• stella10

Någon med en budget på ca 70-80 tusen?

Vi har precis börjat planera bröllop sommaren 12 :)

Vi tror vi kommer att ha en budget på mellan 70-80 tusen, och ca 80 gäster?

Någon som har som budget som oss, som vill snacka och hjälpas åt?

• Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?
  • Millan1984
    helena86 skrev 2011-07-20 17:59:04 följande:
    Jag fick hem en bröllopsinbjudan härom dagen men det står ingen klädkod, vad ska man ha på sig då? Brukar man inte skriva klädsel:Kavaj t.ex?
    jo klädkod ska ju alltid stå med så det är nog en miss fr¨ån deras sida, hör med toastmastern alt brudparet.

Har spenderat lite ledig tid i stugan och ska strax dit igen. ingen mobil och inget internet, tur att man har en bra kamera och en härlig utsikt så man kan fota mycket
  • ClaraH
    helena86 skrev 2011-07-20 17:59:04 följande:
    Jag fick hem en bröllopsinbjudan härom dagen men det står ingen klädkod, vad ska man ha på sig då? Brukar man inte skriva klädsel:Kavaj t.ex?
    Traditionellt betyder utebliven klädkod Högtidsdräkt (frack), men nu för tiden hade jag ringt och frågat om det är det de menar. Man skulle nog skriva ut det då i så fall, men det beror på i vilka kretsar man rör sig i. Brukar era vänners bröllop ha Högtidsdräkt? Annars gissar jag att de vill ha lägre än Kavaj och därför inte skrivit ut något. Hur som helst hade jag faktiskt ringt och frågat.

Om det inte är Högtidsdräkt så skulle jag ha klätt mig på Kavaj-nivå.
  • Millan1984

Hej tjejer. hur går det för er? Vi har frågat min kusin om hon kan sjunga i kyrkan (hon har en oerhört vacker röst) och hon tackade gladeligen ja, så nu har vi löst det dagen efter träffade jag hela hennes familj och då visste alla om det och dom är självklart alla bjuden.

Dock velar vi mellan 2 kyrkor, alla säger att vi ska ta "min" kyrka, men för mig kvittar det, men måste bestämma oss snart. hur gör ni??

• helena86

Jag ringde och frågade vad det var man skulle ha på sig och sade också att när det inte står ngt i inbjudan så är det frack enligt etikett . Jag fick då till svar : om ni vill ha frack får ni ha det?!  Jag tänker då inte komma i någon balklänning utan jag kommer nog ta ngt enklare för tror nog detta är ett enklare bröllop då vi ska ta med alkohol och så själva.. Skulle ju se mega roligt ut om min fästman och jag kom uppklädda över öronen hahaha Det är aldrig roligt att vara för uppklädd på ett bröllop!
    Tack för er hjälp =)

Millan1984 skrev 2011-07-24 17:36:56 följande:

Hej tjejer. hur går det för er? Vi har frågat min kusin om hon kan sjunga i kyrkan (hon har en oerhört vacker röst) och hon tackade gladeligen ja, så nu har vi löst det dagen efter träffade jag hela hennes familj och då visste alla om det och dom är självklart alla bjuden.

Dock velar vi mellan 2 kyrkor, alla säger att vi ska ta "min" kyrka, men för mig kvittar det, men måste bestämma oss snart. hur gör ni??

Vad roligt att ni har hittat ngn som kan sjunga i kyrkan =) Ta den kyrkan som känns rätt! Vi ska vara i en liten men super mysig kyrka som ligger mitt ute på landet vid hästhagar :D
  • Millan1984
    helena86 skrev 2011-07-25 10:57:53 följande:
    Jag ringde och frågade vad det var man skulle ha på sig och sade också att när det inte står ngt i inbjudan så är det frack enligt etikett . Jag fick då till svar : om ni vill ha frack får ni ha det?! Jag tänker då inte komma i någon balklänning utan jag kommer nog ta ngt enklare för tror nog detta är ett enklare bröllop då vi ska ta med alkohol och så själva.. Skulle ju se mega roligt ut om min fästman och jag kom uppklädda över öronen hahaha Det är aldrig roligt att vara för uppklädd på ett bröllop!
    Tack för er hjälp =)Vad roligt att ni har hittat ngn som kan sjunga i kyrkan =) Ta den kyrkan som känns rätt! Vi ska vara i en liten men super mysig kyrka som ligger mitt ute på landet vid hästhagar :D
    Ta en knälång klänning då ett säkert kort! Åh det lät mysigt. Mamma tycker att jag/vi ska välja den kyrka som jag tillhört, för det är ju tradition...men hmmm...
  • Millan1984

Måste bara tipsa om denna pysselbok. Har ni barn på festen är det här en bra grejj. Kostar 1 krona/ st (ja EN krona) och man får med kritor i,och den där runda gula saken. Finns på Barnens Hus.
  • helena86
    Millan1984 skrev 2011-07-25 14:07:46 följande:

Måste bara tipsa om denna pysselbok. Har ni barn på festen är det här en bra grejj. Kostar 1 krona/ st (ja EN krona) och man får med kritor i,och den där runda gula saken. Finns på Barnens Hus.
    Bra tips =) Vi ska dock ha det barnfritt =) Men smart att ha på barnkalas eller liknande, ska tipsa dem jag känner som har barn. =)
  • Millan1984
    helena86 skrev 2011-07-25 22:31:30 följande:
    Bra tips =) Vi ska dock ha det barnfritt =) Men smart att ha på barnkalas eller liknande, ska tipsa dem jag känner som har barn. =)
    Ja gör det. Jag köpte på mig en bunt eftersom vi kommer att ha några barn från den närmaste släkten..
  • LindaochJohn

Hej!
    Här har det stått still ett tag på bröllopsfronten... Det finns så mycket annat att göra under sommaren, speciellt när båda jobbar o bara har helgerna att disponera...

Men idag har vi äntligen träffat o frågat det par vi ska ha som toastmadame o toastmaster. De tackade gladilgen ja o tyckte det skulle bli spännande! Skrattande

Sen har vi i stort bestämt oss för vilken lokal vi vill ha, men ska kolla på en till kyrka. Så snart kan vi bestämma ett datum o boka! Skrattande

• Millan1984

Var ska ni köpa placeringskorten? jag är ute efter helvita kort, men verkar inte hitta några vettiga på internet, hittade en sida men de blev slutsålda på en gång...

Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?