• stella10

    Någon med en budget på ca 70-80 tusen?

    Vi har precis börjat planera bröllop sommaren 12 :)

    Vi tror vi kommer att ha en budget på mellan 70-80 tusen, och ca 80 gäster?

    Någon som har som budget som oss, som vill snacka och hjälpas åt?

  • Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?
  • helena86

    Nu är vi klara med alla inbjudningskort :D Så skönt! Så nu ska de bara skickas i väg också =) Har oxå beställt tårtan! Blev en halllon och passion mousse tårta med vit choklad, kommer nog bli toppen =) Vi ska hämta ut en prov tårta när jag fyller år i början av oktober så det kommer bli toppen roligt att se hur den kommer se ut och självklart smaka så den är god!

    Helt sjukt vad tiden går fort nu äre mindre än fyra månader kvar till den stora dagen! <3

  • Millan1984
    Fröken Emma skrev 2011-08-29 19:50:45 följande:
    vi den 4 aug
    Jag HATAR att göra sker i sista stund, men sambon tycker jag ska lägga ner med tanke på att det är ett år kvar....Men om vi bara kunde bestämma oss kunde jag ju göra det mesta nu.
    Frågan är bara hur vi ska kunna transportera allt sen. Får bli 2-3 stora flyttlådor, en stor resväska och klädpåsar till kostym o klänningar....+ två barn ;)

    Ibland undrar jag om det verkligen var så klokt att välja en Ö *asg*
    hehe, det är aldrig för tidigt säger jag bra att man gör saker hela tiden så man sprider ut det, annars kan det ju lätt bli att man har för mycket en period som skall fixas med :p
  • Millan1984
    helena86 skrev 2011-09-07 11:05:49 följande:
    Nu är vi klara med alla inbjudningskort :D Så skönt! Så nu ska de bara skickas i väg också =) Har oxå beställt tårtan! Blev en halllon och passion mousse tårta med vit choklad, kommer nog bli toppen =) Vi ska hämta ut en prov tårta när jag fyller år i början av oktober så det kommer bli toppen roligt att se hur den kommer se ut och självklart smaka så den är god!

    Helt sjukt vad tiden går fort nu äre mindre än fyra månader kvar till den stora dagen! <3

    Åh det börjar verkligen att närma sig, för oss är det strax 11 månader kvar :p Imorgon ska jag prova en klänning (som jag provat i sommar) men det blir mest troligen ett köp...den kostar 3.300 kr och det är ju alldeles lagomt hehe, Vi har satt en klädesgräns på 7.000 kr (för bådas) och det kommer vi att hålla också .


    Ska bara höra med mamma om jag får förvara klänningen hemma hos dom tills Dagen D (eller B hehe), bröllopet sker på hemorten och vi bor 11 mil därifrån så då är det ju lika bra att klänningen får vara kvar..

  • OlofssonMartina

    Hej!
    Vad kul att läsa om er andra som befinner sig i samma läge som vi gör!
    Vi planerar ett bröllop den 16e juni -12! Vad jag känner är ett av de mest "kritiska" inför vårt bröllop är vår plats för vigseln! Jag kan väl vara lite envis, men efter vår USA-resa förra året så fick jag för mig att jag ville gifta mig på en sandstrand!
    Visst finns det sandstränder i närheten.. men eftersom vi bor på gotland så är det kanske inte den smartaste ideen kanske, med tanke på alla turister vi har på sommaren?! Men trots detta så kan jag inte ändra mig! Bridezilla?! Obestämd 
    Jaja, vi har iaf det som plan om det är fint väder och annars ska vi vara i en kyrka i närheten!
    Vi kommer sedan ha festen i en bygdegård, då det blir billigast! Jag däremot är ganska anti till bygdegårdar då jag tycker de har ett enormt tråkigt utseende, så jag kommer hänga upp tyg i taket, sy nya gardiner, och hyra in andra bord (runda), så det ska nog ordna sig tillslut! Glad
    Vår tanke är att gjuta egna betongljusstakar som "centerpieces" och sätt vita blockljus i, sen kommer vi ha murgröna och vita rosor runt dem, vi kommer även lägga dit lite lila blommor då vit-grön-lila, då det blir färgerna på bröllopet! bordsplaceringen blir på stenar som vi plockade på stranden här om dagen, och inbjudningskort och andra trycksaker ska vi (jag), göra själva med någon lila tapet!

    Vi vet hur vi vill ha det, ska bara ta tag i allt också!
    Hur tycker ni att det låter? 
     

  • Millan1984
    OlofssonMartina skrev 2011-09-09 10:55:11 följande:
    Hej!
    Vad kul att läsa om er andra som befinner sig i samma läge som vi gör!
    Vi planerar ett bröllop den 16e juni -12! Vad jag känner är ett av de mest "kritiska" inför vårt bröllop är vår plats för vigseln! Jag kan väl vara lite envis, men efter vår USA-resa förra året så fick jag för mig att jag ville gifta mig på en sandstrand!
    Visst finns det sandstränder i närheten.. men eftersom vi bor på gotland så är det kanske inte den smartaste ideen kanske, med tanke på alla turister vi har på sommaren?! Men trots detta så kan jag inte ändra mig! Bridezilla?! Obestämd
    Jaja, vi har iaf det som plan om det är fint väder och annars ska vi vara i en kyrka i närheten!
    Vi kommer sedan ha festen i en bygdegård, då det blir billigast! Jag däremot är ganska anti till bygdegårdar då jag tycker de har ett enormt tråkigt utseende, så jag kommer hänga upp tyg i taket, sy nya gardiner, och hyra in andra bord (runda), så det ska nog ordna sig tillslut! Glad
    Vår tanke är att gjuta egna betongljusstakar som "centerpieces" och sätt vita blockljus i, sen kommer vi ha murgröna och vita rosor runt dem, vi kommer även lägga dit lite lila blommor då vit-grön-lila, då det blir färgerna på bröllopet! bordsplaceringen blir på stenar som vi plockade på stranden här om dagen, och inbjudningskort och andra trycksaker ska vi (jag), göra själva med någon lila tapet!
    Vi vet hur vi vill ha det, ska bara ta tag i allt också!
    Hur tycker ni att det låter?

