• Kit73
    Äldre 8 Mar 10:13
    161139 visningar
    430 svar
    430
    161139

    Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

    Nu är det dags att en gång för alla ändra på myten att borgerliga bröllop måste vara över på två minuter i rådhuset, utan bröllopsgäster, ingen musik och utan bröllopsklänning.

    Här kan vi samlas vi som har eller ska gifta oss borgerligt. Eller som kanske funderar i dom banorna!

    Vi byter idéer och ger tips, inspiration och råd til varandra, som hjälper oss till ett riktigt fint och pampigt bröllop!

    I sommar gifter jag mig på ett slott;  utomhusvigsel med levande musik!
    Hur ser ditt bröllop ut?
    Hur har ni lagt upp er ceremoni?
    Berätta!

    Ser fram emot att spräcka en del fördomar som vissa av våra gäster, har om vad ett borgerligt bröllop innebär!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 13:35
    Vill bara tydliggöra att jag med pampigt inte nödvändigtvis menar dyrt!

  • Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
  • Aureli­a82
    Äldre 18 Sep 19:01

    Alla dom som har problem med att hitta lokal eller så.
    Kan varmt rekommendera www.brollopshoppen.se
    Dels så har dom kontakter och kan ordna fram det ni önskar plus att dom hjälper till med alla arrengemang!
    Hoppas Ni hittar det ni söker! =)

  • Styrka
    Äldre 19 Sep 20:27
    BlomAnna skrev 2011-09-18 18:45:18 följande:

    Styrka: Undrar om det kan vara så att du menar varmbadhuset vid saltholmen...Kallbadhust verkar vara ett nakenbad


    Haha, ja, det menar jag ju såklart!

    (men nudistbröllop hade kanske varit kul? )
  • BlomAn­na
    Äldre 20 Sep 08:55
    Styrka skrev 2011-09-19 20:27:09 följande:
    Haha, ja, det menar jag ju såklart!

    (men nudistbröllop hade kanske varit kul? )
    Haha ja det hade varit roligt att skriva Klädsel: Naken i inbjudan men det får nog vara tror jag
  • Äldre 20 Sep 17:31
    Yasse skrev 2011-08-29 22:30:13 följande:
    Vi gifter oss den 1 oktober i Stockholm och kommer att ha vår vigsel i samma sal som middag och efterföljande fest kommer att hållas. Vår vigselförättare känns helt rätt och han engagerar sig en hel del.  Det blir inslag av musik både levande och inspelat, blandat med vår berättelse och kärleksförklaringar och sen så klart själva vigselakten. Längtar så mycket:)
    Hej Yasse, hur går det med era förberedelser?
  • JNT
    Äldre 23 Sep 12:51

    Vi har träffat vår vigselförrättare och han mer än motsvarar våra förväntningar! Han är öppen för alla idéer vi har och uppmuntrar oss att göra ceremonin så "vi" som det bara går. Berättade om andra vigslar han har förrättat, så vi fick lite inspiration därifrån. Känns så bra med borgerlig vigsel nu! :)


    Den enda som inte gillar det är svärmor. Hon är troende och tycker uppenbarligen att det är bättre att vi fortsätter leva i "synd" än att vi gifter oss utan en präst som ger oss Guds välsignelse. Väldigt motsägelsefullt i mina öron!Försöker inte hänga upp mig alltför mycket på det, men vill ju samtidigt att alla ska vara glada och nöjda med våra val!

  • Äldre 24 Sep 09:32
    Plett skrev 2011-09-05 14:53:45 följande:
    Vi vill ha ett stort bröllop (ca 70 pers) i Linköping nästa sommar och har supersvårt att hitta vigsellokal. Det verkar som om de få man lyckas hitta aldrig har hört talas om att man ens kan ha en stor borgerlig vigsel (så känns det i alla fall:)). Någon som har tips? I övrigt hakar jag gärna på här. Har redan sett flera bra tips för ceremonin, roligt!
    Jag vet att man kan vara på Bjärka Säby och gifta sig borgerligt, jag tror att de har en särskild lokal för det och sedan kan man väl ha middagen på slottet. Vi hade från början tänkt att gifta oss i Linköping, men till slut blev det Stockholm istället. Vi hade bokat Dahlbergs café, där kan man gifta sig i trädgården. Det finns en liten scen där man kan ha vigsel så man står ju under tak om det regnar. Hade det regnat lite hade gästerna fått ha paraply, annars hade vi back up-planen att viga oss på dansbanan i Gamla Linköping.
  • Aileen
    Äldre 1 Nov 14:56

    Hej allihopa i denna underbara tråd!

