• Snart så
    Äldre 19 May 23:24
    45776 visningar
    339 svar
    339
    45776

    Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?

    Har precis börjat, vore kul om vi är några stycken som kan hjälpa varandra, det är inte så lätt så här i början...:)

  • Svar på tråden Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?
  • This Is Me Now
    Äldre 4 Aug 12:15

    vad dött det var i tråden

  • PennyJ­enny
    Äldre 4 Aug 13:29

    Har inte varit inne i den här tråden (eller dess föregångare) förut, men kännde mig lite lockad nu.

    Själv går jag på Itrim och kör deras varierad variant så jag äter två mål per dag och två mål per dag ersätter jag med pulver eller bar. Har gått där sedan mitten på maj och gått ner 8 kg. Känns jättebra verkligen. Är magsäcksopererad sedan 3 år tillbaka, men tyvärr var det inte den slutliga lösningen för mig och jag har fortfarande massa att gå ner. Och det är så skönt att äntligen ha hittat en modell som funkar för mig och som oxå gör att jag går ner i vikt.

    Och gladast är jag över att ha klarat mitt mål med semestern, vilket var att stå still. Jag tom gick ner lite. Men nu är det tillbaka till den mer inrutade stilen eftersom jag börjat jobba igen och mot mitt nya mål på ytterligare 8 kg.

  • Mikabe­lla
    Äldre 4 Aug 19:49

    Ska köra en renkur Cambridge med start på onsdag el torsdag Blev av m 2 kg förra gången o hoppas på 2 till nu. Har testad 3 gånger, 1:a noll resultat, 2:a -3 kg upp 1kg när jag började äta igen= 2 kg...Så nu kör jag igen. 2 kg till o jag känner att jag är helt perfekt! Spännnade! Tränar en hel del så nu kaaske man kan få bort detdär störiga fettet som döljer musklerna som jag vet finns under

    Heja heja! Vill ha fart i tråden igen!!!

  • Mikabe­lla
    Äldre 4 Aug 19:50

    7-dagars renkur föresten...

  • Mikabe­lla
    Äldre 4 Aug 19:51

    PennyLane: vad duktig du är!! Sååå skönt att klarar semesterfällan ju!! Grattis. Jag brukar oxå byta ut mål. Slarvar gärna o glömmer äta annars. Är lite dum ibland men att byta 1 el 2 mål är super bra. Min mage mår så mycket bättre oxå.

  • PennyJ­enny
    Äldre 5 Aug 09:08

    Mikabella>>>Ja, för mig funkar att blanda mycket bättre. Jag kan inte leva på bara pulver dels på grund av min tidigare operation men också rent socialt så skulle jag inte funka. Dessutom kräver det av mig att jag lägger om mina matvanor i övrigt och det gör det nog lättare den dagen jag ska äta alla måltider igen. Annars är risken stor att man inte klara övergången från rent pulver till mat, för man har inte jobbat med sina matvanor i grunden och de är ju eg det som är källan till problemet. Att tappa kilona är ju eg bara att sudda ut symptomen, men "sjukdomen" finns kvar där i botten. Jag tror att jag den här gången har hittat ett sätt som gör att jag angriper sjukdomen bättre. Men de skulle inte funka på egen hand för mig, för mig är hela Itrim konceptet det som gör att det funkar.

  • Mikabe­lla
    Äldre 5 Aug 09:32

    Vad roligt att höra att du har hittat ditt sätt! Jag vill köra en renkur för att få en kickstart. De forlorade,förhoppningsvis, kilona ska jag sedan hålla schakt på genom träning o såklar en sund matkonsumtion. Jag kommer fortsätta att byta ut "riktig" mat mot pulver för alltid tror jag. kanske inte så mycket av viktminskningsönskan utan för att min magen nu är sååå mycket bättre än vad den har varit på flera flera år! Att hitta sitt sätta att äta, träna och må bra är en sånt fröjd för själen! Det är som att vinna en stor jackpot! Nu ska jag kila ut o springa innan regnet kommer. Ses kanske senare så vi kan fortsätta peppa o diskutera. Krmaar på dig!


