• MyStyle

CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • 090829

Hur hittar jag en konsulent nära mig? Försökte googla men hittade inte mycket..

• MilosMamma

IIHH
    Vägde 84.6 häromdagen nu stod vågen på 80.9 YEJJ!!!

5.9 kvar till bröllopsmålet!!

• 090829
    MilosMamma skrev 2009-07-24 11:55:47 följande:
    IIHHVägde 84.6 häromdagen nu stod vågen på 80.9 YEJJ!!!5.9 kvar till bröllopsmålet!!
    Oj jösses va fort det går. Duktig du är!
    Jag blir mer motiverad till att börja jag med. Vart i stockholm finns det konsulenter, helst södra?
  • duochjag09
    090829 skrev 2009-07-24 09:10:14 följande:
    Hur hittar jag en konsulent nära mig? Försökte googla men hittade inte mycket..
    Gå in på cambridgekuren.se Där finns det en karta som man klickar på och så får man se vilka som är konsulenter i sitt område.
  • duochjag09
    MilosMamma skrev 2009-07-24 11:55:47 följande:
    IIHHVägde 84.6 häromdagen nu stod vågen på 80.9 YEJJ!!!5.9 kvar till bröllopsmålet!!
    GRATTIS!!!
  • duochjag09
    090829 skrev 2009-07-24 09:03:15 följande:
    Hejsan och tack för svaret :)Då är jag med. Ska kolla upp om jag har någon konsulent i närheten. Jag vill komma iväg och träna men har precis samma "problem" som du. Jag har 2 småbarn på 1 och 3,5år och sambon jobbar väldigt olkika och det blir mest sena kvällar så efter barnen lagt sig så kan jag gå ut och gå när han kommit hem och då har gymmet stängt. Sommartider har dom nu..Bör jag köra på ren kur eller kombinerad ? Kan jag äta ett mål mat tex med familjen ?
    Ren kur eller kombinerad? Det kan bara du avgöra men har du många kilon att gå ner? Då är ren kur bäst. Ren kur går du ner mest på kort tid. Medans kombinerad passar de flesta bättre, du har lättare att hålla vikten. Men det är då lätt att man svävar iväg och äter mer än vad man borde. Jag föredrar ren kur då jag annars stoppar i mig lite annat skit som jag inte borde...Svårare än man tror att ändra på sina matvanor
  • duochjag09

Idag var jag och bytte storlek (återigen) på min klänning Köpte först storlek 42 i början av sommaren sen bytte jag till 40 och nu kunde jag ha storlek 38. Jippi!!! Bra modell som "står" ut under brösten annars hade det inte gått. Glad glad glad

• Ben26

Hej, registerade mig bara för att kunna skriva här. Ni kanske vill få lite motivation?
    Sedan Slutet av april förra året så har jag gått ner väldigt mycket! Jag vägde 140 som max, hade fått svår sömnapé och jag var konstant trött. Samt att jag knappt ville gå ut och visa mig bland folk, specielt i mat butikerna osv. Jag var orolig för att få diabetes och andra sjukdomar, låg väl i hög risk med så stor övervikt.

Men i alla fall, sedan april/maj 2010 har jag gått ner 60 kilo! Väger nu 80 (strax under) men det svajjar ganska mycket nu på slutet. Har gått både på ren och delad kur under denna tiden. Dock tycker jag det är svårt med delad då man måste planera in bra och passande måltider. Jag är en kille som lever ensam och är inte direkt någon super kock hehe, men man lär sig!

Jag måste bara säga att det är aboslut som svårast nu på slutet. Var en månad då jag till och med började jojobanta. Rent kur så jag gick ner något kilo, sedan åt jag några dagar i rad så jag gick lite upp igen. Blev en ond cirkel kan jag lova och jag mådde inte nå vidare efter jag åt mat. Problemet var att jag åt för mycket, det var ofta helt okej mat, ganska nyttigt osv men det blev alltid för mycket. Så jag har kämpat väldigt mycket för att ändra mitt beteende då de gäller mat, försöker fundera på varför jag ens får den där känslan av att jag vill äta mer och mer (även om jag är mätt). Självklart är detta ett gammalt och inlärt beteende för från förr och tidigare åren. Men jag kom också fram till att jag ofta ville äta eftersom jag var uttråkad, allt för mycket tid till inget helt enkelt. Det som har hjälp så jag kom ur detta var att sätta upp vissa regler då jag känner den där känslan. Att alltid gå ut, även om  jag inte vill och även om det bara är för 10 minuter. Behöver inte göra något speciellt, bara komma ut. Och vissa dagar tog jag en extra soppa, tanken var att det inte skulle behöva gå så långa tider imellan måltiderna osv. Kan säga nu att jag kommer aldrig mer äta bröd, en stor bov har de varit i mitt liv. Så jag menar det, aldrig mer bröd för min del. Försöker nu äta mycket av kött & fisk, i alla fall som huvudmål.

Familj & vänner tycker inte jag ska gå ner mer i vikt. Men jag har kvar lite av magen osv. Tror inte att jag får bort den helt av att gå ner ännu mer, träning är nog vad som gäller för min del. Men det är så svårt då jag inte pallar rent psykiskt att vara på gymmet osv. Jag har lite svårt för att vara bland andra, i alla fall på sådana stället.

Jag har en fråga nu angåeende att försöka stanna kvar på denna vikten, i alla fall runt omkring. Jag är rädd för att börja svajja upp och ner igen som det var förut ett tag. Har ni bra tips om vad som har fungerat för er del? Vare sig ni har gått ner mycket eller bara litegrann. Följer ni någon annan kost? Eller har ni börjat träna mer?

Men men, hoppas det går bra för er!
    Om någon har frågor så svarar jag gärna...
    /Ben

• BloodyDisgusting

Hoppar på här. Jag ska börja kuren om två veckor då jag skriver in mig hos en rådgivare. Är så taggad!!!! =) Tänkte att jag skulle kickstarta för att inom ett år nå min målvikt på 65 kilo! Har ca 15 kg att gå ner!
    Hur länge kör ni ren kur åt gången? 

• Sommarbrud2012

Halloj i holken!
    Även jag hoppar gärna på i tråden Blandar CK med Itrims sortiment. Kör 3 veckor VLCD och 9 veckor LCD, började den 21 juli och körde på duktigt fram tills i förrgår då jag föll ner i någon jättesvacka och fuskade lite... Åt absolut inte mycket, blev en smörgås, några nävar popcorn och lite godis; men det var tillräckligt för att få mig ur ketos.

Så nu är det nya tag igen! Började på en starvikt på 88,5 kg och väger i nuläget 83,3 kg. Målet är att tappa så mycket som möjligt under den här rena kuren, jag håller på till 21 oktober och räknar med att ha gått ner till i alla fall 70 kg tills dess. Sedan har jag 7 kg kvar att tappa till augusti då jag gifter mig, detta ska jag kämpa för genom goda kostvanor och träning...

Hoppas på att blåsa lite liv i tråden här så vi kan peppa varandra!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!