    Har läst igenom alla inlägg från början till slut och WOW! Otroligt inspirerande och intressant har det varit. Har fällt en och annan tår också ;) Blivit otroligt rörd av alla vackra ord och fina ceremonier som ni har haft eller planerar! Så tusen tack för all hjälp som jag redan fått!

    Jag och min fästman håller även vi på att planera ett pampigt, vackert borgerligt bröllop! Och måste säga att vi har kört fast lite... Vi har haft flera alternativ som har blivit förkastade eftersom, mest pga det är så svårt att hitta en passande lokal för vigsel. Vi vill ha vackra, storslagna, romantiska miljöer och vill helst gifta oss inomhus, så man slipper oroa sig för vädret till sista minut ;) Vi har tittat på en hel del olika slott, men de flesta har gått bort av diverse anledningar. Inte många som kan ta mellan 70-100 gäster för vigsel verkar det som... Och i en del fall har prislappen helt enkelt satt stopp. Senast tittade vi på örtofta slott och flädie mat och vingårdar. Det första gick bort för att det fanns inte någon bra plats för vigsel + att jag här på bröllopstorget läste en ryslig berättelse med varning för just dem. Flädie hade inga datum då vi ville tyvärr.

    Så jag undrar helt enkelt om någon har något tips på var man kan ha en stor pampig borgerlig vigsel i skåne? finns det festlokal i anslutning så är det ett jätte stort plus!  Vi bor i västra skåne så områdena kring, Malmö, Lund, Landskrona, Kävlinge, Svalöv, Eslöv, ja hela vägen upp till Helsingborg fungerar!

    De som redan är upptagna eller inte fungerat är; Svaneholmsslott, Örenässlott, Häckeberga slott, Örtofta slott, flädie mat och vingårdar och trollenäs slott. Så vi har börjat förstå att slott överhuvudtaget kanske inte är aktuellt. Så vi tar tacksamt för även andra alternativ! :D Det vi helst vill är en vacker plats, högt i tak och fin utomhusmiljö, gärna nära vatten och hela den biten. Spelar egentligen ingen roll om det är en lada eller herrgård, bara det är fint. Vi vill nämligen inte att det ska kännas alltför krystat och fint i kanten. Det ska vara vackert men också så gästerna vågar släppa loss och förstår att det är en sjujäkla fest vi är ute efter :D

    Och ifall ni känner till någon bra vigselförrättare i samma område vore det toppen? En som man kan bolla med och som inte är helt motvillig till ens egna förslag :) Jag har skrivit ned de som berättats om här i tråden men har ni fler tips tar jag tacksamt emot även dem.

    Och sen även en personlig förfrågan till Margris, som jag ser har fått maila till de flesta redan ;) Skulle du kanske orka skicka till mig också? enberg.elin@gmail.com

    Avslutningsvis vill jag tacka alla i tråden för allt fint ni skrivet och all tid ni lagt ner för att hjälpa andra med detta! Verkligen superkul att se fler som tänker på samma sätt om borgerlig vigsel!

    Lycka till allihopa med bröllop och gifterier!

