• SweetSun

    Allvarliga/kroniska sjukdomar

    Finns det några fler här som lider av det? Skulle va kul att få kontakt med er om hur ni tänker och ser på framtiden.

    Jag kan bli så arg på alla som klagar på förkylningar och finnar på näsan, när det faktiskt finns värre saker i livet...

  • Svar på tråden Allvarliga/kroniska sjukdomar
  • Thailand 08
    SweetSun skrev 2008-04-29 12:17:08 följande:
    ok, ja det är ju tyvärr risken med många smärtdämpande mediciner :( Jag sitter och är jättepigg just nu, men det är ju ett av biverkningarna av kortisonet ;)Hoppas du vänjer dig och blir lite piggare!
    Jag hatar ju allt vad tabletter heter.Tar dom bara när det är som jäkligast
  • SweetSun

    ok, ja jag förstår dig, hellst vill man ju vara helt utan allt vad mediciner heter.. men tyvärr går ju inte det alla gånger :(

  • Zozo

    Nu är väl min grej inte sa allvarlig (än i alla fall) men vâldigt störande.. Jag, liksom min mamma, lider av "restless legs/rastlösa ben syndromet". Är det nagon som känner till nagot om det? För mig innebär det att jag inte kan sitta stilla länge, i synnerhet pa kvällen och att jag har svart att somna/vaknar flera ganger per natt periodvis. Det är väldigt handikappande i de här perioderna eftersom man blir extremt trött och ända maste ga och jobba och prestera..

  • Thailand 08

    nej det gör ju inte det.Känns iaf.bättre nu än förra veckan

  • Paeonia

    ZOZO! Min mamma lider av samma problem. Hon äter någon medicin som hon tycker funkar, nätterna är värst för henne. Äter ni något mot det? Jag vet ju inte vad det heter men jag kan kolla om du vill?

    Själv har jag varit till läkaren idag igen. Blev inlagd akut förra veckan. Hela världen var en enda karusell och jag kräktes så fort jag försökte gå. Lock och susningar ett öra.

    De har testat allt möjligt på mig denna vecka. Blodprover, hörselprover, balanstest osv. Idag togs borreliaprov också.

    Min hörsel är mycket sämre på ena örat och det känns som jag är ute på havet. Jag är sjukskriven och det är såå trååååkigt

    Jag kan inte heller läsa, titta på tv eller surfa för länge, då blir jag åksjuk. Gör jag praktiska saker gungar det.

    Som om jag inte fått mitt med artriten och psoriasis, grrrrr.

    De är inne på att det är något virus på balansnerven men man brukar inte tappa hörseln av det så...???

    Någon som varit med om liknande?


    Zozo skrev 2008-04-29 12:25:37 följande:
    Nu är väl min grej inte sa allvarlig (än i alla fall) men vâldigt störande.. Jag, liksom min mamma, lider av "restless legs/rastlösa ben syndromet". Är det nagon som känner till nagot om det? För mig innebär det att jag inte kan sitta stilla länge, i synnerhet pa kvällen och att jag har svart att somna/vaknar flera ganger per natt periodvis. Det är väldigt handikappande i de här perioderna eftersom man blir extremt trött och ända maste ga och jobba och prestera..
  • Thailand 08

    Paeonia:Låter jättejobbigt!
    Zozo: förstår vad du menar.När mina ben värker håller jag på att bli tokig specillt på nätterna.man kan varken sitta eller ligga och blir rastlös

  • Zozo

    Paeonia; mamma äter nagon variant av nedreglerad Parkinsonmedicin men här i ytlandet tycker man bara att jag tramsar.. Suck! Samtidigt har mamma en vârre version än jag. min är periodvis medans mammas är hela tiden, även under dagen.

