• Anonym (ledsen)

Svensexan var en JÄVLA egofest!

I lördags kom de och hämtade min blivande man för hans svensexa. Jag visste att de skulle komma men jag fick inget veta vad de skulle göra.

Just innan han åker så lovar han att ringa till mig en gång under dagen/kvällen. Men de som hämtar honom tar hans telefon från honom och stänger av den framför mig.

Sedan är de enbart otrevliga mot mig och sen far de. Jag provade ringa hans vänner oxå under dagen/kvällen men de svarade inte på mina samtal.

Jag börjar allt eftersom dagen går mer och mer orolig att nått inte är som det riktigt ska.

Efter mycket om och men så får jag reda på att hans vänner har inte bjudit nån annan som ska på bröllopet än just detta gäng.
    Jag vet att detta är ett gäng som ibland på fester röker lite hasch. Det stör inte mig. Men denna gång gjorde det det.
    I slutändan for jag och hämtade min blivande man kl 01 på natten, även om han egentligen skulle sova över.
    i festlokalen är bara hans idiotiska vänner som inte har bjudit nån annan. Jag kan garantera att det är bara för att de skulle kunna röka på.

Jag tycker detta var jävligt själviskt och egoistiskt av hans vänner. De bjöd ingen annan för att själva kunna röka på.

Min sambo tycker inte att hans vänner gjort nått fel. Inte heller att de varit egoistiska.

Vad säger ni? Vad fan ska jag göra? Det här känns jättefel

• Svar på tråden Svensexan var en JÄVLA egofest!
  • baby freeze
    Anonym (Vet inte...) skrev 2011-09-06 23:56:40 följande:
    För att inte tala om knarkmaffia, smugglare och kanske utfattiga knarkkurirer som måste passera genom en massa länder där det fortfarande är olagligt OM man mot förmodan skulle tillåta det i Sverige, bara för att få ihop några kronor till sin familj. Dessa riskerar stränga straff i de flesta länder.

Knarkkarteller har ju dessutom ofta nära samröre med bordeller och prositution i största allmänhet, knappast en rumsren historia... men det är klart, kvinnor och barn (främst) som råkar ut för människosmugglare får väl också skylla sig själva...
    Det är inte omöjligt att odla cannabis själv i en vanlig svensk lägenhet. Om det inte vore kriminellt att göra det, så hade inte behovet av knarkkurirer existerat i den omfattning det gör idag. Det du pekar på är egentligen ett försvar för legalisering, eftersom maffian inte längre skulle kontrollera flödet av de substanser som legaliseras.
  • Anonym (hmmm)
    Anonym skrev 2011-09-06 23:34:16 följande:
    För det första har du fel i att det är alkohol som är inkörsport, det är tobak!!! Och jag skulle inte ha nåt emot att man förbjöd både den och alkohol. 

Sen kan ni ju fundera över varför det är olagligt i nästan alla världens länder, om det nu inte är någe fel med det. Ta Thailand som exempel, de ser inte me blida ögon på knarklangare, vilket är helt rätt. Antar att ni tänkt hela vägen, tex på vad de får för konsekvenser för de som tvingas producera skiten på sin mark, ist för föda? Nice, med inställningen att det är den enskilde knarkarens ensak.

Jag tycker att freeez  är den som har fastnat TOTALT i pedofiltugget, som det verkar, det är ju bara en som tuggar om det, och det är hon. De är verkligen trist när någon måste höra sin egen röst. 