    PennyJenny skrev 2008-08-05 09:08:24 följande:
    Mikabella>>>Ja, för mig funkar att blanda mycket bättre. Jag kan inte leva på bara pulver dels på grund av min tidigare operation men också rent socialt så skulle jag inte funka. Dessutom kräver det av mig att jag lägger om mina matvanor i övrigt och det gör det nog lättare den dagen jag ska äta alla måltider igen. Annars är risken stor att man inte klara övergången från rent pulver till mat, för man har inte jobbat med sina matvanor i grunden och de är ju eg det som är källan till problemet. Att tappa kilona är ju eg bara att sudda ut symptomen, men "sjukdomen" finns kvar där i botten. Jag tror att jag den här gången har hittat ett sätt som gör att jag angriper sjukdomen bättre. Men de skulle inte funka på egen hand för mig, för mig är hela Itrim konceptet det som gör att det funkar.
  • Ninnis­pinnis
    Äldre 5 Aug 11:11

    Hej! Funderar på att ta en liten pulverkur för att försöka bli av med de envisa trivselcentimetrarna innan bröllopet... Jag tränar ca 4 gånger i veckan (spinning, styrketräning, powerwalk), orkar man träna när man pulvrar? Tänkte byta ut tex lunchen, men tränar oftast direkt efter jobbet på eftermiddagen/kvällen och är rädd för att inte orka om jag bara ätit pulver till lunch?

  • Mikabe­lla
    Äldre 5 Aug 11:38

    Hej min vän! Jag ska gå på en renkurs vecka med start imorgon tror ja´g! Jag har stått still o trampat på 55,3 kg HUR länge som helst känns det som. Ena dagen kan jag komma ner under 55 för att sedan en dag senare ploppa tillbaka
    till 55,3 igen. Jag orkar träna på Cambridge..men jag är sjukt liten i maten. Måste typ påminna mig själv att äta emellanåt. Inte bra jag vet som jag skrivit innan, men jag är ju inte underviktig o har INGA matkomplex. Tror man ska ta det lugnar bara. Annars sätter sig nog kroppen väldigt snabbt i svällt o då tappar man ju nada! Såhär ska jag lägga upp min träning under min vecka, dag 1-2 tränar jag som vanligt, dvs 1 mil uppdelat på två rundor/dag powerwalk/löpning+ styrketräning, skär ner till hälften på träningen under dag 3-5 o går istället för att springa/powerwalka, dag 6 börjar jag springa 5 km igen o styrketräna. dag 7 kör jag på som vanlig igen. Sen börjar jag trappa upp på maten. Byter första dagarna ut 2 mål per dag till pulver, sedan 1 mål o så brukar jag håll på det. Mycket proteiner, minskart på kolhydraterna o undviker socker o salt. Önska mig lycka till!

    Tror det är väldigt induviduellt om man klarar att motionera när man går på renkur, o jag vet inte om det kanske är helfel att göra det(+), men jag mår bra och min kropp säger inte emot. Vissat påstår att man förlorar mer i vikt under en renkur om man håkler sig till att bara styrketräna, andra tycker att man inte ska röra sig alls o visa som ex jag tycker att träning o pulver i kombo är det bästa. Du får helt enkelt vara extra nog med att lyssna på din kropp!


    Ninnispinnis skrev 2008-08-05 11:11:10 följande:
    Hej! Funderar på att ta en liten pulverkur för att försöka bli av med de envisa trivselcentimetrarna innan bröllopet... Jag tränar ca 4 gånger i veckan (spinning, styrketräning, powerwalk), orkar man träna när man pulvrar? Tänkte byta ut tex lunchen, men tränar oftast direkt efter jobbet på eftermiddagen/kvällen och är rädd för att inte orka om jag bara ätit pulver till lunch?
  • Ninnis­pinnis
    Äldre 5 Aug 11:47

    Hej Mikabella, kul att vi ses här också!

    Tack för dina råd! Ja, jag får väl känna efter och lyssna på min kropp helt enkelt...

    Kram!

