• JulyBr­ud
    Äldre 17 Dec 17:08
    27216 visningar
    217 svar
    217
    27216

    Dags att börja planera för 2:a Juli, wiiii

    Den 2:a Juli 2011 gifter vi oss! Det känns som att det är väääldigt långt kvar. Men samtidigt som man önskar att det vore idag, är det ju så roligt att planera!! (och en hel del att hinna fixa!) så det är nog skönt att det är några månader kvar Glad

    Är det några fler som gifter sej i Juli? Vart? Hur går det för er med planeringen?

    Jag och min fästman är utomlands och jobbar fram till April, så det vore jätte skönt och roligt att få lite tips och uppdateringar om hur det går för er som planerar på hemmaplan!

    Vi ligger till så här i vår planering:


    Kyrka och festlokal bokad (Lunds Domkyrka, Jordberga slott) Tema bestämt (Rokoko/romantiskt, champagne, guld, off white och svartbrunt) Bröllopsklänning klar i grunden (ska nog ändra och fixa en del, vill ha MASSA TYLL) Förrätt och efterrätt klar (sjukt sugen på efterrätten NU!) letar catering i skåne för huvudrätt, tips?) Inbjudningskort designade (väntar på tryck, skickas ut efter nyår, sååå fina!) Bröllopsresa bestämd (en smekMÅNAD i Asien, inte bokad) Värdpar bestämt Hemsida fixad Gästlistan i princip klar
    Endel avklarat, mycket mer att klara av :)
  • Svar på tråden Dags att börja planera för 2:a Juli, wiiii
  • MissNi­na
    Äldre 1 Jun 23:05

    Haha detta med hippan gör mig galet nervös!! Nästan så att det pirrar i hela kroppen när alla frågar om jag är ledig till helgen Drömmer....

    Jag ska göra mitt eget hår och mitt eget smink... så nu har jag kvar fest program och vigsel program och blommor och decoration.... Kommer skriva ut festprogrammen dagen innan pga av att vi har bordsplaseringen i programet...

    Jag och min m2B var ute på herrgården i ons förra veckan och åt vår bröllops meny och provade viner, det va helt magiskt!!!

    Ja jag tycker absolut att vi får hålla kontakt efter bröllop och dela med oss av lite bilder m.m..

    Kraam på er och lycka till om vi inte hörs innan!!

  • JulyBr­ud
    Äldre 7 Jun 13:50

    Åh så roligt med provuppsättningar och grejer, hörs att det verkligen närmar sig!! Det är så mkt saker man skulle kunna skriva om nu, så man vet inte vad man ska skriva om, haha :P jag har i af blivit mini-hippad av min blivandes bröders 3 respektive & hans mamma då dom bor en bit bort, gissar på att dom inte kan vara med på den riktiga och att dom gjorde en egen liten mini-välkommen-till-familjen-hippa, jätte mysigt och soft :) ska nog vara mer nervös för den riktiga :P

    Min klänningar är nästan klar, och det blir min drömklänning :D är så glad!

    Lycka till och njut i fulla drag av alla förberedelser!

  • Darlin­g Daisy
    Äldre 7 Jun 14:39

    Också jag har blivit hippad!

    Hade verkligen inte en susning om att det var på gång, trodde inte att mina vänner skulle fixa en hippa eftersom alla bor ganska långt bort. Men de gjorde de och jag är så lycklig över att jag har så underbara vänner som vill lägga ner så mycket energi på mig. En soft och underbar dag!

    Idag gjuter de golvet i vårt stall = festlokalen! Vi får se om vi hinner dra el och så, men annars kan man lösa det mesta med skarvsladdar!

    Min ring har kommit och jag är helt kär i den. Den blev verkligen rätt!

    Har fått min andra klänning idag! Den första klänningen jag köpte var inte helt hundra, så jag tog en chansning och beställde en till. Den ser fin ut, ska prova ikväll.