När det handlar om homosexuella, tycker jag att jämförelsen haltar, eftersom man aldrig kommer ändra lagen så att de blir tillåtet me de droger som idag är förbjudna, tvärtom. Man skärper den, men det kanske hon har missat? Dessutom föds man med sin sexualitet, däremot inte med ett missbruk. Så kommer du inte på någe bättre? Man kan välja att inte börja me tobak, sprit o knark. Sexualiteten är en annan sak, tycker man.
    då borde du kanske läsa på lite bättre, det är mitt  jobb att veta vilket som är den största inkörsporten!!!
    ledsen men där har du fel, tobak är en väldigt liten till nästan obefrintlig inkörsport... det är alkoholen!
  • Anonym (Vet inte...)
    baby freeze skrev 2011-09-07 00:01:44 följande:
    Det är inte omöjligt att odla cannabis själv i en vanlig svensk lägenhet. Om det inte vore kriminellt att göra det, så hade inte behovet av knarkkurirer existerat i den omfattning det gör idag. Det du pekar på är egentligen ett försvar för legalisering, eftersom maffian inte längre skulle kontrollera flödet av de substanser som legaliseras.
    Under förutsättning att det legaliseras i hela världen, vilket inte känns troligt, ja... Jag tror dock inte på en internationell legalisering, och jag tror inte på en legalisering i Sverige. Jag tror f ö inte heller att de flesta skulle odla hemma även vid legalisering, det är inte alldeles enkelt att få till det med ljus, temperaturer etc för att få plantorna att utveckla de substanser man vill åt.

Tvärt om tror jag att folk hade sluppit besväret, eftersom de flesta antagligen odlar hemma för att risken att upptäckas hemma är mindre än att upptäckas om man köper av någon. Det är svårare att spåra. Om det var lagligt att köpa det på gatan hade nog de allra flesta gjort det, det hade iaf jag.

Jag har flera bekanta som rökt på i flera år. Ingen av dem är väl vad de borde vara så att säga, så jag har extremt svårt att tro på att det skulle vara helt ofarligt. Vet inte om det är ett fall av hönan eller ägget - om de är dumma i huvudet för att de röker, eller om de röker för att de är dumma i huvudet, men jag tycker nog att de är ordentligt mer hjärndöda nu än innan, och det är inte förvånande för mig att ingen vill anställa dem. De skulle aldrig kunna sköta ett arbete.

Jag är förresten i princip nykterist också (nån öl kan väl slinka ner emellanåt), och hade inte haft något emot att alkohol förbjöds heller. Eller tobak i största allmänhet... det går åt alldeles för mycket resurser från samhället att hjälpa människor med missbruksrelaterade sjukdomar.
  • Zilla45

Kan vi kanske försöka hålla oss till det TS skriver om?

• passionsblomman
    Zilla45 skrev 2011-09-07 09:55:32 följande:
    Kan vi kanske försöka hålla oss till det TS skriver om?
    Varför det? Tråden är gammal, TS har uppenbart gått vidare med sin tillvaro, och hennes trådstart berör ett väldigt brännbart ämne (haha, vilken fantastisk ordvits) som är högaktuellt i Sverigedebatten just nu.
    Det är väl inte ett dugg konstigt om man tar upp droganvändning som en del av en frågeställning i en tråd, får reaktioner just på drogdelen i det hela (även om det säkert var mer än hon tänkt sig) och debatten småningom slutar handla om TS specifikt och det heta ämnet i sig?
    Det vore ju helt insnöat om diskussionen inte fick olika vinklar, olika människors olika reaktioner och så dessutom vidare utveckling av dessa. Skulle man behöva starta om, genom att "då får ni starta en egen tråd om det" så är det sannolikt att samtalet/diskussionen dör.
    Var glada att folk på BT åtminstone ibland vill diskutera saker som berör mer än en enskild brud!
    Har redaktionen fått anmälningar på tråden? Ja, då lär det kanske mer troligt handla om tonläget och sakligheten i själva inläggen? Där går det ju att snäppa upp några hack.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Anonym
    passionsblomman skrev 2011-09-07 11:58:51 följande:
    Varför det? Tråden är gammal, TS har uppenbart gått vidare med sin tillvaro, och hennes trådstart berör ett väldigt brännbart ämne (haha, vilken fantastisk ordvits) som är högaktuellt i Sverigedebatten just nu.
    Det är väl inte ett dugg konstigt om man tar upp droganvändning som en del av en frågeställning i en tråd, får reaktioner just på drogdelen i det hela (även om det säkert var mer än hon tänkt sig) och debatten småningom slutar handla om TS specifikt och det heta ämnet i sig?
    Det vore ju helt insnöat om diskussionen inte fick olika vinklar, olika människors olika reaktioner och så dessutom vidare utveckling av dessa. Skulle man behöva starta om, genom att "då får ni starta en egen tråd om det" så är det sannolikt att samtalet/diskussionen dör.
    Var glada att folk på BT åtminstone ibland vill diskutera saker som berör mer än en enskild brud!
    Har redaktionen fått anmälningar på tråden? Ja, då lär det kanske mer troligt handla om tonläget och sakligheten i själva inläggen? Där går det ju att snäppa upp några hack.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • baby freeze
    Anonym (Vet inte...) skrev 2011-09-07 08:55:15 följande:
    Under förutsättning att det legaliseras i hela världen, vilket inte känns troligt, ja... Jag tror dock inte på en internationell legalisering, och jag tror inte på en legalisering i Sverige. Jag tror f ö inte heller att de flesta skulle odla hemma även vid legalisering, det är inte alldeles enkelt att få till det med ljus, temperaturer etc för att få plantorna att utveckla de substanser man vill åt.

