• Anonym (ledsen)

Svensexan var en JÄVLA egofest!

I lördags kom de och hämtade min blivande man för hans svensexa. Jag visste att de skulle komma men jag fick inget veta vad de skulle göra.

Just innan han åker så lovar han att ringa till mig en gång under dagen/kvällen. Men de som hämtar honom tar hans telefon från honom och stänger av den framför mig.

Sedan är de enbart otrevliga mot mig och sen far de. Jag provade ringa hans vänner oxå under dagen/kvällen men de svarade inte på mina samtal.

Jag börjar allt eftersom dagen går mer och mer orolig att nått inte är som det riktigt ska.

Efter mycket om och men så får jag reda på att hans vänner har inte bjudit nån annan som ska på bröllopet än just detta gäng.
    Jag vet att detta är ett gäng som ibland på fester röker lite hasch. Det stör inte mig. Men denna gång gjorde det det.
    I slutändan for jag och hämtade min blivande man kl 01 på natten, även om han egentligen skulle sova över.
    i festlokalen är bara hans idiotiska vänner som inte har bjudit nån annan. Jag kan garantera att det är bara för att de skulle kunna röka på.

Jag tycker detta var jävligt själviskt och egoistiskt av hans vänner. De bjöd ingen annan för att själva kunna röka på.

Min sambo tycker inte att hans vänner gjort nått fel. Inte heller att de varit egoistiska.

Vad säger ni? Vad fan ska jag göra? Det här känns jättefel

• Svar på tråden Svensexan var en JÄVLA egofest!
  • JT2010
    Houdini skrev 2011-07-12 14:35:06 följande:

Eftersom TS sket i att de rökte på eller inte kan vi strunta i det här.

Det var ju bara dom vännerna hon inte gillade inte vad de gjorde.

TS skriver ju faktiskt "Jag vet att detta är ett gäng som ibland på fester röker lite hasch. Det stör inte mig. Men denna gång gjorde det det." i trådstarten så TS sket ju uppenbarligen inte i att de rökte på även om hon skitit i det tidigare... Men visst det blev väldigt mkt fokus på knark delen i hennes tråd...
  • Anonym (kl)
    Silketuss skrev 2011-07-12 00:04:25 följande:
    Var har du hört det där någonstans, eg? Jag håller med mamma56, det var vad jag har fått lära mig.

För övrigt skrämmer vissas inställning mig en hel del, när de inte vill kännas vid att det är något med att man tar droger. Droger är inte något som man ska syssla med, allra minst när man ska bli förälder. Och att skriva att ts ska tagga ned, för annars skrämmer hon bort sin blivande man?? Det är ju sanslöst, att man ska behöva låta en karl göra precis som hans kompisar vill, för annars drar han...??! Har ni verkligen så pass låga förväntningar på era män/blivande män, att ni står för den åsikten? Om kompisar kommer före en blivande eller redan varande äkta hälft, är väl frågan om man är/var redo för äktenskapet?

Det jag menar när jag skriver att hon ska tagga ner så han inte drar var det att om hon ringer en gång i kvarten så fort han går utanför dörren så kommer han att tröttna.

jag skulle bli tokig om min kille hade ett sådant kontrollbehov. och på sin svensexa så borde väl hon kunna låta han vara tycker jag

• Anonym (ledsen)

Det jag störde mig på ang haschet var att de som anordnade festen inte bjöd nån annan än de som redan vet att de röker på. (Alla röker inte på, men vet om det).
    Min åsikt är att de kan ha en sån fest när som helst och jag tycker det var fult att nyttja vårt bröllop och kalla det för svensexa.

Visst de får festa hur mycket de vill på svensexan. Men på en svensexa ska alla män bjudas enligt mig. Svensexan är till för min blivande man, inte hans vänner.

• Anonym (fundersam)

1. Om inte han var missnöjd, varför ska då du vara det? Festen var för hans skull. INTE för din.
    Den enda som var egoist i det här var du. Du som tvunget skulle veta vad dom gjorde, du som jagade alla, du som inte tyckte dom bjudit tillräckligt, du som inte gillade vad dom gjorde och du som drog din man från festen.
    Inte någonstans brydde du dig om någon annan än dig själv.

2. Hash är inte olagligt för att det är mer skadligt, det är olagligt för att alkoholindustrin har en starkare lobbygrupp.
    All vetenskaplig fakta som finns sätter alkohol långt över hash när det gäller skador på personen och på samhället.

