• SweetSun

Allvarliga/kroniska sjukdomar

Finns det några fler här som lider av det? Skulle va kul att få kontakt med er om hur ni tänker och ser på framtiden.

Jag kan bli så arg på alla som klagar på förkylningar och finnar på näsan, när det faktiskt finns värre saker i livet...

• Svar på tråden Allvarliga/kroniska sjukdomar
  • Sparkling

Jag har reumatoid artrit och varit sjuk i tio långa år...Visst kan det vara frusterande då folk klagar över trivala ting. Men man får ändå ha lite överseende då deras referensramar inte är speciellt stora...

• Mrs G to be

Jag vill stötta dig också lite grann SweetSun. Även om jag inte har en kronisk sjukdom så har jag ändå varit med om en del sjukdomsperioder.

Jag har genomgått två stora operationer och när man är så fruktansvärt nedsatt så att man inte ens kan föreställa sig hur det är att kunna orka att gå igen, eller när det är för jobbigt och ansträngande att ligga i sängen och bara existera... Ja... det går inte att beskriva... Då är finnar och förkylningar lyxbesvär.

Jag håller i och för sig med om att vi har alla olika utgångspunkter och visst har man rätt att klaga utifrån dem. Men jag tror att ni missförstår TS lite - hon vill nog bara sätta lite perspektiv på saker (eller egentligen vill hon ju faktiskt komma i kontakt med andra i samma situation).

• Spexan

Förstår faktiskt SweetSuns synpunkt. När man drabbas av något riktigt allvarligt eller kroniskt, ja, då önskar man att man hade värdesatt den tiden när man bara hade finnar och förkylningar mer.

Sedan är det sant att alla har sin verkligenhet, sin lycka och sina problem. Jag har förlorat min syster i bröstcancer, hon var bara 31 när hon dog. När något närstående är riktigt, riktigt sjuk, då blir mycket annat så trivialt, även t ex jobbet som jag har satt oerhört stor vikt på i mina dar.

• SweetSun

Jag har MS och jag har såklart fått en ny sån på livet. Och såklart alla ska få klaga på det som är jobbigt i livet, men samtidigt blir jag lite "avis" på folk vars största problem är en förkylning eller eet utslag i ansiktet.. jag skulle hellre ha 200 finnar i ansiktet om jag fick gå normalt igen...

Det jag ville ursprungligen var att kanske det fanns fler som har ett handikapp eller enn allvalig sjukdom som ger ett annat perspektiv på livet, och hur de ser på framtiden och just detta med att gifta sig.. tänk vilken gudagåva man har till man som står vid ens sida fast man är sjuk!!

• Thailand 08

Jag har oxå en kronisk sjukdom,haft det i 6 år nu...

• SweetSun

Thailand 08, nåt du vill dela med dig?

• Thailand 08
    SweetSun skrev 2008-04-12 14:01:25 följande:
    Thailand 08, nåt du vill dela med dig?
    Fibromyalgi,så jag har ständig värk.Inte lika allvarligt som ditt men jobbigt ändå
  • SweetSun

Thailand 08. Ja det är också en jobbig sjukdom,man har ju mer eller mindre men den ställer ju till det i vardagen med. Hoppas du är positiv och känner att livet leker endå? Jag försöker se det positivt, jag har ju allt annat jag drömt om.. man får ju se det ljusa.

• Thailand 08

Det går upp o ner med humöret oxå

• SweetSun

det känner jag igen ;) ibland kan jag vara så grinig när jag blir trött, när inget fungerar. Då får min sambo akta sig och gå undan en stund ;)

Svar på tråden Allvarliga/kroniska sjukdomar