Tvärt om tror jag att folk hade sluppit besväret, eftersom de flesta antagligen odlar hemma för att risken att upptäckas hemma är mindre än att upptäckas om man köper av någon. Det är svårare att spåra. Om det var lagligt att köpa det på gatan hade nog de allra flesta gjort det, det hade iaf jag.

Jag har flera bekanta som rökt på i flera år. Ingen av dem är väl vad de borde vara så att säga, så jag har extremt svårt att tro på att det skulle vara helt ofarligt. Vet inte om det är ett fall av hönan eller ägget - om de är dumma i huvudet för att de röker, eller om de röker för att de är dumma i huvudet, men jag tycker nog att de är ordentligt mer hjärndöda nu än innan, och det är inte förvånande för mig att ingen vill anställa dem. De skulle aldrig kunna sköta ett arbete.

Jag är förresten i princip nykterist också (nån öl kan väl slinka ner emellanåt), och hade inte haft något emot att alkohol förbjöds heller. Eller tobak i största allmänhet... det går åt alldeles för mycket resurser från samhället att hjälpa människor med missbruksrelaterade sjukdomar.
    Det är mycket "jag tror" i ditt inlägg, och det är såklart helt OK, men det går inte att bemöta på något annat sätta än att säga : "Jaha, jag tror annorlunda".
    För det gör jag, och jag har som bekant både fakta och erfarenheter som övertygar mig, så det räcker inte med att någon annan säger "jag tror att du har fel" för att övertyga mig om att jag har det. Fel alltså.

En legalisering innebär inte att man låter folk sälja sitt skit på gatan, utan om en reglerad och kontrollerad försäljning. Öppnar man även för möjligheten att framställa drogerna inom landets gränser, så behövs inte en global legalisering för att undvika smuggelproblemet. Det är absolut inte omöjligt, eller ens svårt om man har lite kunskaper om odling och ett fint växthus..

Ingen som har läst DNartikeln? Skulle varit kul att få lite åsikter om den!
  • Anonym

Med tanke på hur dåligt folk kan må, om de inte får sitt morgonkaffe, som i sammanhanget är tämligen harmlöst, känns det obehagligt att tänka på att det finns individer som på riktigt vill ha knark tillgängligt. Är det ens tillåtet att propagera för att ta droger, enligt bts regler? Jag tycker att jag har förstått det som att man inte får uppmana folk till att göra sånt som är olagligt, men jag har kanske fel? Jag tycker det är stötande, om det är ok.

• baby freeze
    Anonym skrev 2011-09-07 13:48:35 följande:
    Med tanke på hur dåligt folk kan må, om de inte får sitt morgonkaffe, som i sammanhanget är tämligen harmlöst, känns det obehagligt att tänka på att det finns individer som på riktigt vill ha knark tillgängligt. Är det ens tillåtet att propagera för att ta droger, enligt bts regler? Jag tycker att jag har förstått det som att man inte får uppmana folk till att göra sånt som är olagligt, men jag har kanske fel? Jag tycker det är stötande, om det är ok.
    Men det är ju ingen som uppmanar någon till något? Var ser du drogpropaganda i denna tråd?
Svar på tråden Svensexan var en JÄVLA egofest!