• Anonym (ledsen)

Svensexan var en JÄVLA egofest!

I lördags kom de och hämtade min blivande man för hans svensexa. Jag visste att de skulle komma men jag fick inget veta vad de skulle göra.

Just innan han åker så lovar han att ringa till mig en gång under dagen/kvällen. Men de som hämtar honom tar hans telefon från honom och stänger av den framför mig.

Sedan är de enbart otrevliga mot mig och sen far de. Jag provade ringa hans vänner oxå under dagen/kvällen men de svarade inte på mina samtal.

Jag börjar allt eftersom dagen går mer och mer orolig att nått inte är som det riktigt ska.

Efter mycket om och men så får jag reda på att hans vänner har inte bjudit nån annan som ska på bröllopet än just detta gäng.
    Jag vet att detta är ett gäng som ibland på fester röker lite hasch. Det stör inte mig. Men denna gång gjorde det det.
    I slutändan for jag och hämtade min blivande man kl 01 på natten, även om han egentligen skulle sova över.
    i festlokalen är bara hans idiotiska vänner som inte har bjudit nån annan. Jag kan garantera att det är bara för att de skulle kunna röka på.

Jag tycker detta var jävligt själviskt och egoistiskt av hans vänner. De bjöd ingen annan för att själva kunna röka på.

Min sambo tycker inte att hans vänner gjort nått fel. Inte heller att de varit egoistiska.

Vad säger ni? Vad fan ska jag göra? Det här känns jättefel

• Svar på tråden Svensexan var en JÄVLA egofest!
  • litenkaka
    Anonym (ledsen) skrev 2011-07-11 16:09:03 följande:

Det är ju för att vännerna beter sig som de gör mot mig. Och att jag tycker att de utnyttjar honom som får mig att bli arg och ledsen. Sen förtvivlad över att min sambo inte ser hur de behandlar oss.

Till saken hör även att jag är gravid. Så hade nått hänt så hade jag inte fått tag i honom.

Du tycker, du ser....det du ser behöver inte vara det din sambo ser. Så länge han gillar sina vänner och de kommer överens bör du faktiskt ta ett steg tillbaka och låta honom vara. Och att de tog hans mobil är kanske ett tecken på att du brukar ringa och efterlysa honom?
  • Anonym
    MrsT2011 skrev 2011-07-11 13:43:37 följande:
    Jag får lite barnvaktskänsla måste jag tyvärr erkänna... En vuxen man kan väl själv höra av sig till sin blivande fru när han vill bli hämtad?
    Jo, självklart, vilket han gjorde. Mannen smsade först och ville bli hämtad, så när jag ringde svarade bestman och sa att han inte behövde bli hämtad. Tyckte det lät mysko så därför smsade jag honom. Kanske skulle skrivit det från början. Drömmer
  • JT2010

Håller med det som står i andra inlägg.

Till TS: Det måste ju finnas en anledning till att vännerna så tydligt visade att du inte skulle få takontakt med din blivande genom att stänga av hans mobil. Brukar du åka och hämta din blivande när han är med sina vänner eller alltid ringa när han är med de? Du måste ju låta honom få vara med sina vänner i fred. Sen kan de ju inte veta att det skulle störa dig om de rökte på just denna gång när du inte brukar bry dig annars. Inte för att jag förstår hur du kan tycka det är ok i övrigt men det är ju en helt annan historia.

Måste ju även finnas en anledning till att de va otrevliga mot dig. Om du beter dig som jag skrev ovan så är det ju inte så konstigt att de inte uppskattar det och vill vara ifred för en gångs skull. Svensexan är trots att din blivandet kväll inte din. Han kanske inte ville ha andra med på sin svensexa heller...

I vilken månad är du? Om du skulle kunna föda vilken sekund som helst skulle jag kunna ha lite förståelse för att du vill kunna få tag på din blivande. Jag antar dock att så inte är fallet, tror inte att någon (hur otrevlig personen är) skulle förbjuda din blivande från att vara tillgänglig för något sådant. Då hade de väl inte haft svensexan just då. Skulle det nu vara så att du kan föda vilken sekund som helst så är det ju din blivande du ska vara sur på som låter dem göra honom så otillgänglig...

Kan det vara så att det är hormoner som gör att du är extra upprörd?

• Anonym (ledsen)

Nej, jag brukar inte ringa och efterlysa honom.

