• Anonym (ledsen)

Svensexan var en JÄVLA egofest!

I lördags kom de och hämtade min blivande man för hans svensexa. Jag visste att de skulle komma men jag fick inget veta vad de skulle göra.

Just innan han åker så lovar han att ringa till mig en gång under dagen/kvällen. Men de som hämtar honom tar hans telefon från honom och stänger av den framför mig.

Sedan är de enbart otrevliga mot mig och sen far de. Jag provade ringa hans vänner oxå under dagen/kvällen men de svarade inte på mina samtal.

Jag börjar allt eftersom dagen går mer och mer orolig att nått inte är som det riktigt ska.

Efter mycket om och men så får jag reda på att hans vänner har inte bjudit nån annan som ska på bröllopet än just detta gäng.
    Jag vet att detta är ett gäng som ibland på fester röker lite hasch. Det stör inte mig. Men denna gång gjorde det det.
    I slutändan for jag och hämtade min blivande man kl 01 på natten, även om han egentligen skulle sova över.
    i festlokalen är bara hans idiotiska vänner som inte har bjudit nån annan. Jag kan garantera att det är bara för att de skulle kunna röka på.

Jag tycker detta var jävligt själviskt och egoistiskt av hans vänner. De bjöd ingen annan för att själva kunna röka på.

Min sambo tycker inte att hans vänner gjort nått fel. Inte heller att de varit egoistiska.

Vad säger ni? Vad fan ska jag göra? Det här känns jättefel

• Svar på tråden Svensexan var en JÄVLA egofest!
  • Aleta
    baby freeze skrev 2011-08-23 09:50:44 följande:
    Ja, jag ber om ursäkt. Självklart vet du bättre än jag vad konsekvenserna av spritförtäring och haschrökande innebär. Jag erkänner. Jag röker varje dag och slår barn och djur eftersom jag blir så knäpp. Och så kör jag full till jobbet, för jag måste ju såklart dricka hela tiden när jag väl börjat. Du vet såklart bättre hur pedofiler fungerar också. Helt rätt att förbjuda allt, för då slipper vi ju allt också. Tur att ditt omdöme är så glasklart eftersom mitt för länge sedan helt fördärvats av narkotika.
    Ingen ens antyder något sådant.

Frågan var ju om man ska följa lagen eller ej oavsett vad som står i den eller om det är fritt fram för personliga tolkningar. 
  • Anonym

Nu har jag bara "ögnat igenom" inläggen här s¨jag kan ha fel. Men tycker väkdigt många här tycker att man absolut inte kan höras av när mannen har sin svensexa och att det enda som betyder nåt är att han är nöjd.
    Jag anser att om man har ett förhållande och ska gifta sig är inte vilket beteende som helst ok. Jag hade aldrig accepterat att min man hade svinat runt bara för att det är svensexa. Det handlar inte om att jag vill hålla koll på honom men jag ville verkligen ha ett litet sms nån gång under dagen för att veta om allt var ok och vad som hände. För mannen har ju likom inte "sista natten i frihet", han är ju faktiskt i ett förhållande och har därmed ett ansvar gentemot oss som par.

Antar att alla kommer bli skitsura nu men jag anser verkligen inte att vad som helst är acceptaböet...svensexa eller inte!

• Trivia

Jag skulle också bli riktigt besviken och förbannad om min killes kompisar skulle göra sådär. Nu röker iofs inte min sambo på och jag tror inte att några av hans kompisar skulle komma på idén att göra det på hans svensexa heller.
    Ang telefonen så tycker jag inte att det är okej. Tänk om något skulle hända och man behöver få tag på honom? Vår dotter skulle kunna bli sjuk eller jag, eller någon annan nära. Enbart barnsligt av hans vänner.
    Visst är det viktigt att killen har en kul kväll men det betyder ju inte att det är fritt fram att göra vad som helst. Men där har ju även din kille ett ansvar att sätta ner foten tycker jag...

• Anonym (förbryllad)

Nej du Anonym här som skrev inlägget över mig, ALLA blir inte skitsura på det du skrev nu. Jag tycker VERKLIGEN att en svensexa ska va superkul, men som sagt, o svina runt tycker inte jag är acceptabelt bara för att det är svensexa. Men många andra tycker det och då får de tycka det. Men jag förstår dig TS! Att hålla karln i koppel är väl ingen hit kanske men jag förstår varför du reagera som du gjorde, man kan väl få vara orolig ifall nåt skulle kunna hända??

Jag förstår vad du har för poäng, lycka till med allt nu!

• knyttan
    baby freeze skrev 2011-08-23 12:59:36 följande:
    Nej, frågan var om min åsikt skulle respekteras, och om man i så fall också skulle respektera pedofiler. Sedan följde en del dumheter som att alla gräsrökare på Uppsalafestivalen röker jämt annars också. Helt enkelt en fruktansvärt låg nivå som inte har mycket med verkligheten att göra.

Eftersom jag anser att lagen är fel, så blir jag inte bestört när jag hör om att folk bryter mot den och jag har inget fördömande att utdela. Jag anser inte att man automatiskt blir en dålig make eller förälder för att man någon gång bryter mot den lagen. Jag tycker inte heller att man är en dålig människa om man kissar på ett träd i parken, eller om man lämnar sina katter utan tillsyn längre än 12 timmar, eller om man gräver ner askan efter sin avlidna mormor i trädgården. Det är också olagligt, men knappast att jämföra med pedofili eller misshandel.

