Jag förstår precis vad du menar. Att du inte tog skada av att följa med dina föräldrar osv.
Men någon måste ju tala för dem barnen som råkar illa ut...Och jag står fortfarande vid att ett barn kan råka illa ut oavsett och självklart kan man inte hindra -allt-.
I detta fallet så kan jag säga att jag också varit med mycket som barn. På både privata klubbar som du pratar om och ute (då utomlands). Föräldrar tror gärna att barnen är säkra men det är dem faktiskt inte. Barn springer iväg med andra barn och hittar på en massa, om det inte är så att en vuxen kommer med ont uppsåt.... Nu är detta, förhoppningsvis, inte så jättevanligt på bröllop som är diskussionen här. Men kan säga att min bror fick sin första fylla på att smutta öl bordet runt vid ca 6års ålder, varför? jo för att alla vuxna drack och var ouppmärksamma. Ingen var aspackad bland dem vuxna heller men dem var ju inte uppmärksammade på honom!
Ska barn tvunget med så ska det vara någon som är nykter tycker jag. Hemma är alltid hemma, men borta är alltid borta... hoppas ni förstår vad jag menar där... hemma finns en viss trygghet och det finns inte borta helt enkelt.
Sedan vad gäller mitt eget bröllop. Har en aning om att just en gäst kommer att ställa sig på tvären för att barn inte är bjudna. Men vi har sagt att -alla- som vill se vigseln (vi är trots allt utomhus) får gärna komma, men inga barn på festen punkt slut. Då kan mamman gå hem med barnet. Jag begär liksom inte att dem ska delas men jag vill verkligen inte ha barn på min fest för då kommer jag att springa efter barnen, det vet jag!
chokladflingan skrev 2008-12-05 08:46:31 följande:
Skulle vilja hoppa in och säga att, för det första;Ja absolut håller jag med dig, det är så hemskt när föräldrar blir så fulla att de inte kan ta hand om sina barn. Men för det andra, om att ta med sig barn till fester där folk dricker. Jag var ofta med till mina föräldrars privatklubb, som innan var som en stam-pub för de som senare blev medlemmar. Visst det blev ofta sent och folk drack en del, men jag var alltid väl omhändertagen.Det jag vill säga är helt enkelt det, att det beror på vilket sällskap, vilket barn, vilket ställe det handlar om. Mina föräldrar skulle nog aldrig tagit med mig nån stans där jag kunde råkat illa ut eller om de själva skulle bli fulla.