• grabbarna

    ny tråd för budget runt 15-20 000:-

    jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

  • Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Nienna

    Idag fick jag ett paket till från EM, med likadana prover! Så nu har jag dubbel uppsättning. Första gången kom det i ett Fed-Ex kuvert och jag var tvungen att signera, denna gång kom det i ett litet bubbelplastkuvert i lådan utan signaturkrav. Konstigt... Måste kolla så de inte dragit mer betalt, men jag använder ju e-kort så det ska de inte kunna om jag inte la in lite extra på kortet, i så fall handlar det ju bara om ca 30 kr.

  • Utomlands 2008

    Varför handlar denna tråden sedan någon vecka ENBART om en sajt/ett sminkmärke?!

  • SweetSun

    mm.. undrar lika ;) kanske några fler budget tips och historier kan komma fram? ;)

  • Yrvädret

    Vi har iaf. köpt de där billigaste lakanen på IKEA nu. 20 st för 15 kr/st. De är visst lite tunna, men jag tycker absolut att det duger, särskillt som vi tänkt att ha löpare också. De är oblekta också och det tycker jag är finare, men lite naturfärg sådär. Stod dock att de hade brukat kosta 25 kr/st eller något sådant. Men nu var det alltså 15.
    Sen undrar jag, vinglas, 19 kr för 6 st, det är det billigaste jag hittat någonstans och det är på IKEA och vilket är ett jättebra pris. Men är det någon som vet något ännu billigare?

  • SweetSun

    Yrvädret..;är det inte billigare att hyra glas? annars står man ju där med massa glas och porslin efter festen..?

  • Nufsan

    Att vi skriver om det är för att det är billigt och många av os tänker sminka oss själva när det är dags.. således ett budget tips. Iom att man beställer från utlandet så medför det helt andra procedurer än om man beställer i Sverige så det behöver kanske ältas fram och tillbaka

    Massor av bra budget tips finns bakåt i tråden, bara att läsa

  • SusanneLee

    Det är bara att sälja vidare efter bröllopet och på så vis få tillbaka några kronor, plus att någon annan får möjglihet att köpa billiga glas!


    SweetSun skrev 2008-03-31 14:34:06 följande:
    Yrvädret..;är det inte billigare att hyra glas? annars står man ju där med massa glas och porslin efter festen..?
  • Troll1

    Det kanske beror på hur många man blir också, men generellt blir det nog billigare att hyra det mesta.

    Stora vaser etc fixar vi nog själva, som det ser ut nu.

  • Bellanote

    Jag har ju köpt panl gardiner på ikea som jag ska ha som löpare på borden. 19 kr styck och så är de 60 breda so ska dela dem på hälften för det räcker för mig ialla fall. de finns i vitt, illrosa och illgrön väldigt extrema färger är det!!men billigt!!

  • The Bumblebee

    Nu finns det billiga små dukar (10 kr), löpare (20 kr) och tabletter på Dollarstore. I färgerna rosa, turkos och grönt.

    Jag funderar på att lägga lakan (Ikea) som bordsduk och sedan istället för att ha löpare ovanpå, lägga små kvadratiska dukar lite här å var på borden.

  • Yrvädret

    Jag har inte direkt hittat nått som är billigare. Tittade lite förut, men kommer faktiskt inte ihåg vad priset var, men detta blir ju lite mer än 3 kr/st och jag vet inte var det skulle vara billigare, särskillt eftersom vi har det en bit från någon stor stad, antar att de tar betalt för att köra ut glasen också. Sen kan man ju som SusanneLee säger sälja dem vidare sen

  • Yrvädret

    Jag har inte direkt hittat nått som är billigare. Tittade lite förut, men kommer faktiskt inte ihåg vad priset var, men detta blir ju lite mer än 3 kr/st och jag vet inte var det skulle vara billigare, särskillt eftersom vi har det en bit från någon stor stad, antar att de tar betalt för att köra ut glasen också. Sen kan man ju som SusanneLee säger sälja dem vidare sen

  • fitforfight

    Hello Girls!

    madminerals.org/ Här har jag beställt mineralsminnk, underbara färger. Dom har även prover som man kan välja om man vill ha påse eller burk.

    Sen till er som ska ha chokladfontän. VÅTSERVETTER!!
    Lägg fram våtservetter till gästerna. Vi hade det på nyår .
    Jag hade choklad i hela ansiktet ,på min klänning och på bröstet

    Sen när man kollar på fotona så ser man att alla har choklad på sig nånstans

    Inte så kul om någon kommer och ska kramas med en massa choklad på sig.

  • Troll1
    fitforfight skrev 2008-04-01 08:52:09 följande:
    Hello Girls!madminerals.org/ Här har jag beställt mineralsminnk, underbara färger. Dom har även prover som man kan välja om man vill ha påse eller burk.Sen till er som ska ha chokladfontän. VÅTSERVETTER!!Lägg fram våtservetter till gästerna. Vi hade det på nyår .Jag hade choklad i hela ansiktet ,på min klänning och på bröstet Sen när man kollar på fotona så ser man att alla har choklad på sig nånstans Inte så kul om någon kommer och ska kramas med en massa choklad på sig.
    Det har tydligen hänt ngt allvarligt där, se sidan...
  • fitforfight

    men oj vad tråkigt! Sen såg jag ju att det inte va denna tråden det pratades om chokladfontän


    Troll1 skrev 2008-04-01 08:53:38 följande:
    Det har tydligen hänt ngt allvarligt där, se sidan...
  • imalifh

    Läst om att några gör servetringar av  tomma toarullar, hur gör ni då?

    Annat som vi gör:

    Ska binda brudbukett och coursage och göra armbandsblomma till tärnorna.
    Köper sidenblommor (murgröna) som dekoration på bordet/borden.
    Knoppalakan som dukar.
    Tekla kökhanddukar (blir två servetter av en handduk)
    Rosa/lila ljus från ikea.
    Göra servettringar, som blir rosa/lila, på ngt sätt.
    Göra bordsplaceringar i form ¨"treats" (några godisbitar) i små tygpåsargjorda av tyg från ikea, med en bit tapet där namnet står, knyter fast med band.
    Min bror är kock och lagar en bufffé, 100kr/kuvert kostar det.
    Lokal är ett frågetecken än så länge... 
    Kyrka är bokad.
    Vi serverar vin/öl/mineralvatten/ läsk til maten resten av drickat, typ likör, drinkar blir till självkostnadspris.
    En kompis gör bröllopstårtan, 40 bitars i  tre våningar för 35kr biten.
    Brudklänning köpt via blocket för 1400, precis den jag redan tittat på och ville ha.
    Brudskor 100 kr Tradera.
    Tärnorna köper sina kläder och skor, jag står för blommorna.
    Blivande man ska köpa nya kostym och nya skor.
    Champagne ochj alkoholfritt till brudskålen.
    Musiken fixar svägerskan Spotify  på liten bärbar, externa högtalare.
    Kläder till barnen (15 och 11) blir nog den största utgiften, efter maten.  
    Gör egna save-the-date kort
    Beställer inbjudningskort från vistaprint.
    Ska försöka göra ngn form av festprogram också.
    Våra färger kommer att gå i "blåbär och mjölk" färg dvs rosa/lila färg samt grönt. 
    Hotell bokat till bröllopsnatten.
    Räknar med högst 15000 totalt för allt.
    Bil till och från kyrkan är olöst ännu så länge.
     

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-