Och det är inte bara jag som inte gillar dessa personer. Hans vuxna dotter avskyr dem och tydligen även hans ex.
    Jag har inte hört nån annan än just de i detta gäng som gillar dessa idioter.

• Anonym (eller?)

Är du säker på att de rökte hasch då.
    Känns som du trodde det.

De kanske inte alls rökte på??? 

• baby freeze
    Anonym (ledsen) skrev 2011-07-11 19:31:58 följande:

Nej, jag brukar inte ringa och efterlysa honom.

Och det är inte bara jag som inte gillar dessa personer. Hans vuxna dotter avskyr dem och tydligen även hans ex.
    Jag har inte hört nån annan än just de i detta gäng som gillar dessa idioter.

Men det är ju din blivandes vänner, och hans svensexa. Ingen annans.

Jag tycker att droganvändandet är ointressant här, eftersom du säger att du normalt inte har problem med det. Så länge din blivande är nöjd, så tycker jag att du också ska vara det. Du tycker inte om hans vänner, men jag måste säga att jag tycker inte att det är din sak att ha åsikter om hur hans vänner borde arrangerat hans svensexa. Och jag kan inte tänka mig att det kommer att leda till något gott om du skulle be honom att sluta umgås med dem heller. Det är extremt jobbigt när ens partner inte kommer överens med ens vänner, så gör inte en stor sak av detta i onödan! Prata om att du tycker att de var otrevliga mot dig, det kan du absolut göra, men det verkar som att du vill att han ska tycka att de är otrevliga mot honom också. Varför?

Det här med att du inte kunde få tag på honom är väl inte så märkligt då det är svensexa? Även om det hade varit en spiknykter tillställning, så är det väl inte särskilt troligt att man har med sin fästmö via länk? Jag hade tyckt att det var konstigt om blivande mannen ringde stup i kvarten på en möhippa iaf...

• mamma56

TS: Tycker det är alarmerande med kompisar som röker hash!! Förstår din oro faktiskt Vem som helst kan när som helst gå in i en hashpsykos
    Viktigt att du pratar med din sambo om detta och att ni båda tar helt avstånd från drogerna och de "kompisar" som sysslar med det. Ni ska ju dessutom bli föräldrar!

• Anonym (kl)
    Anonym (ledsen) skrev 2011-07-11 16:09:03 följande:

Det är ju för att vännerna beter sig som de gör mot mig. Och att jag tycker att de utnyttjar honom som får mig att bli arg och ledsen. Sen förtvivlad över att min sambo inte ser hur de behandlar oss.

Till saken hör även att jag är gravid. Så hade nått hänt så hade jag inte fått tag i honom.

Men herregud.....fattar du inte varför dom stängde av mobilen???....dom vet väl hur du är och ville väl vara ifred.

Finns väl ingen som vill att ens flickvän/pojkvän ringer hundra gånger på en kväll !!!!

Du får nog jobba på¨att släppa loss han lite för annars så flyger han bort när han får chansen.

och att ha din gravidetet som skäl är lågt....så du menar att han inte skulle kunna få vara ifred en kväll/natt utan att världen rasar???

skulle det hänt något med ert kommande barn så hade han inte kunna gjort något iaf för han var väl tänkt att vara full på sin svensexa. eller hade du nekat han det också?

• Vi2alltid
    Anonym (kl) skrev 2011-07-11 21:37:25 följande:

skulle det hänt något med ert kommande barn så hade han inte kunna gjort något iaf för han var väl tänkt att vara full på sin svensexa. eller hade du nekat han det också?

oj... jag hade nog tyckt att det var olämpligt av min man att vara dyngrak om jag var gravid i 9:e månaden (nu vet vi inte om TS är det, men ändå) OM något händer hade jag nog behövt ha min man i närheten... Och jag skulle inte ta det med ro om han rökte på.

Däremot skulle jag inte skälla på hans vänner.

• Anonym (kl)
    Vi2alltid skrev 2011-07-11 21:42:59 följande:

oj... jag hade nog tyckt att det var olämpligt av min man att vara dyngrak om jag var gravid i 9:e månaden (nu vet vi inte om TS är det, men ändå) OM något händer hade jag nog behövt ha min man i närheten... Och jag skulle inte ta det med ro om han rökte på.

Däremot skulle jag inte skälla på hans vänner.

Kan hålla med om att var man i 9:e månaden då hade det inte vart läge men det tror jag inte hon är för då skulle hon skrivit det på en gång.
Svar på tråden Svensexan var en JÄVLA egofest!