• MyStyl­e
    Äldre 24 Apr 08:41
    104019 visningar
    734 svar
    734
    104019

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • Emmox
    Äldre 19 Oct 18:48

    Hallå? Är det någon som hänger med här eller? Kört CK i 2,5 vecka nu. Going strong. 2 månader känns väl avlägset men so what! Jag känner lite "Här-och-nu" grej. Utan att fuska. Har inte fuskat en enda gång. Jag kräver att få känna mig stolt. Det har väl tråkigt nog inte hänt så mycket med vikten tror jag. Minskat några centimeter här och där men det känns inte tillräckligt. Antar att jag fortsätter en bra stund till med det här.

    Hur går det för er andra?! Jag är nyfiken.

    Postar mina nya centimetrar. Hoppas det är till förnöjdsamhet!

    2011 08-aug 10-okt 15-okt 18-okt Midjemått 88,5 86 87 84 Smalast på midja 74 73 72,5 70 bröstkorg 75 73 72 71 överarmar 29,5 29 28,5 28,5 höfter 96 95 93 93 stuss 107 104 103 103 lår 63 61 61 60 vader 36 36 36 36

  • Emmox
    Äldre 24 Oct 15:14

    Okej, aktiviteten här är ganska ... låg. Oavsett så fortsätter jag dokumentera. Idag har det gått 3 veckor sedan jag började på CK. Jag kommer i mina smalisjeans, men det är tight om låren och det bullar över vid höfterna. Men jag kan knäppa. Ett framsteg! Sedan 10 oktober har jag sammanlagt gått ner 36 cm på hela kroppen.

    Jag känner att jag kommer orka en vecka till, men fyra veckor till efter det? Guh... jag vill verkligen äta snart. Kyckling, fläskfilé, kotletter... Blir olycklig över att jag inte får äta. Ändå är jag väldigt nöjd med mina resultat. Skulle gissa mig på att jag har gått ner ca 5-6kg.

    Ska också börja träna denna vecka. Lite småstyrka på balkongen och lite promenader när jag orkar.

    Hur går det för er andra?! Någon som kör kombinerat? Hur gör ni då? Funderar på att man kanske skulle kunna gå kombi?

    Återkommer nästa måndag om hur det går.

    /E

  • Madele­n867
    Äldre 24 Oct 19:15

    För mig är det väldigt stor skillnad i viktnedgång när jag går på ren resp. kombinerad kur. Ren kur går jag ner minst 1 kg i veckan, kombinerad kur gick jag ner 2 hg!


     


    Denna vecka kommer jag äta en hel del, känner att jag behöver ha i mig lite mat. Nästa vecka har jag tänkt köra ren kur igen. Jag har ju bara 1 kg kvar nu. Denna vecka räknar jag med att stå still.


    Sedan tar jag sista kilot nästa vecka och efter det ska jag trappa ner med shakes försiktigt.


     


    Funderar på om detta skulle kunna funka.


    Första veckan 1 shake, 1 bar, 1 proteinrik måltid.


    Andra veckan 1 shake, 1 bar, 1 måltid enligt tallriksmodellen.


    Sedan får jag se hur resultatet blivit.

  • Emmox
    Äldre 25 Oct 08:14

    1 kg - det är ju helt fantastiskt! Jag tänkte att jag skulle dricka 2ggr om dagen och äta ett mål, typ kvällsmat i form av kött o grönsaker.

    Starkt jobbat Madelen! Du körde ju ren kur i 16 veckor... önskar att jag vore lika stark 8 veckor är nog vad jag klarar på min höjd. Skönt o höra att du inte gått upp något också. Jag längtar tills jag är där, att jag kan tänka mig börja kombinera. Min sambo är jättesnäll som stöttar mig, han har aldrig velat göra det innan men nu är han sån "kom igen, du fixar detta!" Han bryr sig inte om ifall jag går ner i vikt eller inte, han vill bara att jag ska må bra.

    Som sagt, återkommer nästa måndag om hur det har gått. Förhoppningsvis kommer jag i mina jeans då!!! Längtar som fanken.

    Madelen, föresten, tränade du något under ren kur?

    /E

  • Madele­ines84
    Äldre 25 Oct 08:29

    Jag har kört 2 veckor med både mat och dricka. Tappat 2 kilo men nu går jag in på 100 %. Har 5 veckor kvar innan den stora dagen och måste tappa 7 kilo till. NU KÖR VI =)

  • Madele­n867
    Äldre 25 Oct 19:04

    Jag motionerade väldigt mycket i början. En vanlig dag de två första månaderna gick jag två raska promenader á 5 km och körde ett styrke/konditionspass ca 30 min.