    Ska beställa tårta ikväll, det blir schwartzwaldtårta, vår favorit!

    Har också kvar att boka brudbukett, det blir kanske i veckan?!

    Det börjar närma sig nu, brudar!!

  • MissNi­na
    Äldre 12 Jun 21:36

    Hejsan! Jag blev hippad igår!
    Jag skulle jobba 10-15 (trodde jag). Stressad, försenad tar jag mig till jobbet. Jag går mot vårt omklädningsrum och då står ett helt crazy gäng där inne. Dom tjoar och skriker och jag blev så jä*la rädd så jag började gråta.. :D I chock tillstånd så inser jag att jag har blivit hippad. En av tjejerna ger mig en påse med kläder som jag ska ha under dagen. Den fulaste knallrosa klänningen, ett par svarta lack leggins jympa skor tiara....Vi åker in mot Göteborg/slottskogen. Mitt hjärta bultar som aldrig förr, vad ska jag vänta mig?? Väl på plats så grillar vi och jag får svara på lite frågor om mig själv. Vi spelade lite spel, och så fick jag vara med en tjej på hennes jympa pass som hon anordnat i parken. Sedan så åkte vi mot partille och hade ett sexparty. Vi köpte lite roliga prylar där xD...
    Sen bar vi oss av till Oakleys restaurang och åt jätte god mat och vin. De hade live show som vi tittade på. Och mina söta vänner hade fixat att jag plus några okända skulle ha en tävling i bugg. Och full som man är så går man in till max för denna uppgift. Och jag VANN!! Två shottar och en drink...Efter middagen så drog sig vissa hem och andra stannade kvar. De hade då tänkt att vi skulle på nattkulbb. På vägen till klubben så fick jag sälja blommor chocklad m.m Jag fick ihop 30 kr.....

    Sen är resten av natten ett svart hål :P....

    Jag brukar inte var så lätt lurad men ack! Hade jätte kul igår.

    ville bara dela med mig.

  • Liina8­6
    Äldre 12 Jun 22:25

    Jag blev också hippad igår! Klockan 8 på morgonen ligger jag och sover när det ringer på dörren och sambon öppnar. Jag hör mansröster och tänker: ok det är till honom (jag visste ju att svensexan skulle vara igår). Sen hoppar plötsligt en maskerad människa på mig i sängen! Snart är sovrummet fullt med 11 riktiga bandider (randiga kläder och ögonbindlar med hål för ögonen + fångnummer på bröstet). Själv blir jag utklädd till polis och vi skålar. Får packa ihop en väska med diverse saker skrivna på lista. I köket har sambons kompisar börjat steka pannkakor i fyra pannor och det är allmänt kaos. De är 13 st killar som alla är utklädda till kvinnor i klänningar och peruker. Sambon har fått en pimp-utstyrsel.


    Jag pussar sambon hejdå och sen får jag på mig en ögonbindel och vi åker iväg. Hamnar på stans bästa hotellfrukostbuffé. Lyx! Efter frukosten får jag och vännerna klättra klättervägg. Jag är sjukt höjdrädd och rätt svag men det gick bra ändå och var superkul =) Världens träningsvärk idag! En av mina kompisar som jobbar som instruktör hade hängt upp ett paket nästan högst upp på en av de svåraste väggarna. Tyvärr nådde jag inte riktigt ända upp innan jag ramlade ner men det ordnade sig ändå och syrran klättrade upp och hämtade mitt paket =) I det låg kritor och ett block och jag fick i uppdrag att rita ett porträtt av min blivande. Alla vet att jag är världssämst på att rita så det blev många skratt åt denna bild =P Fick även ett fotouppdrag där jag skulle fota saker under dagen som till exempel


    Blivande maken om 30 år Blivande maken om han fötts som kvinna Framtiden Äktenskapet En snygg man i uniform Ett hånglande par

