Det här om barn på bröllop...
Vi har valt att ha en barnfri fest när vi gifter oss.
Skrev in versen " Vi älskar barn, de är en gåva...osv" i inbjudan för att förtydliga detta.
Igår ringde min M2B´s storebror som har 2 småbarn och skulle fråga om de där angående barn som stod i inbjudan.
Han säger att äldsta dottern på 4 år har sett fram emot detta, är i prinsessåldern och vill så gärna komma till bröllopet.
Min M2B säger att vi får lösa detta på något sätt.
Hans storebror fortsätter och säger att barnen inte kommer att störa och att mamman kan åka hem och sova med barnen när det är dags för fest.
Då känner vi så här: är det inte bättre då att lämna barnen hos mammans föräldrar och så kommer bara dom två utan barn och kan fira utan att någon behöver försvinna från festen.
Nu har vi inga egna barn men kommer en 4 åring få ut mer av vårt bröllop än mamman som troligtvis inte kommer vara med om vi inte går med på att barnen inte får komma.
Tillslut blev det bara värre och då sa han tillslut att endast han skulle komma i så fall.
Vi kom även på att mammans föräldrar kan ju följa med till bröllopet som sedan åker hem med barnen när det är dags för festen. ( M2B´s bror med familj bor 2 timmar ifrån oss)
Då sa han att han inte såg någon mening i det.
Vad ska vi göra, känner mig jätteledsen över att vi inte får välja över våran stora dag och att dom överväger att inte ens fira detta med oss.
De är fler som har småbarn som kommer lämna barnen hemma framför allt för deras egen skull men även för att de just är för vuxna.
Om vi nu låter dom ta med barnen, då kommer ju alla andra tycka det är orättvist.
Varför ska det behöva bli så här....
Vet att de är ett väldigt känsligt ämne och många tycker olika om detta men vi vill ha en barnfri fest.