• Niini

    2011 brudar del 6

    Åter dags för en ny fräsh tråd tjejer (o killar) :D

    Den tidigare tråden finnes här: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3636996.html

    Datumen för våra vigslar finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3689918.html Nya brudar får gärna fylla i sitt datum :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 13:35
    Den gamla vigseltråden är stängd, här finns den nya! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html

  • Svar på tråden 2011 brudar del 6
  • Rosen2011

    Här är det lugnt med planerandet, hur är det för er andra?

  • Niini
    Rosen2011 skrev 2010-07-03 22:17:10 följande:
    Här är det lugnt med planerandet, hur är det för er andra?
    Inte så mycket planerande egentligen. Har koll på det mesta som listorna föreslår ska fixas 12-9 månader på förhand. Kollade kläder åt sambon idag, tänkte ifall vi skulle hittat nånting på rean. Det gjorde vi inte men kom ändå över kostym + väst för en rätt billig peng. Bäst o slå till då man httade nånting som sitter som gjutet då sambon e rätt smal så det är inte det lättaste o hitta en kostym.
  • MaddeåMats

    Vi har varit och tittat på lite olika kyrkor som kunde vara intressanta, två av dem verkade bra så nu har vi bokat tid för att få se dem inuti nästa söndag Spännande!

  • Fårävvör

    Här är det också väldigt lugnt, ska flytta i övermorgon så fokus ligger mest på det just nu! När semestertiderna är över ska vi leta rätt på en vigselförrättare och snacka med bandet vi vill ska spela på festen. Är lite sugen på att titta lite efter klänning också, men kan inte bestämma mig för om jag ska kolla redan i juli-augusti eller vänta till i november (har hört att det brukar komma nya kollektioner då... vi gifter oss i maj, så om jag bestämmer mig innan jul borde det ju vara lugnt...


    Var och hälsade på hos min familj förra veckan och fick en massa frågor om vi hade bestämt klädkod och vad man i så fall fick ha på sig! Fniss, trodde inte att folk tänkte på sånt sååå långt i förväg!

  • Zia 20090618

    För oss händer det inte heller särskilt mycket. Känns som att allt är klart uppe i huvudet men man vet inte när, var eller hur man ska börja. Kyrka och lokal blir väl nästa stora steg, 1 år innan. I övrigt fick jag mig en till brudtärna ;) Bokstavligen FICK. Träffade min kusin på den lokala puben i byn vi växte upp i och hon blev så glad för vår skull och uttryckte drömmar om att vara tärna när hennes syster nån gång kanske gifter sig. Jag läste mellan raderna och nu ska hon vara en del av brudföljet ;) Känns kul, man har ju ändå en lång barndom bakom sig mer eller mindre tillsammans så det blir nog bra :)


  • blikarlsson

    Hej! Är ny på tråden, men gifter mig den 21 maj 2011! Vi har avancerat ganska bra på planeringsfronten, köpte mig en brudklänning på blocket från David's Bridal förra veckan - den satt som gjuten! Jag var så lycklig den dagen, kände mig som en sexåring som fått en ny fin klänning..... I tisdags hämtade jag min vigselring - tidigt, jag vet. Men jag har vetat så länge vilken jag vill ha, och när rean kom så..... Nu är den inlåst i kassaskåpet hemma och bara väntar på mitt ringfinger...

  • Minstoradag

    Hej på er!

    Vi står och funderar på vilken lokal vi ska ha igen.. Vi va klara och hade bokat men pga lite olika saker vet vi inte om vi kan lita till 100% att det kommer bli som vi vill.
    Imorgon ska vi hur som helst åka och titta på en festvåning och prata med en kille där om meny förslag och kostnad.