    Nu gör jag inte mycket alls. Tyvärr. Men jag går ner i vikt ändå.


    Jag gick inte på ren kur i 16 veckor. Utan det var bara de första veckorna jag körde strikt ren kur, sedan har jag ätit något varje helg så gott som och kört ren kur på vardagarna. Nu äter jag som sagt varje dag och tar en shake och en bar om dagen.

  • Emmox
    Äldre 26 Oct 09:47

    Aha! Okej, men ändå... det är ju ändå lång tid. Funderar på att kanske gå de två sista veckorna på kombikur.

    Måste bara annonsera att jag kommer i mina smalisjeans utan att det bubblar över, låren är fortfarande hindret att få byxorna exakt på plats men va tusan... jag är bara så glad just nu. Kommer i massa klänningar som sitter som en smäck vid rumpan, och många jeans som börjar sitta lite löst t.o.m. Lycka, lycka, lycka! Frågan är om jag orkar en månad till. Snart har jag ju hållt på i en månad. Hm... det har ju gått så väldigt fort.

    Ska börja promenera idag haha, skulle börjat med det innan men icke. Ska även in till stan och köpa en rock-ring från Casall - den ska tydligen vara mycket effektiv! Älskar hemmagympa. Finns inget bättre.

    Skulle gissa på att jag ligger på 60kg just nu. Jag vill inte mäta mig förrän nästa måndag så återkommer med mer om det då.

    Madeleines84: Välkommen & Lycka till!! Detta fixar du med allra största säkerhet. Jag har gått ner ca 6-7 kg nu på fyra veckor så det fixar du galant! Jupps, nu kör vi på stenhårt! Glöm inte uppdatera era processer alltid lika kul att läsa om alla!

    /E

  • Emmox
    Äldre 31 Oct 07:09

    Ja.. nu har 4 veckor gått. Jag har inte fuskat en enda gång (om vi bortser från första dagens kvällsmål hehe...) och i lördags passade jag på att äta 2 stycken mealbars (jag bytte ut dem mot middagens och kvällsmålets ck - åt dem inte samtidigt alltså). Fick dock ganska ont i magen på kvällen och mådde illa så jag gör nog inte om det.

    Jag har sammanlagt gått ner 49cm fett över hela kroppen. Har inte vägt mig en enda gång och det är skönt nu när jag ska börja med upptrappningen. Åt lite taccoköttfärs igår för att vänja mig vid tanken, tyckte dock inte att det var särskilt gott så idag prövar jag kyckling istället. 100g som övergångsreglerna säger. Skulle gärna ta fyra veckor till men jag vill gå ner i lugn och ro och njuta av november och december utan matförbud. Det innebär givetvis inte att jag ska klämma i mig godis och efterrätter, utan jag är mest nyfiken på att äta riktig mat. Så det är steg ett, i LCHF-riktning. Längtar efter att få äta mögelost eller fetaost...!

    Idag ska jag börja träna (wow...) och jag kommer uppdatera hur det går. Någon som vet hur länge man bör dricka CK innan man helt går över till fast föda?

  • Madele­ines84
    Äldre 31 Oct 07:21

    Vägde mig imorse igen. På 3 veckor har jag gått ner 3 kilo och då har jag inte kört fullt ut. Blir ganska trött i huvudet på lite mat men nu har jag 4 veckor kvar och 6 kilo att gå ner. Bara att bita i det sura och sluta med allt fusk!

  • Bloody­Disgus­ting
    Äldre 11 Dec 15:08

    Kommer kör igång i januari. Vill gå ner 15 kilo under våren. Gifter mig i juni och känner för att vara smal därkring ;) Känns som en bra morot. Ska först dricka upp mina naturdiet i ca två veckor. Varva med snabba promenader under de veckorna. Sedan äta strikt, vitt kött som kyckling, fisk och skaldjur med sallader och nyttiga såser på naturell yoghurt. Mycket protein och bra fetter. Minska mycket på socker och snabba kolhydrater. Delikattesknäcke ska jag äta eftersom det är mycket fibrer i. 
    Ska då också börja springa på gymmet. Springa av mig kilona på löpband och crosstrainern. 