    /Elin

  • LinaLi­na
    Äldre 1 Nov 20:20
    De som redan är upptagna eller inte fungerat är; Svaneholmsslott, Örenässlott, Häckeberga slott, Örtofta slott, flädie mat och vingårdar och trollenäs slott. Så vi har börjat förstå att slott överhuvudtaget kanske inte är aktuellt. Så vi tar tacksamt för även andra alternativ! :D Det vi helst vill är en vacker plats, högt i tak och fin utomhusmiljö, gärna nära vatten och hela den biten. Spelar egentligen ingen roll om det är en lada eller herrgård, bara det är fint. Vi vill nämligen inte att det ska kännas alltför krystat och fint i kanten. Det ska vara vackert men också så gästerna vågar släppa loss och förstår att det är en sjujäkla fest vi är ute efter :D
    Spana in Ellinge slott utanför Eslöv! Vi var på visning där, väldigt fint och bra festlokal. Dessutom en supertrevlig bröllopskoordinator :) Vi valde dock ett annat ställe i slutändan eftersom Eslöv kändes för långt bort för oss. Hade samma dilemma som du med att hitta en pampig inomhuslokal. Så nu blir det utomhus och det får funka för oss :)
  • Jalle
    Äldre 1 Nov 22:08

    Underbart att nån har skakat liv i den här tråden, som jag totalt har missat trots att jag hängt här på BT i ett par månader! Har läst igenom hela och fått superbra tips och idéer. Framförallt på hur man kan förlänga vigseln. Var på ett bröllop i somras där de drog den korta versionen (45 sek typ), inget extra snack innan eller efter, ingen musik, inga dikter......ingenting. Förmodligen ville de ha det så men i mina ögon väldigt torftigt, knappt vi hann fatta att de gifte sig. Detta har jag drömt mardrömmar om så jag blev överlycklig när jag hittade den här tråden!

    Vi ska alltså också gifta oss borgligt, hemma i vår trädgård. "Pampigt" vet jag väl inte om vi får till men det ska iaf bli romatiskt och vackert hoppas jag. Pratade med vår VF nu under veckan och han har ett eget upplägg med ett litet tal, den obligatoriska vigselakten (2-minutarn) och så läser han en dikt av Nils Ferlin efter. Detta tar ca 10 minuter. Om vi tycker det är ok så får vi ta det eller göra ett eget. Just nu lutar det mot att vi kör på hans upplägg + lite extra prat vid ringväxlingen (kanske några korta löften), ingångsmusik, en solosång och ev. en dikt till och utgångsmusik. Sammanlagt ska väl hela vigseln ta 20-25 minuter.

    Efteråt ska vi ha en fest för 60 gäster. Kör på som vilket bröllop som helst med pysslade STD, inbjudningar, festhäften och placeringskort. Tema svensk sommar och folkpark. Temafärger vitt, gult, mörkblått och orange (upptäckte nyligen att färgpaletten är misstänkt likt Viktoria och Daniels....hoppas hon inte blir sur  ). Buffé, bröllopstårta, bröllopsvals, bar och dans långt in på natten (hoppas jag). Tänker inte spara på krutet bara för att vi gifter oss borgligt!

    Om någon har förslag på vad man kan säga vid ringväxlingen så tas det emot tacksamt!

  • delly
    Äldre 28 Jun 17:32

    Å nu har man fått lite ideér Tack

  • delly
    Äldre 28 Jun 17:54
    Värmland2011 skrev 2011-03-09 20:27:41 följande:
    Vi ska ha en mindre vigsel i vår trädgård med närmsta släkten och vi blir max 18 personer.

    Vi planerar med en mindre vigsel i trädgården vi blir ca20 , lite nyfiken hur eran vigselcermonin såg ut.


    Hade ni musik när ni gick in/ut mitt i mellan ?

  • moa201­2
    Äldre 28 Jun 18:01

    Hej ,jag gifter mig den 11 aug på Heagården i deras underbara trädgård borgeligt och efteråt blir det brak fest i en underbar lokal (gammal korsvirkeslada som är omgjord) vårt bröllop innehåller allt vad ett traditonellt bröllop innehåller förutom en präst som blir ersatt av en vigselförrättare..
    ser inte poängen med att det skulle vara annorlunda ? än om man har präst..
    varken jag eller min blivande man är troende i kristendommen och vill inte höra massa babbel om gud i vår cermoni men vi är fan inte mindre gifta för det??
    vi lägger ca 50.000 på vårt bröllop utan ringar och utan bröllopsresa..

