• SweetSun

Allvarliga/kroniska sjukdomar

Finns det några fler här som lider av det? Skulle va kul att få kontakt med er om hur ni tänker och ser på framtiden.

Jag kan bli så arg på alla som klagar på förkylningar och finnar på näsan, när det faktiskt finns värre saker i livet...

• Svar på tråden Allvarliga/kroniska sjukdomar
  • SweetSun

Jag vill ge en bamsekram till alla er som kämpar!! Man får se det ljusa i livet, dvs kärleken! Nu när våren kommer och man känner strålarna in genom fönstret på morgonen, så känner iaf jag hopp om framtiden. Ännu en gång, massa kramar till er och och vad underbara ni är spm kämpar fast livet ibland känns jobbigt.

• Thailand 08
    prd skrev 2008-04-14 08:20:17 följande:
    Min son är 3 1/2 årHan finns på bild på www.corren.se sök sedan på artikel "Joel nekas assistans"Bilden e från i sommras.En go å glad liten grabbThailand 08 skrev 2008-04-13 19:40:07 följande:
    Nej så liten.Han verkar ha en stark mamma!
  • Lady o Lufsen

...måste ändå säga att allt är relativt.
    Att tyvär behöva lida av en kronisk, obotlig sjukdom/tillstånd utesluter inte att någon annan kan (och också får) oroa sig för exempelvis en finne på näsan.

Alla har vi olika referenser till vad som är "det värsta som kan hända" och det måste så få vara.

• Yllo

Nej, du har rätt Lady och Lufsen. Klart att det är så att man inte behöver ha en kronisk eller obotlig sjukdom för att få beklaga sig.

Jag klagar över mycket annat än om att jag är sjuk. Visst förstår jag också att det inte är en höjdare att vakna en morgon med en stor finne mitt i pannan, men världen går inte under bara för finnen Att vakna bröllopsdagsmorgonen med magsjuka är däremot något som jag tycker verkligen är något att klaga på.. oavsett om man är frisk i övrigt eller inte.

Jag tycker nog att man ska få klaga över det som känns jobbigt, men samtidigt så kan man ju tänka en tanke på dom som har det så mycket värre.. och då inte bara hälsomässigt.. utan även dom som kanske inte har ett hem.

• SweetSun

Tråkigt att folk ska hänga upp sig på att man irriterar sig på att folk gnäller.. poängen var att jag vill komm ai kontakt med folk som var sjuka, och just att manhar den känslan att man tycker det är jobbigt folk gnäller för mindre.

Måste man hoppa på och gnälla över det? De måste tydligen gnälla över det också.

Ta mig inte fel, men man måste fatta att man reagerar över folks smågnäll när man har stora själv.

Klart folk ska få klaga, det är ju vårt bästa nöje ;) men när man har större problem än en finne, då känns allt annat trivialt.

• Lady o Lufsen

Om du bara ville komma i kontakt med folk som har sjukdommar så kanske du skulle ha valt att formulera ditt första inlägg lite annorlunda..?
    Jag irriterar mig inte över att du gnäller över att andra gnäller för vad du kan tycka är mindre värt att gnälla över...utan ville bara lämna min egen åsikt över ditt eget konstaterande i trådstarten.

Hej då/ Lady

SweetSun skrev 2008-04-14 13:42:22 följande:
    Tråkigt att folk ska hänga upp sig på att man irriterar sig på att folk gnäller.. poängen var att jag vill komm ai kontakt med folk som var sjuka, och just att manhar den känslan att man tycker det är jobbigt folk gnäller för mindre.Måste man hoppa på och gnälla över det? De måste tydligen gnälla över det också.Ta mig inte fel, men man måste fatta att man reagerar över folks smågnäll när man har stora själv.Klart folk ska få klaga, det är ju vårt bästa nöje ;) men när man har större problem än en finne, då känns allt annat trivialt.
  • SweetSun

Som man kanske kan läsa mellan raderna så betyder mitt missnöje med att folk gnäller över skitsaker, på att mina problem känns värre än så, att jag mer än gärna skulle ha en finne på näsan om jag vore frisk.

Det jag inte förstår, är att folk hänger upp sig "på sin rätt att klaga".

• Lady o Lufsen

OCH det finns säkert dom som kan tycka att din sjukdom är en skitsak...Englas mamma kanske?
    Klagan har man aldrig monopol på...hur synd man än tycker om sig själv!

SweetSun skrev 2008-04-14 14:58:54 följande:
    Som man kanske kan läsa mellan raderna så betyder mitt missnöje med att folk gnäller över skitsaker, på att mina problem känns värre än så, att jag mer än gärna skulle ha en finne på näsan om jag vore frisk.Det jag inte förstår, är att folk hänger upp sig "på sin rätt att klaga".
  • Lady o Lufsen

...och jag har inte hängt upp mig på något om "rätt att klaga"...mer än att ALLA har samma rätt- oavsett storlek på bekymmer. Du har ingen större rätt än andra att klaga och du har heller inte någon rätt att mäta enligt din måttsticka vad som kan vara mest värt att klaga på, lika lite som någon annan har...allt är, som sagt, relativt och ingens bekymmer är värt att negligera- hur små dom än kan te sig

NU lämnar jag denna tråd men jag finns ju kvar på forumet / Lady

• tattar-Emma
    SweetSun skrev 2008-04-14 14:58:54 följande:
    Som man kanske kan läsa mellan raderna så betyder mitt missnöje med att folk gnäller över skitsaker, på att mina problem känns värre än så, att jag mer än gärna skulle ha en finne på näsan om jag vore frisk.Det jag inte förstår, är att folk hänger upp sig "på sin rätt att klaga".
    Det finns alltid nån som har det värre. Tänk på alla som har kroniska sjukdomar i u-länder där det inte finns vård, smärtlindring och operationer.

Jag tror att det är viktigt att få vara ledsen en stund när det är motigt. Man måste få erkänna sina känslor.

Annars skulle ju bara en enda person i hela världen få vara ledsen; den som har det allra värst.
Svar på tråden Allvarliga/kroniska sjukdomar