• Anonym (ledsen)

Svensexan var en JÄVLA egofest!

I lördags kom de och hämtade min blivande man för hans svensexa. Jag visste att de skulle komma men jag fick inget veta vad de skulle göra.

Just innan han åker så lovar han att ringa till mig en gång under dagen/kvällen. Men de som hämtar honom tar hans telefon från honom och stänger av den framför mig.

Sedan är de enbart otrevliga mot mig och sen far de. Jag provade ringa hans vänner oxå under dagen/kvällen men de svarade inte på mina samtal.

Jag börjar allt eftersom dagen går mer och mer orolig att nått inte är som det riktigt ska.

Efter mycket om och men så får jag reda på att hans vänner har inte bjudit nån annan som ska på bröllopet än just detta gäng.
    Jag vet att detta är ett gäng som ibland på fester röker lite hasch. Det stör inte mig. Men denna gång gjorde det det.
    I slutändan for jag och hämtade min blivande man kl 01 på natten, även om han egentligen skulle sova över.
    i festlokalen är bara hans idiotiska vänner som inte har bjudit nån annan. Jag kan garantera att det är bara för att de skulle kunna röka på.

Jag tycker detta var jävligt själviskt och egoistiskt av hans vänner. De bjöd ingen annan för att själva kunna röka på.

Min sambo tycker inte att hans vänner gjort nått fel. Inte heller att de varit egoistiska.

Vad säger ni? Vad fan ska jag göra? Det här känns jättefel

• Svar på tråden Svensexan var en JÄVLA egofest!
  • baby freeze

I så fall så borde det ju vara lika otillåtet att diskutera kinaklänningar eftersom det ofta är piratkopior av designerklänningar som saluförs på kinasidorna.

• Anonym

Jag skulle dumpa karln, om jag fick veta att han drogade. Jag kan inte ens tänka mig att gifta mig med någon som missbrukar knark. Inte ens om vi hade barn tillsammans, ännu mindre då, förresten. Om man har barn, ska man vara en förebild, och funkar det inte att hålla på med olagliga saker. 

• baby freeze
    Zilla45 skrev 2011-09-07 09:55:32 följande:
    Kan vi kanske försöka hålla oss till det TS skriver om?
    Eller flytta tråden till debattforumet? Jag tycker att det är onödigt med anonyma inlägg i debatten som skapats, eftersom vi inte pratar om något känsligt eller uppmanar till olagliga handlingar.
  • 4everwe2

Jag hade aldrig accepterat att min man rökte på. Aldrig!! Han hade rykt fortare än en avlöning

• Anonym

Det finns en jättebra sajt som heter flashback som kanske passar babyfreeze och knyttan bra? Där kan man hitta fler som är inne på samma spår, och så slipper de alla som tycker annorlunda. Ett tips, bara. Dessutom finns där tips på hur man blandar ihop  kombinationer så att man får ut bästa möjliga effekt av preparatan. För det bästa(?) är ju att det finns massor av preparat som är framtagna som läkemedel, men som man ändå kan använda som njutningsmedel. Jag tror att ni kommer gilla sajten, faktiskt. 

• Nudax

Men jisses vad denna tråd spårat ur =P

• Anonym

Nudax, att den har! Jag blir så förvånad över att man får skriva så, det är mer stötande och provocerande än de där som kommer och startar trolltrådar tom. Är inte det konstigt? De borde finnas bättre ställen å diskutera hur man framställer knark o va man kan tänka på, än på just bröllopstorget? Men de går tydligen inte å stoppa.

• Lovi
    En del inlägg i tråden handlar om allt annat än sakfrågan. Vi stänger därför temporärt för att gå igenom tråden och ta bort inlägg som inte platsar här.

Var snälla att hålla er till reglerna.
  • Forumvärd
    Nu är tråden öppen igen!
    Tänk på att den här tråden ligger i Känsliga Rummet.
    Det betyder att debatter inte får förekomma utan fokus ska vara på TS problem.
    Vill ni debattera går det bra att starta en tråd under lämpligt forumrubrik. Dock inte i Känsliga Rummet.
  • Aleta
    Forumvärd skrev 2011-09-12 15:10:38 följande:
    Nu är tråden öppen igen!
    Vill ni debattera går det bra att starta en tråd under lämpligt forumrubrik. Dock inte i Känsliga Rummet.
    Bra att ni anger anledningen.
    Det är sant att tonen lätt blir hårdare när möjligheten till anonymotet finns.

• baby freeze

Fast jag gillar inte att inlägg plockas bort helt utan att man får veta varför. Om det "bara" är OT så anser iaf jag att det räcker med en varning. Det som är kvar nu är ju väldigt svårt att utläsa något sammanhang utav. Dessutom insinueras i ett inlägg här ovanför att jag och Knyttan skulle vara intresserade av knarkframställning, om våra inlägg fått vara kvar så kunde iallafall en normalbegåvad människa inse att så ej är fallet, men eftersom endast anklagelsen är kvar så tycker jag att vi framställs på ett orättvist sätt.

Skandalöst dåligt modererat!

• Aleta
    baby freeze skrev 2011-09-13 13:19:14 följande:
    Fast jag gillar inte att inlägg plockas bort helt utan att man får veta varför. Om det "bara" är OT så anser iaf jag att det räcker med en varning. Det som är kvar nu är ju väldigt svårt att utläsa något sammanhang utav. Dessutom insinueras i ett inlägg här ovanför att jag och Knyttan skulle vara intresserade av knarkframställning, om våra inlägg fått vara kvar så kunde iallafall en normalbegåvad människa inse att så ej är fallet, men eftersom endast anklagelsen är kvar så tycker jag att vi framställs på ett orättvist sätt.