    Sen var det vidare hem till en av banditerna för lunch i trädgården och frågesport. De hade bett min blivande att svara på 20 frågor tror jag det var och jag skulle gissa vad han svarat och jag fick alla rätt! En del behövde jag dock en och annan ledtråd till. Sen fick jag några små presenter och så skulle jag gissa från vem av vänerna de var och sen berätta historien runt vad presenterna hade för betydelse för mig och den speciella vännen. I detta moment hade jag rätt på alla utom en. När lunchen var avklarad fick jag gå in i ett sovrum som gjorts om till spa med levande ljus, doftande oljor, mysig musik och riktig massagebänk. Där fick jag min livs längsta massage av en av mina fantastiska vänner och en urmysig ansiktsbehandling av en annan. Sen var det dags att klä om sig till finkläder och fixa håret för att bege sig till stan och äta middag på grekisk restaurang som jag tycker mycket om. Kvällen avslutades med vin och te hemma hos mig och sista vännerna gick när sambon drullade in vid halvtretiden =) Hans dag hade efter pannkaksfrukosten bestått av paintball, lunch på favorithaket, ölprovning, brännboll och grillning+party i stort hus på landet.


    Vi hade helt enkelt varsin underbar upplevelse med våra fantastiska vänner! Helt otroligt vad bra vi har det!


    På tisdag ska jag lägga fram examensjobb och förhoppningsvis få min examen, på kvällen fira med vänner på grillning och på onsdag har jag jobbintervju och sista provning för brudklänningen. Fullt upp helt enkelt =) Det känns att det verkligen börjar närma sig bröllop nu!


    Hoppas att ni alla fått/kommer få lika fina möhippor som jag fick!

  • MissNi­na
    Äldre 19 Jun 01:40

    Hejsan alla. Jag vill ha lite tips och råd om bordsdekorationer. Vad ska DU ha?? Jag har ingen inspiration alls just nu och får snart panik!

    Kan ni ge lite tips om vad ni ska ha. Gärna bilder om ni har xD...

    Kram på er!

  • The secret­bride
    Äldre 19 Jun 21:20

    Hej alla!

    nu har jag också blivit hippad!! jätte trevligt med god mat och spa behandlingar, precis va jag behövde. har vart sjuk i mer än en vecka nu, men kände mig lite piggare i dag och tur var väl det =)

    När det gäller Bordsdekorationer kommer vi ha såhär typ:

    tema lila/guld

    vita dukar
    Lila organzaband som puffas ihop lite och läggs i mitten av bordet som en löpare.
    Lila diamantkonfetti -  utspritt
    guldkonfetti "just married" - utspritt
    Organzapåsar i guld (favors) fyllda med små chokladhjärtan i guld samt 2 stora i lila papper.
    inga tallrikar på borden utan de ligger vid buffén.
    Mörklila servett ligger vid varje plats, hopprullad med en "servettring" i vitt pappar som jag skrivit gästens
    namn på.
    murgröna kommer ligga i längder i mitten av borden samt  något blomsterarrangemang vid honnörsbordet.

    det är väl typ så jag ser det =)

    å jag ska ha en godisbuffé! ska ni ha det?? jag tycker det ska bli jätte roligt och har letat upp massa bra godis och fina skålar att lägga upp det i. Kommer se så läckert ut!

    I dag är det exakt en månad kvar till bröllopet och det börjar bli pirrigt, hoppas bara vädret är bättre än va det är idag. Det vore ju hemskt!

    ha det bäst och jag hoppas det går bra för er och era planer!

  • The secret­bride
    Äldre 30 Jun 20:32

    Vill bara önska er lycka till ni som gifter er nu i helgen!!!

    håller tummarna för att allt går som ni vill =)

  • bröllo­p20110­702
    Äldre 1 Jul 07:53

    Regn på vår stora dag:(

  • Darlin­g Daisy
    Äldre 3 Jul 07:59

    Hoppas att ni alla hade en fantastisk dag igår! Vår dag var magisk Jag är så trött och så lycklig. Softar med lilla morgonpigga ungen efter tre timmars sömn.
    Shit pomfritt, vilken toppenfest vi fick!!!  

