• stella­10
    Äldre 27 Jun 22:32
    51682 visningar
    237 svar
    237
    51682

    Någon med en budget på ca 70-80 tusen?

    Vi har precis börjat planera bröllop sommaren 12 :)

    Vi tror vi kommer att ha en budget på mellan 70-80 tusen, och ca 80 gäster?

    Någon som har som budget som oss, som vill snacka och hjälpas åt?

  • Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?
  • Olofss­onMart­ina
    Äldre 9 Sep 20:41

    Härligt Skrattande hade själv tänkt beställa på internet men börjar fundera på om det inte är smartare att köpa i butik iaf Flört 

  • Millan­1984
    Äldre 9 Sep 21:24
    OlofssonMartina skrev 2011-09-09 20:41:06 följande:
    Härligt Skrattande hade själv tänkt beställa på internet men börjar fundera på om det inte är smartare att köpa i butik iaf Flört 
    om man provar dem vet man ju om just den klänningen passar eller inte. Jag äter medicin (som just nu är på en stabil dos) men tidigare åt jag en väldigt hög dos som gjorde att jag svällde upp, så jag personligen vågar inte chansa att köpa något oprovat. Känner mig alldeles för obekväm så jag måste se hur resultatet blir :p
  • Olofss­onMart­ina
    Äldre 10 Sep 10:13
    Millan1984 skrev 2011-09-09 21:24:39 följande:
    om man provar dem vet man ju om just den klänningen passar eller inte. Jag äter medicin (som just nu är på en stabil dos) men tidigare åt jag en väldigt hög dos som gjorde att jag svällde upp, så jag personligen vågar inte chansa att köpa något oprovat. Känner mig alldeles för obekväm så jag måste se hur resultatet blir :p
    ja, du har rätt! hade bestämt mig för en klänning på internet men blev sedan osäker om den modellen passade osv, så nu blir det iaf först en butik och prova modeller (hittar jag någon så köper jag den självklart) annars blir det att beställa från internet!
  • Millan­1984
    Äldre 10 Sep 16:51
    OlofssonMartina skrev 2011-09-10 10:13:09 följande:
    ja, du har rätt! hade bestämt mig för en klänning på internet men blev sedan osäker om den modellen passade osv, så nu blir det iaf först en butik och prova modeller (hittar jag någon så köper jag den självklart) annars blir det att beställa från internet!
    Kolla om du hittar något liknande i butik, så att du på så vis "ser" om klänningen passar Jag är lite "kortisonfluffig" i kroppen och vill absolut inte behöva gå och hålla in magen så för mig är det viktigt att prova först. Likadant i vanliga butiker. Köper aldrig innan jag provat hehe...
  • helena­86
    Äldre 11 Sep 19:02
    Millan1984 skrev 2011-09-09 16:41:39 följande:


    Nu har jag fixat klänning. Den måste dock sys upp en bra bit då man är kort :p
    Vackert!
  • Fröken Emma
    Äldre 12 Sep 10:53

    Nu har jag stött på lite extrakostnader...Så jag måste göra om min budget!!
    Och ännu har jag inte fått in pris på maten!!

    Bland annat är det, eftersom vi gifter oss på en Ö, parkeringskostnader på fastlandet där båten går ifrån.
    Kostar en mindre förmögenhet. O det rör sig om 20 bilar x XX. Vet att det kostar 10 kr i timmer. O tänk att dom ska stå där minst 1½ dygn.
    Så nu ska jag ringa kommunen som har parkeringen o höra vad det komer kosta, och sedan jämföra det med att abonera en buss.

    Så jag vill ju ha smörstekta kantareller på bröd till förrätt, så dom var jag o plockade i går.60 liter som nu ska rensas och förvällas. 4 liter ska gå till bröllopet o resten ska vi njuta av själva.
    Så nu slipper vi den kostnaden från resturangen iaf. ( vi har hyrt ett världshus med stort resturangkök och två kokar som fixar varmrätten.

    Sedan har syrran o mamma låvat fixa janson till vickningen. Smaskigt.

  • Millan­1984
    Äldre 12 Sep 13:54

    helena86: tack


    FrökenEmma: tråkigt med extrakostnader som man inte tänkt på..Vi har ingen aning om hur mycket vårt bröllop kommer att kosta, men vi räknar att det blir mellan 70.000-80.000 kr. Vissa budgetposter har vi tagit i överkant just så att det ska finnas utrymme för saker man inte räknat med, men hoppas ändå att vi kan komma billigare undan än så..


     

  • helena­86
    Äldre 29 Sep 13:13

    Har nyss varit och beställt alla blommor till bröllopet :D Min bukett blir vit/champagne med strass i :D En vanlig bukett med stjälkar blir det med ett vitt siden band runt stjälkarna. Och sen kommer vi ha en champagne färgad nejlika med ett grönt grässtrå som fästes med en stor strass pärla i en vas på varje bord :D Kommer bli hur bra som hellst! Kommer betala ca 2500-3000 (beroende på vad rosorna kostar just vid nyår) för min bukett, 20 nejlikor uppsättningar en tärnbukett och två cortage buketter =) Helt okej tycker jag! Sen ska vi ha som en stor vas med sand och ett blockljus i och där vill vi även ha lite blommor så vi funderar på att bara klippa ner lite brudslöja runt om ljuset tror det blir fint, kommer se ut som snö =)