    =) gud vad jag längtar ..
    nästa på listan är att ordna festhäfte .. 

  • Äldre 1 Jul 21:34
    Inte många som skriver i denna tråd nu så jag ville bara dela med mig av våran underbara bröllopsdag!!!

    Vi hade sån jäkla tur med vädret. Vi vaknade 08:30 till strålande solsken Solig Frisören kom 09.45 & gjorde en fantastik uppsättning! 2 av mina tärnor droppade in under tiden. Jag blev sminkad av min ena väninna. Jätte fint &naturligt blev det perfekt helt enkelt. Vi snackade en massa skit & hade en väldigt avslappnad förmiddag. 

    Min blivande körde iväg & fixade lunch så vi fick i oss lite mat, behöver ju tanka upp med mycket energi under dagen för att orka Flört  Vi anlände till slottet där vi skulle byta om inför fotograferingen & personalen hade redan börjat duka upp... Blev tagen av hur fint där var än en gång! Lyckoruset började sakta men säkert stiga ju längre dagen framskred Glad 

    Fotografen var underbar, han krälade på marken, klättrade på soptunnor & gjorde verkligen sitt yttersta för att få de perfekta bilderna Skrattande En helt fantastik människa som vi är såå nöjda med att ha anlitat (Fredrik Johansson på elvanfoto.se)! 

    Vår toasmadame (även tärna) hade styrt upp allt perfekt & vi behövde inte göra någonting när vi var klara med fotograferingen! Hon satte  tärnor i arbete så allt blev klart innan vigseln. 

    Jag gömde mig uppe på ett rum sista halvtimmen så att gästerna inte skulle se mig & min blivande minglade & intog platsen framme vid VF. Tärnorna kallade att nu är det dags & jag var lugnet själv! Vi skulle gå ner för en trappa med röd matta sen fram till MB. Sångerska började spela "The Rose" på piano & sjunga.

    Mina 2 bästa vänner gick tillsammans fram med min blivandes son, sen gick mina 2 systrar ner för trappan. Min bror höll i mig ner för trappan så att jag inte skulle ramla (en räddare i nöden) på underkjolen. En jävla tur att han eskorterade mig för j'vlar vad jag skakade Flört När vi kommit ner gick han vidare fram till VF med mina systrar & sen började jag gå Glad En helt överväldigande känsla & underbart att se alla vänner & familj samlade. Dock en aning jobbigt att bli utstirrad Tungan ute (Gillar inte att stå i centrum egentligen) Men helt alvarligt, jag kände mig vackrast på jorden just då & var såå lycklig att det inte gjorde så mycket! 

    Under ceremonin hade jag en gren som blåste i bakhuvudet på mig vilket fick mig & våra gäster att skratta gott. Då tog MB bestman tag i grenen & höll den så att jag skulle slippa ha den i nacken hela tiden Skrattande 
    Sen framförde sångerskan "Det vackraste" som är min mans favorit låt (MAN, jag kan inte fatta att jag äntligen är gift) nu var vi man & fru på riktigt Solig Hon har en underbar röst & jag fick gåshud av hela känslan. Sedan läste VF en liten dikt som jag hittat på nätet & vi bara älskar! 

    Jag tittade ut över gästerna några gånger & såg en gamal vän stortjuta... Då kan jag säga att jag var nära att börja lipa, men jag tittade snabbt på min älskling & lyckades hålla tårarna borta! 

    Efter dikten sjöng sångerskan "What are words" & då var jag än en gång nära till gråten, älskar den låte & allt den står för! Efteråt blåstes det bubblor på oss & alla kom fram & hade kramkalas {#emotions_dlg.flower} Så mycket kärlek & omtanke samlat på ett ställe, inte ofta man upplever det. Helt magiskt Hjärta

    Vi minglade & vår toastmadame höll i brudskålen. Såå fint & jag blev ännu gladare för att ha så underbara vänner! 