  • Mikabe­lla
    Äldre 5 Aug 11:53

    Börja med att byta ut 1 mål per dag,sen 2 o sen kanske köra en renkur? Vi har ju 3 veckor på oss1 Kör 1 mål denna veckan, 2 nästa ose hur det funkar? Om inte renkur så kör på träning o 2 utbytta mål per ag. Man vänjer sig efter ett tag o det bästa är att man skär ner på det, väldigt ofta, för stora portionerna mat man trycker i sig, Magsäcken blir mindre och man lär sig att byta slarv som godis, läsk o socker mot vatten


    Ninnispinnis skrev 2008-08-05 11:47:43 följande:
    Hej Mikabella, kul att vi ses här också! Tack för dina råd! Ja, jag får väl känna efter och lyssna på min kropp helt enkelt...Kram!
  • Ninnis­pinnis
    Äldre 5 Aug 12:26

    Godis, läsk och socker är ju inte mina laster, men de stora portionerna med mat känner jag igen... 3 veckor, WIIIII!!

  • Novemb­erbröl­lop08
    Äldre 5 Aug 13:11

    Hej alla här! Hoppar in i tråden. Jag har börjat med herbalife igen. Byter ut frukosten och lunchen mot shakar och middagarna vanlig nyttig mat med lite kolhydrater. Ska försöka gå ner 10-15 kg till nov men går det inte så är jag nöjd bara jag går ner i vikt. Sist jag körde herbalife gick jag ner 2 kg i v vilket jag var supernöjd med.

    Kram!

  • Mikabe­lla
    Äldre 5 Aug 13:12

    Lycka till! Heja heja!


    Novemberbröllop08 skrev 2008-08-05 13:11:27 följande:
    Hej alla här! Hoppar in i tråden. Jag har börjat med herbalife igen. Byter ut frukosten och lunchen mot shakar och middagarna vanlig nyttig mat med lite kolhydrater. Ska försöka gå ner 10-15 kg till nov men går det inte så är jag nöjd bara jag går ner i vikt. Sist jag körde herbalife gick jag ner 2 kg i v vilket jag var supernöjd med.Kram!
  • Blir fru Anders­son 2008
    Äldre 5 Aug 13:48

    Får hoppa in här. Kör cambridge just nu och är inne på min 8:de dag av ren kur och hade vägning imorse. 4,6 kg på en vecka men drygt 2 av dem är vatten som man sedan går upp igen när man börjar äta, men man blev ju väldigt sporrad, så nu kör jag på en vecka till med ren kur för att sedan börja kombinera. Gifter mig den 27/9 så jag har ju ett tag till men klänningen hänger i gadroben så det är snart daxs att prova igen och se hur den sitter runt midjan. har gått ner 6 cm där sedan jag köpte den.

  • Mikabe­lla
    Äldre 10 Aug 15:15

    Hallå!!! Var är ni tjejer? helt tappat orken efter "pulvrandet" Själv går det fint! har precis hållt mig ifrån att smaka på Mr pizza, godis OCH varit hemma ensam igår kväll utan att tjuväta det minsta! Heja mig!

    Hur går det för er?! Jag börjar redan planera för vad jag ska äta på torsdag är en morot att se fram emot.

  • Novemb­erbröl­lop08
    Äldre 11 Aug 09:25

    Här går det bara bra. Var på bröllop i helgen och där smög det ner en tårtbit, lite måste man ju unna sig

  • This Is Me Now
    Äldre 16 Aug 14:37
    Ninnispinnis skrev 2008-08-05 11:11:10 följande:
    Hej! Funderar på att ta en liten pulverkur för att försöka bli av med de envisa trivselcentimetrarna innan bröllopet... Jag tränar ca 4 gånger i veckan (spinning, styrketräning, powerwalk), orkar man träna när man pulvrar? Tänkte byta ut tex lunchen, men tränar oftast direkt efter jobbet på eftermiddagen/kvällen och är rädd för att inte orka om jag bara ätit pulver till lunch?
    det kan bli tufft att hålla DET träningstempot när går på pulver. Men du kan inte köra med promenader tillfälligt under kuren då?
  • Ninnis­pinnis
    Äldre 17 Aug 17:48

    Fast då missar jag ju de positiva effekterna av träningen, och det blir lite status quo... Har kört på som vanligt med träningen och bytt ut middagarna mot pulver ibland. Det funkar bra eftersom det ändå brukar bli lite sent att äta stor middag då.

    This Is Me Now skrev 2008-08-16 14:37:46 följande:


    det kan bli tufft att hålla DET träningstempot när går på pulver. Men du kan inte köra med promenader tillfälligt under kuren då?
Svar på tråden Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?