Nu är jag definitivt klar med den här diskussionen. Om någon har fler frågor kan ni inboxa istället!
    Jag håller helt och hållet med! heja Baby freeze!
  • Anonym
    baby freeze skrev 2011-08-23 12:59:36 följande:
    Nej, frågan var om min åsikt skulle respekteras, och om man i så fall också skulle respektera pedofiler. Sedan följde en del dumheter som att alla gräsrökare på Uppsalafestivalen röker jämt annars också. Helt enkelt en fruktansvärt låg nivå som inte har mycket med verkligheten att göra.

Eftersom jag anser att lagen är fel, så blir jag inte bestört när jag hör om att folk bryter mot den och jag har inget fördömande att utdela. Jag anser inte att man automatiskt blir en dålig make eller förälder för att man någon gång bryter mot den lagen. Jag tycker inte heller att man är en dålig människa om man kissar på ett träd i parken, eller om man lämnar sina katter utan tillsyn längre än 12 timmar, eller om man gräver ner askan efter sin avlidna mormor i trädgården. Det är också olagligt, men knappast att jämföra med pedofili eller misshandel.

Nu är jag definitivt klar med den här diskussionen. Om någon har fler frågor kan ni inboxa istället!
    Jag är glad att inte alla tycker som du. Det är självklart att man ska respektera lagar, även om man inte gillar dem. Det är en förutsättning för att ett samhälle ska fungera i längden! Du kan inte ha tänkt så särskilt långt om du tror att det inte spelar roll om man följer dem eller inte. Samhället fungerar även om inte alla gör det hela tiden, men det är andra människor som får lida för att vissa är egotrippade. Du borde ha sett konsekvenser av att folk inte gör det också.

Jag tycker att man är en dålig människa om man lämnar katter ensamma utan tillsyn längre än tolv timmar, för jag har katt och även om jag inte hade det, skulle jag ändå kunna sätta mig in i hur snabbt en katt kan bli sjuk eller skadad. Det kanske kommer som en överraskning för dig, men katter kan bli sjuka snabbt, det är inte så att man får en skriftlig varning i brevlådan en vecka innan. Då ska den inte behöva ligga och självdö, för att ägaren är för slapp för att ordna med tillsyn. Gillar man inte det, kan man alltid låta bli att skaffa katt. Att gräva ned askan efter mormor i trädgården, är inte heller ok. Det är skönt att vi inte får släppa ut rester av avlidna där vi vill i Sverige, som man kan i andra länder. Var går gränsen för var man får pissa? Ett träd i parken är ok, men är det lika ok att pissa mot ett hus, inne i galleria, i ett hörn i ett väntrum?

Jag vet inte om det finns människor som är lika slappa i sin inställning till lagen, och inte har rökt på, eller om det blir en konsekvens av själva rökandet. Men i vilket fall som helst, så är det för mig uppenbart att det är rätt att det är förbjudet. Vare sig omdömet sviktar redan före eller om det är först efter, så hjälper det inte till att man röker på. Bevare oss från alla flumflum!
  • knyttan
    Anonym skrev 2011-09-05 17:49:38 följande:
     Var går gränsen för var man får pissa? Ett träd i parken är ok, men är det lika ok att pissa mot ett hus, inne i galleria, i ett hörn i ett väntrum?

Jag vet inte om det finns människor som är lika slappa i sin inställning till lagen, och inte har rökt på, eller om det blir en konsekvens av själva rökandet. Men i vilket fall som helst, så är det för mig uppenbart att det är rätt att det är förbjudet. Vare sig omdömet sviktar redan före eller om det är först efter, så hjälper det inte till att man röker på. Bevare oss från alla flumflum!
    Det ÄR förbjudet att pissa mot ett träd i parken också. Men det är tydligen OK enligt dig? F.ö så var frågan inte här om det var bra eller dåligt att alla dessa saker är förbjudna, utan om människor som gör dem förtjänar moralistiska fördömmanden som dåliga människor.

Bevare oss från alla självrättfärdiga moralkaketanter säger jag.
  • Anonym
    knyttan skrev 2011-09-05 20:23:19 följande:
    Det ÄR förbjudet att pissa mot ett träd i parken också. Men det är tydligen OK enligt dig? F.ö så var frågan inte här om det var bra eller dåligt att alla dessa saker är förbjudna, utan om människor som gör dem förtjänar moralistiska fördömmanden som dåliga människor.

Bevare oss från alla självrättfärdiga moralkaketanter säger jag.
    Självklart är det inte ok att pissa mot ett träd! Vilket äckligt sätt att bete sig! Och jaa, om man begår olagliga handlingar, förtjänar man negativa omdömen från omgivningen. 

Bevare oss från alla som inte respekterar sin omgivning! 
  • Anonym

Jag menade att ni tyckte att det var ok, inte att det faktiskt är ok! Det var väldigt länge sedan jag slutade med blöja. Att pissa offentligt, är ju som att pissa på sig, fast värre. Den som är inkontinent har iaf en ursäkt, det har inte trädpissaren.

• Anonym

Det går att dravla på hur länge som helst om detta. Men så länge merparten av medborgarna väljer att följa lagarna, så gott de kan, fungerar ändå samhället, trots att det finns slappa typer som inte orkar eller vill göra det. 

Jag kan leva med att såna som du tycker att jag är dum i huvudet, för att jag inte tycker det är ok att röka på, jag bryr mig lika lite om din åsikt i den frågan som du bryr dig om min. Det är så enkelt som så. Jag tycker att ett snedsteg kan definieras som att man röker på en gång, och sedan ångrar sig och inser att det var dumt gjort. Att förhärliga det och försvara det, är däremot så mycket mer än bara ett snedsteg. Det är tom något som bryter mot de flesta forums regler! 

Svar på tråden Svensexan var en JÄVLA egofest!