  • GooShie

    Det jag lider av är inte i sig livshotande men däremot kroniskt. Jag har fått diagnosen bipolär depression m. hypomana faser. Det som de förr kallade manodepressiv sjukdom. Jag får ta mediciner hela tiden men är sjukt glad för det.. då man numera kan hålla sig på ett normalt stämningsläge, inte vill försvinna bort och kan behärska sig och ta viktiga beslut i lugn och ro! Jag vill mao inte fly undan så fort ngt blir jobbigt eller tråkigt. Tänker efter före och kan se konsekvenser av mitt handlande. Någon mer som har denna skiten? Eller som kanske känner någon som har det?

    Lycka till med era krämpor.

    Paeonia!
    Tycker också att det låter som en inflammation på balansnerven. Min kompis led av det ett bra tag. Du må ha tråkigt men se till att slappna av PÅ riktigt. Den inflammationen är i grund och botten stressrelaterad. Lugna ner dig! :P

  • Paeonia

    Det låter jättejobbigt
    Det är svårt med sjukdomar som inte syns utanpå. Det blir aldrig en rättvis bild av hur man faktiskt mår.

    Ja, det verkar vara ett virus på balansnerven. Hörseln har inte kommit tillbaka med jag är inte i sjönöd längre. Idag har jag kört bil

    Ska på mer kontroller och hoppas verkligen att hörseln kommer tillbaka.

    Stress ja, jag är inte känd för att vara den mest stressade människan, jag kan väl jämföras med katten gustav

    Men hunden har blivit sjuk och ev. känner jag stress över detta...var ska det sluta? hur mycket kommer detta kosta? blir hon återställd eller ska man frukta det värsta? Sån stress ja, det har jag

    Jag försöker att inte grunna på det.....


    GooShie skrev 2008-05-02 15:05:38 följande:
    Det jag lider av är inte i sig livshotande men däremot kroniskt. Jag har fått diagnosen bipolär depression m. hypomana faser. Det som de förr kallade manodepressiv sjukdom. Jag får ta mediciner hela tiden men är sjukt glad för det.. då man numera kan hålla sig på ett normalt stämningsläge, inte vill försvinna bort och kan behärska sig och ta viktiga beslut i lugn och ro! Jag vill mao inte fly undan så fort ngt blir jobbigt eller tråkigt. Tänker efter före och kan se konsekvenser av mitt handlande. Någon mer som har denna skiten? Eller som kanske känner någon som har det? Lycka till med era krämpor. Paeonia!Tycker också att det låter som en inflammation på balansnerven. Min kompis led av det ett bra tag. Du må ha tråkigt men se till att slappna av PÅ riktigt. Den inflammationen är i grund och botten stressrelaterad. Lugna ner dig! :P
  • Rebellen75

    Skönt att du känner dig lite bättre. Hörde av min dotter att du inte mådde så bra. Hoppas även det blir bra med hunden. Många kramar från mig

  • Paeonia

    Ja, jag har varit helt väck

    Doris ska opereras den 16:e då får vi veta vad det är och vad det kommer kosta så det är bara att vänta.....

  • SweetSun

    hej på er! hur har ni det? Det var ett tag sen nån skrev..

    Själv är jag dödligt förkyld.. nervös som fan att jag ska få ett nytt skov av det.. men men..hoppas på det bästa!

  • 20080301

    Jag har det oxå men min läkare bryr sig inte om det. Har läst att det kan bero på järnbrist men det vet jag att jag inte har-. Men man kan ju bli galen på nätterna när benen håller på.


    Zozo skrev 2008-04-29 12:25:37 följande:
    Nu är väl min grej inte sa allvarlig (än i alla fall) men vâldigt störande.. Jag, liksom min mamma, lider av "restless legs/rastlösa ben syndromet". Är det nagon som känner till nagot om det? För mig innebär det att jag inte kan sitta stilla länge, i synnerhet pa kvällen och att jag har svart att somna/vaknar flera ganger per natt periodvis. Det är väldigt handikappande i de här perioderna eftersom man blir extremt trött och ända maste ga och jobba och prestera..
Svar på tråden Allvarliga/kroniska sjukdomar