    Hmm undrar hur detta ska sluta. Blir det den festlokalen har vi två kyrkor att välja på, men jag vet vilken av dessa jag vill ha då =)


  • Greeneyes

    Ååååååååh jag har hittat THE DRESS!!!!!! 
    Jag som bara skulle ut och prova för att sedan sy upp en kopia från Kina.... Tji fick jag, blev så klart kär i en Sincerity för 15 000 kr som absolut inte går att kopiera.. Alltså, det var så himla kul att prova klänningar, och jag hann väl med 15 st kanske. Sen när jag väl satte på mig "min" klänning så fick jag hjärtklappning och blev alldeles tårögd, jag blev verkligen KÄR!
    Men skam den som ger sig, jag bestämde mig för att kolla om de kommer att reas någonstans. Så jag ringde till alla i Sverige som säljer den, och fick tag på den i Borlänge för 9000kr i stället, så jag har betalat in handpenning och ska upp dit o hämta den efter semestertiderna

    Känns sååå himla bra, är dock liiite ledsen att jag inte ska prova fler klänningar, men det vågar jag absolut inte göra..


  • Minstoradag

    Greeneyes: Kul med klänning juh! Längtar tills jag ska iväg och prova och leta =)

    Vi har hur som helst bestämt oss för att ha bröllops middag på flottsbro värdshus. Vi va där idag ovh det känns kanon =) Nu måste kyrkan bokas.


  • MaybeBride09

    Hej. Bokade kyrkan idag Ska boka festlokal nästa vecka då sambon är hemma och tar hand om sonen är ute i ganska god tid känner jag men det är bra det med. Den 1 oktober 2011 ringer kyrkklockorna för oss


  • Joanna86a

    Hej alla blivande! Ansluter mig till er. Har precis bestämt oss för att förlova oss, (ringar kommer till sept)
    Bröllopet blir till nästa sommar! =)


    Hur långt har ni sommar 2011-brudar kommit??

  • lunagarden

    Min sambo friade till mig på min 40-årsfest den 19 juni, och vi planerar bröllopet till nästa sommar. Vi har varit och tittat på ett slott i Skåne där vi vill ha både vår vigsel och fest och det gäller att boka i tid!!! Båda våra tilltänkta datum i augusti var redan upptagna, och vi har nu preliminärbokat 23 juli :)

  • Joanna86a
    Greeneyes skrev 2010-07-13 07:36:00 följande:
    Ååååååååh jag har hittat THE DRESS!!!!!!  Jag som bara skulle ut och prova för att sedan sy upp en kopia från Kina.... Tji fick jag, blev så klart kär i en Sincerity för 15 000 kr som absolut inte går att kopiera.. Alltså, det var så himla kul att prova klänningar, och jag hann väl med 15 st kanske. Sen när jag väl satte på mig "min" klänning så fick jag hjärtklappning och blev alldeles tårögd, jag blev verkligen KÄR! Men skam den som ger sig, jag bestämde mig för att kolla om de kommer att reas någonstans. Så jag ringde till alla i Sverige som säljer den, och fick tag på den i Borlänge för 9000kr i stället, så jag har betalat in handpenning och ska upp dit o hämta den efter semestertiderna Känns sååå himla bra, är dock liiite ledsen att jag inte ska prova fler klänningar, men det vågar jag absolut inte göra..

    Å va roligt! Jag provade två klänningar igår! Blev också helt lyrisk! Det är ju föör skojj!
    När gifter du dig??

  • lunagarden

    Åååh, jag vill också prova klänningar nu, men jag är ju gravid :P

  • Sofaja

    ´Hej Hej, vet inte om jag skrivit här än...men i så fall kmmer ett nytt första inlägg haha
    Har bokat kyrka till den 4 Juni och festlokal är på g, ska boka den på måndag :D Känner värsta perssen här nu..borde böja leta klänning :D

  • Joanna86a
    Sofaja skrev 2010-07-17 07:57:59 följande:
    ´Hej Hej, vet inte om jag skrivit här än...men i så fall kmmer ett nytt första inlägg hahaHar bokat kyrka till den 4 Juni och festlokal är på g, ska boka den på måndag :D Känner värsta perssen här nu..borde böja leta klänning :D
    Men då har du väl tid på dig! Eller? Leta klänning är i alla fall kul!
    Vart kommer ni gifta er??
Svar på tråden 2011 brudar del 6