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2011-07-12 23:32:41 följande:

Det jag störde mig på ang haschet var att de som anordnade festen inte bjöd nån annan än de som redan vet att de röker på. (Alla röker inte på, men vet om det).
    Min åsikt är att de kan ha en sån fest när som helst och jag tycker det var fult att nyttja vårt bröllop och kalla det för svensexa.

Visst de får festa hur mycket de vill på svensexan. Men på en svensexa ska alla män bjudas enligt mig. Svensexan är till för min blivande man, inte hans vänner.

Den är inte till för dig heller.
    Jag har stor förståelse för tjejer som skriver och är ledsna för att deras killar fick en dålig svensexa. Det är klart att man känner sympati för sin kille om han också är ledsen.

Men din kille är ju nöjd med sin svensexa! Varför ska han eller hans kompisar ta hänsyn till dina förväntningar? En svensexa eller en möhippa kan se ut precis hur som helst. Finns inget som heter att "alla män ska bjudas", utan det är en fest som man ordnar för att fira sin vän. Hur man gör detta är faktiskt upp till vännerna.

Det är jättesynd att du inte kommer överens med hans vänner, men du kommer nog inte få stöd här för att göra svensexan till en anledning att bli av med dem.
  • Anonym

Vad trött man blir när man läser såna här diskutioner, ni som svarar på dessa trådar sitter ju enbart o kastar skit och går till angrepp på varann?

Men men, vill  svara på TS här. Tyvärr måste jag hålla med många här men även dig TS, men jag ska försöka att ha en lite mer ödmjuk attityd. Svensexan tycker JAG, men jag säger inte att det ÄR så, men min personliga åsikt är att svensexan är för den blivande mannen. MEN..... om jag t.ex inte blev bjuden på en möhippa när man är bjuden på ett bröllop så skulle jag tycka det var jättetråkigt. Möhippa/svensexan tycker jag inte är enbart för vännerna, det är både gäster på bröllopet och vänner som ska ordna med.... tycker jag... men alla gör vi ju olika så inget är fel.

Och om din blivande är nöjd med sin svensexa tycker jag att du med ska  nöja dig, han verkar ju inte ledsen över det. Visst kan du ha personliga åsikter om det, självklart, men jag tror du ska släppa det där nu o fokusera på bröllopet.

Många anser att hasch inte är så farligt, det kanske det inte är, jag vet inte jag har aldrig testat. Men som någon skrev tidigare här så kanske det "inte händer nåt" 50 ggr i rad men den 51:e gången kanske går åt helvete..... Så jag kan förstå hur TS känner sig, nu verkar de haft en bra svensexa enligt de själva men TS måste ju få va orolig och få ha åsikter eller hur? Även om vi inte tycker som hon måste vi väl visa lite medkänsla för hennes känslor och försöka sätta oss in i hur hon tänker?

• Anonym

Jo, bara det att TS inte är orolig över rökandet i vanliga fall. Hon tycker att det är fel att hennes killes svensexa eventuellt (för det vet hon ju inte säkert) arrangerades med fokus på just denna aktivitet.

Oron för haschrökandet kommer ifrån andra håll än TS.

• Aniara4

Ja, diskussionen skulle väl egentligen inte handla om haschrökandet. Som jag förstår det är kärnproblemet att inte alla som borde bjudas på svensexa bjöds. Och det berodde på att de ville ägna sig åt en aktivitet som de inte trodde att alla skulle uppskatta.  Nej, det är inte schysst. Håller med TS om att de kan ha såna fester vilken annan gång som helst.

MEN! Blivande maken är nöjd, och då finns det ingen anledning för TS att hålla på och älta det. Svensexan är ju för hans skull, och är han nöjd med den så var den tillräckligt bra.

Fast jag läser mellan raderna att TS förmodligen varit frustrerad över de här vännerna en längre tid och att det här bara blev ytterligare en grej. Man kan tyvärr inte välja sin partners vänner. Man kan tala om för partnern vad man tycker om dem, och man kan välja att själv inte umgås med dem, men man kan inte bestämma över någon annans umgänge med sina vänner. Tyvärr, ibland...

• HerrFruAskling

är det bruden eller brudgummen som ska vara nöjd med svensexan? 
    Är brudgummen nöjd så är det väll lugnt? 

• TheD

Jag ser inget fel med det. Varför måste ALLA vara med på svensexan, det gäller möhippa också...?

Svar på tråden Svensexan var en JÄVLA egofest!