Brud 2013
Här kan vi samlas som planerar bröllop under 2013
Här kan vi samlas som planerar bröllop under 2013
Januari
Februari
Mars
April
Maj
11:e Drömmer
Juni
1:a Vingabrud
8:e Dellelgarin
Juli
6:e Olaulin
6:e theluckiest2013
13:e Pagnie
Augusti
September
Oktober
November
December
11:e Wirre 81
Här är en till 2013-brud ;)
Har inte spikat datum än men det blir nog i juni. Mycket planerat i mitt huvud vad gäller klänning, färgtema, lokal, vigsel, namnbyte, fest osv... men min m2b tycker vi ska ta det lugnt så vi har inte diskuterat det så mycket än ;P
Vi ska fira våran fyraårsdag med spa i helgen så då tänkte jag vi kunde planera lite :D
Vårt färgtema är nästintill spikat. Vi är väldigt klassiska så det blir Vitt (!) med svart spets (detaljer) och silvriga detaljer. Detaljerna kommer sysas främst på inbjudningar, program och bordsdekoration. Men även på mina tärnors och brudnäbb klänningar i form av svart spets.
Jag gifter mig med en militär men det blir inget "militärbröllop", han har själv bestämt att bära smoking. Däremot funderar vi på att hyra deras officersmäss, den är fantastisk.
I annat fall är vi ute efter ett pampigt slott här i Linköping..
Kika in på min blogg om ni vill se mer av hur vi tänker.
Här är en till 2013 brud, jag friade till min sambo på skottdagen :) vi har ej spikat datum än Men vi tror att det blir ett maj bröllop :) Vad har ni för budget tycker att det är jätte svårt att räkna på hur mycket allt kommer att kosta, Vi ska nog ha färgtema rosa, ljusgrönt, vit och silver :)
Vi har en budget på 100 000: för 90 personer , då ingår inte bröllopsresan.
Vi skall ha festen hemma på vårat ladloft och alla kostnader för renoveringen och iordningställdandet av denna är inte heller medräknad (ung 50 000
Vi kommer ha buffe med grillat lamm som tillagas på plats fri bar och liveband, jag kommer ha blommor från egen trådgård och önskar mig en tårtbuffe från vänner som vill hjälpa till.
Fotograf är en duktig vännina så det kostar inte många tusenlappar, frisör kommer vara likadant och klänningen jag har spanat på är verkligen inte dyr. Vi har en kompis som vill brygga öl så även den kostnaden är mycket liten.
Visst är det dyyyyrt att gifta sig även om man gör det rätt enkelt. Kunde aldrig tro det innan vi började planera, så vi bestämde först vad vi ville ha för sorts bröllop, gjorde budget efter det och sedan fick våran ekomoni bestämma när själva bröllopet skulle ske :)
Min fästman friade i Prag i Oktober
Wirre, fin lista :)
Uppdaterar Wirre´s fina lista:
Januari
Februari
Mars
April
6:e Lordoz
Maj
11:e Drömmer
Juni
1:a Vingabrud
8:e Dellelgarin
29:e Avinman
Juli
6:e Olaulin
6:e theluckiest2013
13:e Pagnie
Augusti
September
Oktober
November
December
11:e Wirre 81
Vi tänker "Slottsbröllop" så vår budget ligger på 160.000:- inkl. smekmånaden.