• Snart fru Wennerström

    September 2008, del 2

    Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!

  • Svar på tråden September 2008, del 2
  • matildaochniklas

    Det hade jag också för mig, men nu när jag gick in o tittade så kunde jag inte hitta blanketterna. Fast jag kollade iofs inte så noga, det är ju ingen brådska än :-P


    Skonie skrev 2008-02-25 17:34:27 följande:
    Man kan väl skriva ut blanketterna på hemsidan?Jag är riktigt orolig för det här med vigselförättare. Tänk om ingen kan/vill! Vad f*n gör vi då?
  • avil

    VIGSELFÖRÄTTARE-är nog inte svårt alls att få tag på!
    De har den rollen,o om ni bara ringer så tar den som jobbar er vigseldag på sig det ,som vanligast!
    Jag har redan bokat vår!!

  • Skonie

    Avil, bara om man väljer den klassiska borgerliga vigseln. 2 minuter i rådhuset - max.

  • Snart fru Wennerström

    nu var det ett tag sedan jag skrev här sist!.. och i förra veckan hände det mycket! .. satt frebrilt och gjorde klart alla inbjudningar på tordag kväll, som vi postade på fredagen, och i lördags var jag och bokade in en florist som skall göra buketten, jättetrevligt tjej, blev såå nöjd!!.. och idag har vi köpt en crosstrainer!! .. så nu ska här tränas minsann, minst 10 min varje dag

  • lanovia 08

    Vad kul att få ut inbjudningarna. Har ni fått någon respons ännu?
    Vad blir det för bukett då?

  • Snart fru Wennerström

    ja bara positiv respons .. men de flesta visste ju redan ..
    det blir en rund boll av vendela rosor som skall hänga i ett sidenband, och det kommer även vara ormhassel nedstucket lite i bollen, tror det kommer bli jättebra!.. och buketten kommer fånga upp vårat färgtema bra tror jag!

    har ni andra börjat fundera på bukett, hur ni vill ha den å så ?

  • avil

    Snart fru Wennerström-japp.Vi är ju i cypern,o då vill jag gärna ha några kvistar bouganvilla!! Det där lilaaktiga buskarna som klättrar efter väggar mm! Om du vet.Finns ju även som blomkrukväxt här......
    Om man inte får plocka det,så tror jag att jag vill ha bara några lilarosa gerbera! med ett band knutet runt stjälkarna.
    eller nejlikor.
    OM de blommorna finns i cypern?
    Jag VET ju inte.Vi går o köper en bukett av nåt fint enkelt som finns där.

  • matildaochniklas

    Ja,jag har beställt min bukett. Det blir en rundbunden bukett i rött och orange med ros, gerbera och sen nåt mer som finns i september. Vi skulle komma tillbaka i augusti för att bestämma exakt.

  • Ickaflicka

    Min favoritblomma är Gerbera, så det blir djupröda och djuprosa gerbera i en lös bukett, lite "plockat själv-stuket"!

  • Kanelisen

    Jag ska oxå ha gerbera, min favvo! Jag vill bara ha klarrøda o så kanske lite murgrøna i nån rund formation. Har inte bestællt æn, jag letar fortfarande bilder att visa floristen.

  • Snart fru Wennerström

    gerbera verkar populärt bara jag som ska ha rosor?

  • Kärlek08

    Jag tycker vi lägger ansvaret för en ny tråd på blivande fru wennerström... Hon verkar ha koll på läget

    Bukett har jag inte stenkoll på men jag ska precis som wennerströmskan ha rosor tror jag... vita. Och så vill jag definitivt ha ormhassel och hjärtan på tråd. Sedan velar jag runt mellan prärieklockor, gerbera, luktärt och ranunkel just nu. Ranunkel får man ju tag på nu i februari/mars men man verkar kunna odla dem själv och då blommar de i juli/september. Luktärter tänkte jag också odla själv. En vän ska binda buketten.

    Och så har jag ägnat hela dagen åt att springa runt i stockholm och prova klänningar!! Det var kul, utmattande och givande. Jag har hittat en Aspera klänning som jag bara vill ha... den kostar dock 6900 kr! Den glada nyheten är att mamsen tänker betala min klänning men jag tycker fortfarande att det är sjukt mycket pengar för ngt man har en dag! Modellen heter 4231 och jag ska lägga en bild i galleriet... kommentarer tages tacksamt emot. Jag funderar på om den kan gå att beställa från Kina men vet inte om jag vågar...

    Ringen är också relativt fixad... och blev också dyrare än jag tänkt mig, trots att vi lämnade in gammalt guld. Designern var hur som helst jättetrevlig och lyhörd. Det blir en aningen kupad vitguldsring med en kanal i mitten med infällda, prinsesslipade safirer. Ringen får dock kosta lite mer, den ska jag ju ha hela livet!

    Imorgon ska jag ut och jaga papper till inbjudningskorten!

  • matildaochniklas
    Kärlek08 skrev 2008-02-26 22:21:32 följande:
    Jag tycker vi lägger ansvaret för en ny tråd på blivande fru wennerström... Hon verkar ha koll på läget
    Håller med helt och hållet!!
    Va spännande att du har hittat klänning, jag håller koll efter bild i ditt galleri *nyfiken*
  • Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-02-26 22:21:32 följande:
    Jag tycker vi lägger ansvaret för en ny tråd på blivande fru wennerström... Hon verkar ha koll på läget Bukett har jag inte stenkoll på men jag ska precis som wennerströmskan ha rosor tror jag... vita. Och så vill jag definitivt ha ormhassel och hjärtan på tråd. Sedan velar jag runt mellan prärieklockor, gerbera, luktärt och ranunkel just nu. Ranunkel får man ju tag på nu i februari/mars men man verkar kunna odla dem själv och då blommar de i juli/september. Luktärter tänkte jag också odla själv. En vän ska binda buketten.
    Åh, jag älskar ranunkel men trodde inte de fanns i September... måste kolla med en florist sen för jag litar inte riktigt på mina gröna fingrar Har bara en balkong att odla på och av luktärten förra året blev det bara en ynkla liten grön grodd Men nu har i alla fall tulpanerna börjat titta fram så än finns det kanske hopp för mig.

    Har inte bestämt bukett än... vet bara att jag vill ha det lite vildvuxet och i färger som passar naturens när vi ska fotas.
  • Snart fru Wennerström

    HiHi .. ok, då startar jag en ny med än gång!.. lika bra för den här tråden går ju ut om 3 dagar.. HÅLL UTKIK! ..

Svar på tråden September 2008, del 2