  • The secret­bride
    Äldre 3 Jul 08:50

    Men va roligt att din dag blev så lyckad i alla fall darlingdaisy, går runt och håller tummarna för vår dag och väder =)  nästan bara 2 veckor kvar... går runt och känner mig nervös för att jag kanske har glömt något, men allt brukar ändå lösa sig tillslut.

    hoppas ni lever lyckliga i alla era dagar nu =)

  • MissNi­na
    Äldre 4 Jul 00:40

    Vi hade en otroligt underbar dag/kväll! Fint väder dessutom. Lyckliga är vi och trötta.

    kram på er

  • Liina8­6
    Äldre 28 Jul 16:05

    Hej igen allihop!


    Nu har jag äntligen tid att skriva lite här igen. Allt rörande vårt bröllop blev över förväntan. Vi kom ju till herrgården redan på fredagen och sen var vi i ett enda lyckorus hela helgen. På måndagen åkte vi på bröllopsresa till Maldiverna och hade det underbart där också.


    Nu är vi hemma igen i vardagen och allt känns fortfarande fantastiskt. Tänk vad otroligt att just vi hittat varandra och atte vi har såna underbara släktingar och vänner att dela allt med.


    Vi hade ju fokuserat mycket av vår planering på att få en så rolig middag och fest som möjligt och det blev det verkligen. Det som dock verkligen blev över förväntan var vigseln. Eftersom vi aldrig hade träffat vigselförrättaren så bad vi en av våra vänner att säga något lite mer personligt. Vi hade tänkt oss några korta meningar och en liten presentation av de hemliga låtar vi valt till varandra. Istället höll hon ett ganska långt (men inte för långt) otroligt vackert vigseltal som gjorde att ALLA grät inkl den okända vigselförrättaren och min mans pappa som ingen förut sett gråta. Låten jag valt till min man var "Annie's song" och den framfördes av min bästa vän. Min mans låt till mig var "Jag ger dig min morgon" och den framfördes av hans bästa vän. Allt var så otroligt vackert att det är svårt att föreställa sig.


    Jag ska försöka skriva ner en bröllopsberättelse nu medan det mesta är i ganska färskt minne, tycker det kan vara roligt för blivande barn och barnbarn. För några veckor sedan fick jag några kärleksbrev av min mormor som min morfar skrivit till henne innan de gifte sig och hon bodde på en skola långt bort från honom. Varken mormor eller morfar kan förstå att han skrivit så fina brev =P Jag tycker att det är ett privilegium att få läsa dem såhär 65 år efter att de skrevs och eftersom jag och min man aldrig skrivit kärleksbrev så tänkte jag göra en bröllopsbok istället.


    Hoppas att ni har lika fantastiska minnen från era bröllop som jag har =)


     

  • JulyBr­ud
    Äldre 6 Aug 12:24

    Hej alla!
    Vi hade också en sagolik dag, vädret blev precis som jag beställt, molnigt under fotografering (eftersom vi var ute) och sen sprack det upp till vigseln :) Hela jordberga med omnejd är så otroligt vackert, vår vigsel blev över förväntan, och festen underbar, på slutet slutade hjärnan fungera och vi var så nöjda, lite glada farväl och sen fortsatte festen i ytterligare en växel...eller två, har vi fått se på video sen! Haha, glad att alla hade så roligt, och framför allt är vi, brudparet helnöjda. Smekmånaden blev också fantastisk och jag är numera kär i Kambodja, även om vi fick se många fantastiska ställen, vädret var på vår sida trots att vi åkte under regnperiod, kunde inte blivit bättre. Har nu kommit hem och flyttat in i vår första egna lägenhet (då vi båda jobbat mkt säsong och utomlands känns det så bra att kunna slå sig ner i sitt egna hem och verkligen göra det till sitt).

