar vi i höst (ska bli nån storlek mindre r det tänkt =))
    men va kul det ska bli och följa er andra och kanske få lite tips och råd under vägen =) 

• Lisapi

Vad svårt det är med musik till festen. Vi kan inte bli överens om vi ska ha DJ, Spotify eller band.

Band:
    +Kan få igång festen
    -Vi vill inte höra några klassiker eller sommardängor ("När vi två bli en"/"Summer of 69")

DJ:
    +En bra DJ kan få igång fest
    +Vi kan ge förslag och bestämma låtar
    -Bra DJ:s är ofta dyra

Spotify:
    +Vi får bestämma all musik själva
    +Folk kan önska
    - Blipp med musiken
    -Ingen partyhöjare 

Svar på tråden Brud 2013