• SweetSun

Allvarliga/kroniska sjukdomar

Finns det några fler här som lider av det? Skulle va kul att få kontakt med er om hur ni tänker och ser på framtiden.

Jag kan bli så arg på alla som klagar på förkylningar och finnar på näsan, när det faktiskt finns värre saker i livet...

• Svar på tråden Allvarliga/kroniska sjukdomar
  • SweetSun

Paeonia; Ja byta läkare har man rätt att göra, och det är otroligt viktigt att man vet det! Många får bristfällig vård, bara för att de inte vågar kräva mer!

JAg har också bytt läkare, då den första var både oseriös och dålig på att bemöta mig som patient. Jag har fått byta sjukhus helt och hållet, och där fick jag reda på mer om min sjukdom och åtgärder på en timme än vad jag fått på flera månader på det första stället.

Man ska se till sina möjligheter och inte ge upp om det inte känns 100%! Man tror att man har det bra som bor i sverige, men det kan skilja oootroligt mycket på läkare och sjukhus!

• prd

Dom tror att det är för att han har sur mage men detta köper varken jag eller sjukgym.
    Nu åkte vi till ett sjukhus vi inte annars brukar va på med detta.
    Händer det samma sak inatt så åker vi in till Us i Linköping.

Detta med mjälten har dom inte varit med om förut så det e ett mysterium varför det hände från början.
    Man blir ju lite rädd när organ bara slås ut.

Hur e det med dig? Hoppas att du mår bra.
    Kram kram
    Thailand 08 skrev 2008-04-15 12:32:25 följande:

Usch! vad var det för fel?
  • Thailand 08

Åh den lille stackaren.Jag har bakat bullar och klär nu om 2 stolar framför tv:n så imorn e det ett under om jag kommer upp på morgonen

• prd

Jag skickar många styrkekramar från mig å Joel så att du kommer upp
    Guu nu blev jag sugen på bullar
    Thailand 08 skrev 2008-04-15 21:22:41 följande:

Åh den lille stackaren.Jag har bakat bullar och klär nu om 2 stolar framför tv:n så imorn e det ett under om jag kommer upp på morgonen
  • Thailand 08

Tack kan behövas.Måste greja lite varje dag i veckan så det inte blir förmycket på fredag och lördag innan festen.
    Kramar till er båda

• Tingeling_99_
    prd skrev 2008-04-15 19:47:14 följande:
    Dom tror att det är för att han har sur mage men detta köper varken jag eller sjukgym.Nu åkte vi till ett sjukhus vi inte annars brukar va på med detta.Händer det samma sak inatt så åker vi in till Us i Linköping.Detta med mjälten har dom inte varit med om förut så det e ett mysterium varför det hände från början.Man blir ju lite rädd när organ bara slås ut.Hur e det med dig? Hoppas att du mår bra.Kram kramThailand 08 skrev 2008-04-15 12:32:25 följande:
    Usch ! Hoppas att det blivit bättre....
  • Paeonia

Godmorgon tjejer! Idag är jag hemma för en jobbig förkylnings skull. Feber hela natten, ont i både halsen och huvudet

Det värsta är nog ändå yrseln. Jag har varit yr sedan i lördags, lite läskigt faktiskt. Idag är det värre, jag brukar inte vara yr. Det känns som jag hör min egen puls i huvudet. Ska nog gå och lägga mig egentligen....

Prd hoppas det är bättre idag Tänker på er....

• Thailand 08
    Paeonia skrev 2008-04-16 08:34:01 följande:
    Godmorgon tjejer! Idag är jag hemma för en jobbig förkylnings skull. Feber hela natten, ont i både halsen och huvudet Det värsta är nog ändå yrseln. Jag har varit yr sedan i lördags, lite läskigt faktiskt. Idag är det värre, jag brukar inte vara yr. Det känns som jag hör min egen puls i huvudet. Ska nog gå och lägga mig egentligen.... Prd hoppas det är bättre idag Tänker på er....
    Kryp ner i sängen igen! Krya på dej
  • SweetSun

Ja jag vet hur det är.. :( jag är yr jämt, känns som om jag är full jämt, speciellt när jag är trött.. man måste lära sig att lyssna på kroppen.. men det är ju inte alltid man vill lyssna ;)

• 20080719

SweetSun, min pappa har MS! Han tränar och försöker hålla igång, men hans MS har satt sig i vänster ben så det blir lite jobbigt. När han går märker man att benet släpar efter. Men han är ändå pigg och försöker hålla sig pigg och kry. Man märker på dig också att du kämpar på och det är skitbra!

Lycka till!

Kram

Svar på tråden Allvarliga/kroniska sjukdomar