    Ni kan kanske ha bröllopet vid en ruin? Har själv aldrig varit till Gotland, men hoppas på en resa dit nångång i framtiden. Tycker det låter jättefint. Jag funderar på att köpa murgröna i långa vimplar (kostar 99:- på Buketten) som man klipper av i rätt längd och har på borden, sen ska vi ha glas som små vaser med 3 rosor i..Ja det är ju bara i planeringstadiet, men det är ju bra att ha en vision


     

  • Fröken Emma
    OlofssonMartina skrev 2011-09-09 10:55:11 följande:
    Hej!
    Vad kul att läsa om er andra som befinner sig i samma läge som vi gör!
    Vi planerar ett bröllop den 16e juni -12! Vad jag känner är ett av de mest "kritiska" inför vårt bröllop är vår plats för vigseln! Jag kan väl vara lite envis, men efter vår USA-resa förra året så fick jag för mig att jag ville gifta mig på en sandstrand!
    Visst finns det sandstränder i närheten.. men eftersom vi bor på gotland så är det kanske inte den smartaste ideen kanske, med tanke på alla turister vi har på sommaren?! Men trots detta så kan jag inte ändra mig! Bridezilla?! Obestämd
    Jaja, vi har iaf det som plan om det är fint väder och annars ska vi vara i en kyrka i närheten!
    Vi kommer sedan ha festen i en bygdegård, då det blir billigast! Jag däremot är ganska anti till bygdegårdar då jag tycker de har ett enormt tråkigt utseende, så jag kommer hänga upp tyg i taket, sy nya gardiner, och hyra in andra bord (runda), så det ska nog ordna sig tillslut! Glad
    Vår tanke är att gjuta egna betongljusstakar som "centerpieces" och sätt vita blockljus i, sen kommer vi ha murgröna och vita rosor runt dem, vi kommer även lägga dit lite lila blommor då vit-grön-lila, då det blir färgerna på bröllopet! bordsplaceringen blir på stenar som vi plockade på stranden här om dagen, och inbjudningskort och andra trycksaker ska vi (jag), göra själva med någon lila tapet!

    Vi vet hur vi vill ha det, ska bara ta tag i allt också!
    Hur tycker ni att det låter?

    Å nu blev jag lite avis! gottland är ju så otroligt vackert.


    Men jag förstår ditt bekymmer ang turisterna
    Men så tänkte jag som så...
    Att det måste finnas massa som har strandtomter, Och i början av juni är det ju inte så många som utnyttjar en strand.
    Så ta kontakt med tomtägarna, allar hels sommarstugor då ägaren kanske inte äns är där. På så sätt kan ni ju få en otroligt fin vigsel i lugn o ro.

    fast är det så mycket turister i övrigt i juni månad?

  • OlofssonMartina
    Fröken Emma skrev 2011-09-09 13:24:12 följande:

    Å nu blev jag lite avis! gottland är ju så otroligt vackert.


    Men jag förstår ditt bekymmer ang turisterna
    Men så tänkte jag som så...
    Att det måste finnas massa som har strandtomter, Och i början av juni är det ju inte så många som utnyttjar en strand.
    Så ta kontakt med tomtägarna, allar hels sommarstugor då ägaren kanske inte äns är där. På så sätt kan ni ju få en otroligt fin vigsel i lugn o ro.

    fast är det så mycket turister i övrigt i juni månad?


    Vi får väl ta och kolla upp det! Glad
    Nej det är kanske inte så mycket turister i juni, är bara det att stranden vi gillar har en camping precis bredvid och den finaste delen av stranden är precis där i stort sett alla går ner till stranden! 
    Och självklart kan man ha det i en ruin, finns en fin i närheten, men det är ju bara det att jag är förälskad i tanken på att vara på stranden!
    Vi var nämligen i USA 6veckor förra året.. först åkte vi till miami, och det var där vi såg det! en kväll när vi vandrade längs med miami beach, såg vi 4st bröllop på stranden! och det såg heeelt underbart ut!

    Läste även att någon här funderade på att åka på bröllopsresa i karibien?!
    Kan varmt rekomendera det! vi åkte på en 7dagsrs kryssning i karibien efter att ha varit i miami! Det var det bästa jag varit med om!
  • Millan1984


    Nu har jag fixat klänning. Den måste dock sys upp en bra bit då man är kort :p
  • OlofssonMartina
    Millan1984 skrev 2011-09-09 16:41:39 följande:


    Nu har jag fixat klänning. Den måste dock sys upp en bra bit då man är kort :p
    jättefin! Skrattande har du köpt den i butik/internet?
Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?