• dellelgarin

Brud 2013

Här kan vi samlas som planerar bröllop under 2013

• Svar på tråden Brud 2013
  • fayefaye

Här är en till 2013-brud ;)

Har inte spikat datum än men det blir nog i juni. Mycket planerat i mitt huvud vad gäller klänning, färgtema, lokal, vigsel, namnbyte, fest osv... men min m2b tycker vi ska ta det lugnt så vi har inte diskuterat det så mycket än ;P

Vi ska fira våran fyraårsdag med spa i helgen så då tänkte jag vi kunde planera lite :D

• Lisapi

Vårt färgtema är nästintill spikat. Vi är väldigt klassiska så det blir Vitt (!) med svart spets (detaljer) och silvriga detaljer. Detaljerna kommer sysas främst på inbjudningar, program och bordsdekoration. Men även på mina tärnors och brudnäbb klänningar i form av svart spets.

Jag gifter mig med en militär men det blir inget "militärbröllop", han har själv bestämt att bära smoking. Däremot funderar vi på att hyra deras officersmäss, den är fantastisk.
    I annat fall är vi ute efter ett pampigt slott här i Linköping..

Kika in på min blogg om ni vill se mer av hur vi tänker. 

• mille88

Här är en till 2013 brud, jag friade till min sambo på skottdagen :) vi har ej spikat datum än Men vi tror att det blir ett maj bröllop :) Vad har ni för budget tycker att det är jätte svårt att räkna på hur mycket allt kommer att kosta, Vi ska nog ha färgtema rosa, ljusgrönt, vit och silver :)

• Pagnie
    mille88 skrev 2012-03-14 09:21:16 följande:
    Här är en till 2013 brud, jag friade till min sambo på skottdagen :) vi har ej spikat datum än Men vi tror att det blir ett maj bröllop :) Vad har ni för budget tycker att det är jätte svårt att räkna på hur mycket allt kommer att kosta, Vi ska nog ha färgtema rosa, ljusgrönt, vit och silver :)
    jag känner verkligen igen mig i det där med att inte veta alls. Det är ju så svårt om man aldrig har gjort något liknande förut. Så hur ska man över huvudtaget veta hur mycket det ska kosta. Men det är väl som alla säger här att man gör en budget och sen får man utgå från den helt enkelt. Man får ju anstränga sig ibland för att få det att gå ihop. Vi kommer att ha en budget på ca 200.000. Men sen får vi se om det blir mer eller mindre. Det kan ju bli mindre för jag kommer ju inte leta efter det dyraste av allt, utan snarare tvärt om.
  • dellelgarin

Vi har en budget på 100 000: för 90 personer , då ingår inte bröllopsresan.

Vi skall ha festen hemma på vårat ladloft och alla kostnader för renoveringen och iordningställdandet av denna är inte heller medräknad (ung 50 000

Vi kommer ha buffe med grillat lamm som tillagas på plats fri bar och liveband, jag kommer ha blommor från egen trådgård och önskar mig en tårtbuffe från vänner som vill hjälpa till.

Fotograf är en duktig vännina så det kostar inte många tusenlappar, frisör kommer vara likadant och klänningen jag har spanat på är verkligen inte dyr. Vi har en kompis som vill brygga öl så även den kostnaden är mycket liten.

Visst är det dyyyyrt att gifta sig även om man gör det rätt enkelt. Kunde aldrig tro det innan vi började planera, så vi bestämde först vad vi ville ha för sorts bröllop, gjorde budget efter det och sedan fick våran ekomoni bestämma när själva bröllopet skulle ske :)

Min fästman friade i Prag i Oktober

• lordoz

Uppdaterar Wirre´s fina lista:

Januari

Februari

Mars

April

6:e Lordoz

Maj

11:e Drömmer

Juni

1:a Vingabrud

8:e Dellelgarin

29:e Avinman

Juli

6:e Olaulin

6:e theluckiest2013

13:e Pagnie

27:e (tror jag): chesa

Lisapi

Augusti

September

Oktober

November

December

11:e Wirre 81

• dellelgarin
    Lisapi skrev 2012-03-15 12:18:50 följande:
    Vi tänker "Slottsbröllop" så vår budget ligger på 160.000:- inkl. smekmånaden. 
    Hur många gäster ?
Svar på tråden Brud 2013