    Sen blev det 3-rätters middag & allt mitt jobb med festhäftet gjorde susen. Alla tyckte det var jätte fint & roligt.

    Dock hade det blivit ändringar i placeringen bara någon dag innan... Så när jag gjorde om festhäftet sista dagen & ändrade alla nr på var alla satt så glömde jag att ändra siffrorna i texten till varje gäst så de var ihop med någon helt annan, min syster var mamma till sig själv, vissa hade blivit bigamister osv Tungan ute Men detta gjorde allt ännu roligare & startade en hel del konversationer! Hade jag kunna ändra det hade jag inte gjort det iaf för detta blev mycket roligare Drömmer

    Efter maten gick vi ut i trädgården under tiden personalen bröt upp borden. Där fotograferade min pappa brudföljet så vi fick lite bilder på alla som varit med under förberedelserna. Mycket flams & trams med en massa goa skratt. Helt enligt vårt tycke! Sen kastade jag buketten från balkongen & en lycklig kvinna (nu blivande brud till pojkvännenens stora fasa Flört) fångade den! Eftersom jag är helt obegåvad när det gäller att kasta saker & pricka så trodde jag inte att någon skulle lyckas att fånga den, men det gick. 

    Vår toastmadame hade fixat en lek till oss. "Hur väl känner brudparet egentligen varandra", vi fikc stå på stolar med ryggen mot varandra, en av varje sko i händerna sen kom ett påstående & vi skulle svara vem av oss det stämmde in på! Hur kul som helst & gästerna skrattade gott. Vi klarade tydligen det med bravur Skrattande

    Det var 8 personer som höll tal utspritt under dagen/kvällen, varav en hade skrivit en sång om oss. Helt fantastisk var den & han sjöng såå bra! Blev lite tårögd igen & helt betagen av hans framträdande! 

    Vi dansade vals & det gick över förväntan! inga totala missar & alla sa att det såg jätte bra ut. Phu, vilken pers att dansa med släp. Hade inte övat alls med klänning & när det väl kom till kritan kunde vi inte knyta upp mitt släp... Jag fick ha en ögla runt handen istället, men det gick bra. Vid snurrarna gjorde släpet att jag inte riktigt kom under hans arm, men det löste vi smidigt & det gjorde absolut ingenting. är så glad över att det verkligen blev en vals! 

    Tårtan åts, allla pratade & hade kul. Vi minglade runt vid alla bord, dansade lite & njöt av den stora dagen!!! Det gick såå fort & jag är glad att vi hade en kameraman med hela dagen så vi kan se det från gästernas synvinkel & inte som när vi var i vår lilla lyckobubbla Solig 

    Som sagt hade inte kunnat önska mig en bättre dag! Är så lycklig & vilken känsla av att äntligen vakna upp som fru!!! 
    Nu blev det ett långt inlägg, men så svårt att korta ner, vill ju berätta för hela världen om vår drömdag som blev verkligehet Flört

    Här kommer iaf en bild som en vän lagt upp på Fb idag, smakprov nu innan fotografen gett oss bilderna Glad
  • moa201­2
    Äldre 2 Jul 15:14
    Aileen skrev 2011-11-01 14:56:24 följande:
    Hej allihopa i denna underbara tråd!

    Har läst igenom alla inlägg från början till slut och WOW! Otroligt inspirerande och intressant har det varit. Har fällt en och annan tår också ;) Blivit otroligt rörd av alla vackra ord och fina ceremonier som ni har haft eller planerar! Så tusen tack för all hjälp som jag redan fått!

    Jag och min fästman håller även vi på att planera ett pampigt, vackert borgerligt bröllop! Och måste säga att vi har kört fast lite... Vi har haft flera alternativ som har blivit förkastade eftersom, mest pga det är så svårt att hitta en passande lokal för vigsel. Vi vill ha vackra, storslagna, romantiska miljöer och vill helst gifta oss inomhus, så man slipper oroa sig för vädret till sista minut ;) Vi har tittat på en hel del olika slott, men de flesta har gått bort av diverse anledningar. Inte många som kan ta mellan 70-100 gäster för vigsel verkar det som... Och i en del fall har prislappen helt enkelt satt stopp. Senast tittade vi på örtofta slott och flädie mat och vingårdar. Det första gick bort för att det fanns inte någon bra plats för vigsel + att jag här på bröllopstorget läste en ryslig berättelse med varning för just dem. Flädie hade inga datum då vi ville tyvärr.

