lillabruden skrev 2008-12-04 03:10:53 följande:
två glas vin till maten är ju inte samma som två glas i timmen på en fest....det tror jag vi alla är överrens om!och det är väl det jag uppfattat debatten som, att det är skillnad på att dricka ett glas men att dricka och inte kunna gå rakt..sen har vi alla våra 'ärr' av diverse saker i livet. vissa kommer alltid att känna det obehagligt i närheten av fulla vuxna. Själv är jag alltid nära panik när jag ser barn ignoreras av fulla föräldrar! Som jag nämnde tidigare också så har vi alla olika gränser när vi dricker. Och barn har olika gränser på vad dem tycker är obehagligt, men det är ändå lite konstigt enligt mig att hasa med sina barn till en -fest- där folk dricker och det slutar sent. (nu säger jag inet att ALLA hasar med sina barn och stannar sent, jag säger att det scenariet är inte bra för barn enligt mig)
Skulle vilja hoppa in och säga att, för det första;
Ja absolut håller jag med dig, det är så hemskt när föräldrar blir så fulla att de inte kan ta hand om sina barn.
Men för det andra, om att ta med sig barn till fester där folk dricker. Jag var ofta med till mina föräldrars privatklubb, som innan var som en stam-pub för de som senare blev medlemmar. Visst det blev ofta sent och folk drack en del, men jag var alltid väl omhändertagen.
Det jag vill säga är helt enkelt det, att det beror på vilket sällskap, vilket barn, vilket ställe det handlar om. Mina föräldrar skulle nog aldrig tagit med mig nån stans där jag kunde råkat illa ut eller om de själva skulle bli fulla.