    Nu är det inte mkt kvar att göra för vår del <3

  • Millan­1984
    Äldre 29 Sep 18:13
    helena86 skrev 2011-09-29 13:13:44 följande:
    Har nyss varit och beställt alla blommor till bröllopet :D Min bukett blir vit/champagne med strass i :D En vanlig bukett med stjälkar blir det med ett vitt siden band runt stjälkarna. Och sen kommer vi ha en champagne färgad nejlika med ett grönt grässtrå som fästes med en stor strass pärla i en vas på varje bord :D Kommer bli hur bra som hellst! Kommer betala ca 2500-3000 (beroende på vad rosorna kostar just vid nyår) för min bukett, 20 nejlikor uppsättningar en tärnbukett och två cortage buketter =) Helt okej tycker jag! Sen ska vi ha som en stor vas med sand och ett blockljus i och där vill vi även ha lite blommor så vi funderar på att bara klippa ner lite brudslöja runt om ljuset tror det blir fint, kommer se ut som snö =)

    Nu är det inte mkt kvar att göra för vår del <3
    När är det ni ska gifta er?? Låter spännande. Vi har typ 317 dagar kvar :p Kan inte göra så mycket för tillfället så nu funderar jag på buketten. Ena stunden gillar jag droppformat i nästa vill jag ha en rund bukett. Hittade en fin bukett i en storlek jag kan tänka mig i en smyckestidning, så den ska jag kanske ha som inspiration. Gick till en blomsteraffär och frågade cirkapris, så förhoppningsvis blir det under 1500 kr. På borden som dekoration funderar jag på att ha 3 rosor i en liten vas och det blir väl ca 15-16 bordoch det blir ca 5 buketter a´50 kr med rosor. Sen ska vi ha murgröna på borden. Så den totala summan för blommorna borde inte bli så dyr.
  • helena­86
    Äldre 29 Sep 20:57

    Låter jätte fint med rosor och murgröna =) Gifter ni er i sommar?  =)

    Vi gifter oss den 31/12! :D Så vårt tema går i vitt och silver =) Därför jag ville ha en helt vit  bukett :D

    Det är lite tråkigt men samtidigt skönt att man är klar med allt som går att förbereda. Så nu får vi bara njuta fram till i december för då kommer vi ha fullt sjå med att laga all mat och baka bröd hehehe

  • Millan­1984
    Äldre 29 Sep 21:14
    helena86 skrev 2011-09-29 20:57:54 följande:
    Låter jätte fint med rosor och murgröna =) Gifter ni er i sommar? =)

    Vi gifter oss den 31/12! :D Så vårt tema går i vitt och silver =) Därför jag ville ha en helt vit bukett :D

    Det är lite tråkigt men samtidigt skönt att man är klar med allt som går att förbereda. Så nu får vi bara njuta fram till i december för då kommer vi ha fullt sjå med att laga all mat och baka bröd hehehe
    11 augusti gifter vi oss Ahh, det börjar ju närma sig då Har allt gått som planerat ännu?? Vi har ännu inte stött på några större problem (mer än att festhäftet jäklas), men det ordnar nog sig snart
  • Millan­1984
    Äldre 18 Feb 16:34

    hur går det för er alla??

  • sandra­ochdan­iel
    Äldre 18 Feb 19:19

    Får man hoppa in i den här tråden?

    Vi gifter oss 30/6 i Barkarö kyrka i Västerås. Vi kommer ha ca 90gäster
    Hitils har vi:
    *Bokat festlokal (Byggdegård)
    *Bokat live-band 
    *Bokat Catering (en vän är kock) och bestämt 3-rätters meny. 
    *Brudgummens kläder klara (hyrd frack coat)
    *Min klänning är bokad och betald. Köper en http://www.sweetheartgowns.com/swh/5975
    * Save-the-date kort utskickade
    *Tärnor och Marschalkar utsedda
    *Toastmasters utsedda
    *Fixat en bröllopshemsida

    Nästa grej att bocka av på listan är att träffa en duktig florist känns det som.

     

  • Millan­1984
    Äldre 16 Jun 20:52

    Hur har det gått för alla?? lyckas ni hålla budgeten??

  • Äldre 24 Jun 20:59

    Vi håller absolut budgeten, främst eftersom vi räknat ut budgeten utifrån att alla inbjudna skulle komma vilket de naturligtvis inte gör.

  • Millan­1984
    Äldre 25 Jun 09:58
    Berlan skrev 2012-06-24 20:59:01 följande:
    Vi håller absolut budgeten, främst eftersom vi räknat ut budgeten utifrån att alla inbjudna skulle komma vilket de naturligtvis inte gör.
    Det gör vi med. Och det känns så skönt. Redan när vi bestämde oss och la en preliminär budget så har den hållit hela vägen
  • Viccan
    Äldre 25 Jun 10:37

    Jag hoppar gärna in i denna tråd med Skrattande

    Jag tror att vi också håller budgeten.
    Vi har givetvis en del vänner som hjälper oss med saker till ett längre pris/inget betalt.
    Nu har jag beställt all blomarrangemang till festlokalen och buketterna (brudbuketten + 5 tärnbuketter + 1 ros/maskalk). Min bukett kommer att bestå av 20 st vita stora rosor, och tärnbuketterna av 10 st likadanna rosor.

Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?