    PS. Min klänning blev min drömklänning hos skräddaren, jag var så nöjd! Ska försöka lägga upp lite bilder snart, och hoppas på att få se lite från alla härlig bröllop som ägt rum denna sommar :)

    Lycka till i livet och njut!

  • Nudax
    Äldre 6 Aug 16:59
    Darling Daisy skrev 2011-02-09 10:24:51 följande:

    Det låter trevligt att hyra ett helt ställe! Här i närheten finns inte så många sådana alternativ, så vi valde att ha festen hemmavid istället. Det blir kanske inte billigare i slutändan, men är ju ganska praktiskt. Vi kommer att laga en del mat själva och då behöver vi inte frakta den med bil, vi kan pynta lokalen hur och när vi vill osv...

    Festen ska vara i vår gamla ladugård som håller på och renoveras. I juli är den (måste den vara!!) färdig och då passar vi på att använda den innan djurinredningen kommer på plats! Golvet ska gjutas nytt, väggarna kläs med plywood och alla takstolpar bytas. Sen ska allt målas i vitt och grått. Tror det kommer att bli jättefint.


    Låter som en supermysig lokal! Skönt ockå att kunna börja inreda (för bröllopet) när man själv vill och har tid, låter toppen! =)
  • Nudax
    Äldre 6 Aug 17:01

    Oj. missade att alla i denna tråd redan haft bröllop! Så kul att läsa att allt gått så bra för er! =D

  • The secret­bride
    Äldre 8 Aug 18:45

    hej!

    trodde jag hade vart inne och skrivit om bröllopet men det hade jag tydligen glömt bort =) man har vart lite uppe bland molnen de senaste veckorna.

    Bröllopet var helt underbart, vädret var fantastiskt! vi hade en solig dag mellan två regninga dagar, ibland ska man ha tur =) Det var sån härlig stämning  hela dagen och alla hade så roligt, maten var jättegod och tårtan var bland de godaste tårtorna jag ätit och för många andra också.

    Vigseln var lagom, kärleksvisan framfördes av ett par vänner, sen talade vigselförrättaren och sa såklart fel på mitt efternamn, trots att hon kollat av med oss 5 minuter innan. Jag har ett "taget" efternamn som är lätt att stava fel på så, på ett sätt var det lustigt. jag stod och log när hon sa fel och visste inte om jag skulle rätta henne, jag lät bli. Det stod rätt i papprena och det är viktigast, hon bad sedan om ursäkt också. Som sagt, jag plus flera ur min släkt tyckte det mest var lustigt. Sen blev det kyss och konfettiregn, verkade som om hälften hade ramlat rakt ner i klänningen. Sen blev det såklart kramkalas, middag, lekar och tårta.

    Jag och min man överraskade med att sjunga en duett tillsammans (folk blev riktigt förvånade, de har typ aldrig hört oss sjunga, de trodde nog knappast att min man skulle ställa sig upp och sjunga sådär i alla fall)sången följdes av bröllopsvals som avbröts mitt i för att övergå i en pop låt, då började vi "shuffla" som vi lärt oss en vecka innan och allt blev så lyckat!! jag var så sjukt nervös innan vi skulle upp och uppträda men alla var väldigt imponerade och älskade att vi gått upp och bjudit på oss själva =) Sen var det fest resten av kvällen tills limon kom och hämtade upp oss för att köra oss till ett hotell mitt i stan, mina syskon överrasskade oss på bröllopsmorgonen med att ge oss en present, övernattning i svit, vi hade tänkt sova hemma men det här var jätte mysigt...

    kul att höra hur det gått för alla =)

    lägger in några bilder här...



Svar på tråden Dags att börja planera för 2:a Juli, wiiii