    Så jag undrar helt enkelt om någon har något tips på var man kan ha en stor pampig borgerlig vigsel i skåne? finns det festlokal i anslutning så är det ett jätte stort plus!  Vi bor i västra skåne så områdena kring, Malmö, Lund, Landskrona, Kävlinge, Svalöv, Eslöv, ja hela vägen upp till Helsingborg fungerar!

    De som redan är upptagna eller inte fungerat är; Svaneholmsslott, Örenässlott, Häckeberga slott, Örtofta slott, flädie mat och vingårdar och trollenäs slott. Så vi har börjat förstå att slott överhuvudtaget kanske inte är aktuellt. Så vi tar tacksamt för även andra alternativ! :D Det vi helst vill är en vacker plats, högt i tak och fin utomhusmiljö, gärna nära vatten och hela den biten. Spelar egentligen ingen roll om det är en lada eller herrgård, bara det är fint. Vi vill nämligen inte att det ska kännas alltför krystat och fint i kanten. Det ska vara vackert men också så gästerna vågar släppa loss och förstår att det är en sjujäkla fest vi är ute efter :D

    Och ifall ni känner till någon bra vigselförrättare i samma område vore det toppen? En som man kan bolla med och som inte är helt motvillig till ens egna förslag :) Jag har skrivit ned de som berättats om här i tråden men har ni fler tips tar jag tacksamt emot även dem.

    Och sen även en personlig förfrågan till Margris, som jag ser har fått maila till de flesta redan ;) Skulle du kanske orka skicka till mig också? enberg.elin@gmail.com

    Avslutningsvis vill jag tacka alla i tråden för allt fint ni skrivet och all tid ni lagt ner för att hjälpa andra med detta! Verkligen superkul att se fler som tänker på samma sätt om borgerlig vigsel!

    Lycka till allihopa med bröllop och gifterier!

    /Elin
    har du hittat nått ? ser att det är rätt längesen du skrev men Sofiero slott som ligger i helsingborg är underbart fint.
  • Helche­m
    Äldre 4 Jul 21:34

    Hej alla!
    Har ännu inte hunnit läsa igenom alla inläggen i den här tråden men känner att den passar mig perfekt!
    Jag och min blivande man håller för fullt på med att planera för vårt stora, relativt påkostade och förhoppningsvis pampiga borgerliga bröllop.
    Vi kommer att gifta oss och ha den efterföljande festen på Säby Säteri den 31/8 2013. Så vi är ute i riktigt god tid, vilket känns skönt så att vi har tid att få allt helt perfekt!
    Ser fram emot att få och ge en massa inspiration och tips här i tråden!
    Tror att vår största utmaning kommer att få till en riktigt fin och stämmningsfull borgerlig vigsel! någon som har några bra förslag? 

  • BlomAn­na
    Äldre 4 Jul 22:01
    Helchem skrev 2012-07-04 21:34:08 följande:
    Hej alla!
    Har ännu inte hunnit läsa igenom alla inläggen i den här tråden men känner att den passar mig perfekt!
    Jag och min blivande man håller för fullt på med att planera för vårt stora, relativt påkostade och förhoppningsvis pampiga borgerliga bröllop.
    Vi kommer att gifta oss och ha den efterföljande festen på Säby Säteri den 31/8 2013. Så vi är ute i riktigt god tid, vilket känns skönt så att vi har tid att få allt helt perfekt!
    Ser fram emot att få och ge en massa inspiration och tips här i tråden!
    Tror att vår största utmaning kommer att få till en riktigt fin och stämmningsfull borgerlig vigsel! någon som har några bra förslag? 
    Mitt bästa förslag är att välja vgselförrättare med omsorg. De flesta vigselförrättare är så klart engagerade och gör allt för att få en stämmingsfull vigsel men man ska ju ha samma syn på vad en stämmningsfull vigsel är