    Har lagt på mig 5-6 färska kilon och de lä'r väl rinna av ganska snabbt har jag för mig. Det är de gamla kilona som är svåra :( 

  • Bloody­Disgus­ting
    Äldre 11 Dec 15:09

    Skulle iofs kunna köra kombinerad kur efter kickstarten på ren kur.

  • helsin­gebrud
    Äldre 11 Dec 17:47

    har aldrig testat cambridge kuren
    kanske detta kan vara något för mig som behöver gå ner ca 16 kg på 17 veckor
    ......
    brukar dock kväljas av nutrilett och liknande....
    hur är cambridge?

  • august­esen
    Äldre 11 Dec 19:20

    Jag börjar 2 januari och ska gå ner 15 kg ungefär..körde i våras och gick ner 15kg och har hållt det relativt bra, lagt på 2-3kg men som ovanstående talare skrev så försvinner ju dom rätt snabbt.

    Ck funkade super för mig med uscha så jobbigt det är! Men nu hänger klänningen i garderoben hos min pappa så känns som en otroligt bra motivator, 4 augusti smäller det. Har för lite ork för att köra typ lchf och då funkar ck rätt bra! Har en kartong kvar sen kommer jag dock beställa Slanka via nätet, den ska vara om möjligt ännu godare :)

    Helsingebrud: Cambridge är MYCKET godare, jag har aldrig fått ner nutrilett, modifast etc etc men Cambridge gick bra. Choklad är den jag äter men jordgubb är också en favorit speciellt körd i mixern med is - milkshake! Mumsigt! Har som sagt hört att Slanka ska vara lite godare så kör med det from vecka 2!

  • Milliz
    Äldre 15 Apr 13:47

    Är den här tråden aktiv?

  • Milliz
    Äldre 15 Apr 13:53

    Jaja det gick ju att skriva här i alla fall och jag hittar ingen "nyare" tråd så jag kör väl på...
    Jag börjar på ren kur imorgon och kommer skriva av mig lite här då och då.

    Har gått ner mycket förut men tyvärr ej brytt mig tillräckligt och gått upp igen.
    Har inga specifika mål med vad jag vill väga men mycket mindre än nu i alla fall...

    Mina ambitioner är att köra på ren kur, komma upp i minst 10000 steg per dag (men helst 15000) och gå ner så mkt jag kan...

    Väger nu ca 110 kg och är ca 160 lång...
    Har tänkt väga mig varannan måndag för att det inte ska bli för ofta. Börjar imorgon den 16/4...

    vi hörs snart igen...
    Kram

  • Milliz
    Äldre 16 Apr 21:36

    Jaha då var dag 1 snart avklarad...

    Startvikt idag 16/4... 109,7 kg

    Har väl gått relativt bra idag. Lite huvudvärk o lite frusen men det e inget oväntat.

    Har enligt min stegräknare endast kommit upp i 5200 steg idag men det tror jag inte på.
    var ute en ttimme o det blev bara 1500 steg så tror batteriet börjar ta slut. Ska byta imorgon o se om det rätar till sig...
    Lite sugen på mat o allt annat egentligen men har bestämt mig att låta bli så hoppas det håller...

    Vi hörs (vi o vi, det e ju bara jag här verkar det som. Får väl prata med mig själv i så fall:)

    Kram

  • Milliz
    Äldre 19 Apr 15:31

    Då var det dag 4 idag o jag tycker det känns ok.
    Är sugen på allt möjligt men det är ju väntat.
    Det jobbigaste är att jag lagar mat och bakar i mitt jobb men det får gå ändåTungan ute.  Har inte riktigt nått mina mål med 10000 steg varje dag men det är helt klart en ökning från vad jag gick innan.

    Verkar som sinnet har bestämt sig och att jag ska lyckas ett tag iaf. Kör så länge jag orkar såfår vi se hur länge det blir. Synd att det är så dött härinne. För flera år sen (i de tidiga trådarna) var det full rulle härinne o man hade massor med stöttning, råd o tips att läsa varje dag...
     Men men, kanske inte så många som har ett behov av det längre...

    Kram

  • Äldre 3 Apr 19:28

    Är denna tråd fortfarande i gång? Är det någon som äter CB just nu?

  • johann­a087
    Äldre 3 Apr 21:07

    Ingen som uppdaterat på ett år så tråden är nog inte igång :p
    Men jag ska börja köra cambridge på måndag tänkte jag :)

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!