Skandalöst dåligt modererat!
    Har inlägg tagits bort?
    Det hade jag inte kollat. Onödigt, bara för att man tycker olika betyder det inte att man inte får tycka.
    Det var väl ändå lagarna som diskuterades och inte själva knarket? 
  • Nudax

Tycker att tråden hade spårat ur helt galet åt alla håll så tycker att det var bra att de stoppade den. DOCK håller jag med baby freeze om att det verkar ha tagits bort mest ur ena sidan av diskussionen vilket lämnar en orättvis "sanning" kvar från den andre.

• baby freeze
    Aleta skrev 2011-09-13 14:08:09 följande:
    Har inlägg tagits bort?
    Det hade jag inte kollat. Onödigt, bara för att man tycker olika betyder det inte att man inte får tycka.
    Det var väl ändå lagarna som diskuterades och inte själva knarket? 
    Precis så var det. Eller, en som valde att vara anonym envisades med att ta upp aspekter som jordmån, ljus och värme, men det var som sagt varken jag eller knyttan som tyckte att det var superintressant att diskutera möjligheterna att framställa cannabis i Sverige.

Jag tycker att det är uppenbart att det inte är så att någon störts nämnvärt av att vi glidit från ämnet, utan det handlar enbart om att personer har haft svårt att hantera att två tjejer med huvudet på skaft kan tycka som jag och knyttan. Och visst blev det fel eftersom folk som är anonyma kan häva ur sig vad som helst utan att stå för det, så på sätt och vis kan jag förstå att man inte vill ha den diskussionen här.
  • Anonym
    Lovi skrev 2011-09-08 13:10:57 följande:
    En del inlägg i tråden handlar om allt annat än sakfrågan. Vi stänger därför temporärt för att gå igenom tråden och ta bort inlägg som inte platsar här.

Var snälla att hålla er till reglerna.
    Forumvärd skrev 2011-09-12 15:10:38 följande:
    Nu är tråden öppen igen!
  • knyttan
    Anonym skrev 2011-09-07 23:56:16 följande:
    Det finns en jättebra sajt som heter flashback som kanske passar babyfreeze och knyttan bra? Där kan man hitta fler som är inne på samma spår, och så slipper de alla som tycker annorlunda. Ett tips, bara. Dessutom finns där tips på hur man blandar ihop  kombinationer så att man får ut bästa möjliga effekt av preparatan. För det bästa(?) är ju att det finns massor av preparat som är framtagna som läkemedel, men som man ändå kan använda som njutningsmedel. Jag tror att ni kommer gilla sajten, faktiskt. 
    Det där tillexempel är ett påhopp...
    Som Baby freeze redan har påpekat ett antal gånger så "propagerar" varken hon eller jag för narkotikaanvändning eller pratar om "tips på hur man blandar ihop olika kombinationer så att man får ut bästa möjliga effekt". Rent ut sagt så är den här komentaren för j**** dum. Men den får vara kvar?
    Baby freeze och jag har kommit med kritiska synpunkter (öppet med våra egna nick) på hur samhället och lagstiftningen ser ut idag och för det så har vi fått motta anonyma påhopp och insinuationer om att vi själva skulle vara narkomaner eller langare eller odla cannabis! Tramsighet och rent ut sagt bristande kritiskt tänkande och analytisk förmåga har visats av flera anonyma användare.
    Att diskutera våra lagar och regler, varför vi har dem och om de kan ändras är inte "på gränsen" på något sätt, tvärt om är grunden till vårt demokratiska samhälle och vår yttrandefrihet, möjligheten att kunna ifrågasätta hur vårt samhälle ser ut! De av er som inte har begripit detta ska kanske överväga att gå om högstadiets samhällskunskapsundervisning igen...
  • baby freeze
    knyttan skrev 2011-09-17 11:57:07 följande:
    Det där tillexempel är ett påhopp...
    Som Baby freeze redan har påpekat ett antal gånger så "propagerar" varken hon eller jag för narkotikaanvändning eller pratar om "tips på hur man blandar ihop olika kombinationer så att man får ut bästa möjliga effekt". Rent ut sagt så är den här komentaren för j**** dum. Men den får vara kvar?
    Baby freeze och jag har kommit med kritiska synpunkter (öppet med våra egna nick) på hur samhället och lagstiftningen ser ut idag och för det så har vi fått motta anonyma påhopp och insinuationer om att vi själva skulle vara narkomaner eller langare eller odla cannabis! Tramsighet och rent ut sagt bristande kritiskt tänkande och analytisk förmåga har visats av flera anonyma användare.
    Att diskutera våra lagar och regler, varför vi har dem och om de kan ändras är inte "på gränsen" på något sätt, tvärt om är grunden till vårt demokratiska samhälle och vår yttrandefrihet, möjligheten att kunna ifrågasätta hur vårt samhälle ser ut! De av er som inte har begripit detta ska kanske överväga att gå om högstadiets samhällskunskapsundervisning igen...
  • Juni2012

Tycker grejen med att ensamhet om dom ska röka på osv. verkar skittråkigt. Det är ju inte direkt vad en annan önskar om man säger så. TRÅKIGT också att dom inte bjöd in några övriga. Men ändå, vad säger din blivande? Var det en bra fest för honom? Det är ju faktiskt för hans skull och tycker han det var bra så känner jag att det ändå får vara ok, så att säga. Egokompisar eller inte.

Svar på tråden Svensexan var en JÄVLA egofest!