    Vi var väldigt kräsna och pratade med flera vigselförrättare innan vi bestämde oss.
  • moa201­2
    Äldre 4 Jul 22:51
    Helchem skrev 2012-07-04 21:34:08 följande:
    Hej alla!
    Har ännu inte hunnit läsa igenom alla inläggen i den här tråden men känner att den passar mig perfekt!
    Jag och min blivande man håller för fullt på med att planera för vårt stora, relativt påkostade och förhoppningsvis pampiga borgerliga bröllop.
    Vi kommer att gifta oss och ha den efterföljande festen på Säby Säteri den 31/8 2013. Så vi är ute i riktigt god tid, vilket känns skönt så att vi har tid att få allt helt perfekt!
    Ser fram emot att få och ge en massa inspiration och tips här i tråden!
    Tror att vår största utmaning kommer att få till en riktigt fin och stämmningsfull borgerlig vigsel! någon som har några bra förslag? 
    Hej inläggen i denna tråd är rätt gamla men hoppas du kan få lite tips och ideer iaf =)..
  • Helche­m
    Äldre 5 Jul 00:12

    Då har man så läst igenom hela tråden....
    Många riktigt bra tips och förslag! Tack så mycket tjejer! Fick en hel del ideer trots att de flesta inläggen var lite gamla som du påpekade moa21012

    Tack för ditt tips BlomAnna! Har redan en vigselförrättare i åtanke som jag vet är riktigt bra och dessutom rolig. Aldrig fel med lite humor Han kan nog bidra en hel del också till utformningen av vigseln.....
    Har dock inte kontaktat honom ännu och jag vet inte om han fortfarnde åtar sig denna typ av uppdrag. Han vigde kompisar till min m2b för ett par år sen. Hoppas verkligen att han vill vigas oss.
    Annars kanske någon här har några bra tips på bra vigselförrättare i Stockholms området? 

    Kommer att återkomma med lite fler detaljer kring vår bröllopsplanering allt eftersom den fortskrider, kanske någon kan få några bra förslag utav det.

  • BlomAn­na
    Äldre 8 Jul 22:10
    Helchem skrev 2012-07-05 00:12:35 följande:
    Då har man så läst igenom hela tråden....
    Många riktigt bra tips och förslag! Tack så mycket tjejer! Fick en hel del ideer trots att de flesta inläggen var lite gamla som du påpekade moa21012

    Tack för ditt tips BlomAnna! Har redan en vigselförrättare i åtanke som jag vet är riktigt bra och dessutom rolig. Aldrig fel med lite humor Han kan nog bidra en hel del också till utformningen av vigseln.....
    Har dock inte kontaktat honom ännu och jag vet inte om han fortfarnde åtar sig denna typ av uppdrag. Han vigde kompisar till min m2b för ett par år sen. Hoppas verkligen att han vill vigas oss.
    Annars kanske någon här har några bra tips på bra vigselförrättare i Stockholms området? 

    Kommer att återkomma med lite fler detaljer kring vår bröllopsplanering allt eftersom den fortskrider, kanske någon kan få några bra förslag utav det.
    Om du gifter dig när det är högsäsong för bröllop så att säga kan det vara bra att vara ute i god tid när man bokar vigselförrättare. 

    Jag har tipsat om Fredrick Federley som vigselförrättare många gånger och skulle välja honom om jag bodde i Stockholmsområdet
  • Sun 12 Feb 2023 12:21
    Margris skrev 2011-04-03 22:50:41 följande:

    Välkommen Dagny Taggart!

    Det känns som att det går långsamt i planeringen just nu. Bara väntar på att det ska bli påsk och påsklov. Då ska det bokas frisör och florist. Menyn ska provas och bestämmas plus att vi ska ha en liten champagneprovning med några vänner så bråda dagar väntar :) 


    jättesent ute man kan du skicka materialet till mig?

    tessa_an@hotmail.com
Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!