• maria1xx

Värsta tänkbara gåvan ni kan få ????

Usch ja, det börjar närma sig med stormsteg och vi önskar innerligen att våra gäster har lyssnat på våra önskningar angående bröllopsgåvan.
    Hihihihi....
    Vi önskar oss inget och känner man ändå att man vill ge något så önskade vi oss ett bidrag till våran altan/terass.

Men tänk om tant Agda ändå står där med en brun vas från orrefors eller Herr Urban men en kaffekokare.

Klart man blir glad men var ska man förvara det.

Hahahahaha....

Vilken gåva klassar ni som den mest värsta tänkbara ????

Jag: tulpanvas (tycker inte om tulpaner)

Ha en bra dag på er.

• Svar på tråden Värsta tänkbara gåvan ni kan få ????
  • tvillingmor

Man värderar saker olika.... Den enas tycke den andras otycke....

• succubusan

Galenanna :wow ta det lungt :) det är ju lite små kul med sånna här trådar.

Visst är man tacksam med får man en katt som allergiker är det inte så kul:)

Jag vet inte riktigt vad det värsta är... joooo *tihi* sån där tavla som Pheobe har gjort själv i ett vänner avsnitt *asg*

• Gable

*ryser*

Jag vill inte ha en massa prylar i vårt hem som inte passar in och som verkligen inte är i vår smak bara för att tanken var
    god. Då kan de lika gärna strunta i det.

Jag brukar alltid försöka tänka mig ut vad mottagaren skulle gilla och hur deras hem ser ut och köpa present utifrån det. Om jag sen själv tycker det är asfult är ju mindre viktigt, bara mottagaren blir glad.

• Gable

Vet inte om jag har skrivit det här förut, men jag får panik bara vid tanken på graverade glas... Nåt så fruktansvärt gräsligt!!!!

• c_t

Anneleigh

En sådan skål fick jag av min m2bs mormor. Verkligen det fulaste jag någonsin sett!

• Troll-P

Hela bröllopstorget är väl per definition i-landsproblem?! ;)

Samlingstallrikar
    Levande saker - värst vore en fågel. Vidrigt!!
    Graverade glas
    Trädgårdsmöbler (vi bor i lägenhet och har 3kvm balkong)
    Porslinshundar, faktiskt är pynt överhuvudtaget är totalt fel i vårt hem

• Lainan

Usch, min farmor är expert på att ge hemska presenter. Eller rättare sagt, när vi är där och hälsar på försöker hon ge oss en massa prydnadssaker och glas (typ som hon har 7 st av) som hon har fyndat på någon loppis någonstans. För att inte tala om alla lakan och handdukar som luktar pecka som hon sparat till oss under alla år. Sen blir hon uppriktigt sur när vi inte vill ta emot det, för hon har ju inte plats till det längre - som om vi har det då?

Nä, det mesta kan man väl slänga och bara ignorera om man får i present. men något jag tagit riktigt illa vid mig av hade varit ett uppstoppat djur som någon skrev. Hade jag fått en uppstoppad katt av någon hade jag troligen brutit kontakten med personen (efter att jag hade spytt över den hemska presenten)

• *Lilla M*

Vi gifte oss förra lördagen och det bildades ganska snabbt en "skamvrå" med presenter vi inte har en aning om vad vi ska göra med:

1) En ENORM tavla bestående av ett uppklistrat pussel, motiv Taj Mahal. Tanken bakom är nog jättefin, men det bara funkar inte i vår lägenhet...

2) En ENORM brun spargris som säkert är antik, men fruktansvärt ful.

3) En trasmatta som makens mormor gjort, säkert fin på alla sätt, problemet är bara att jag avskyr trasmattor.

• Gable

Lainan - Låter som min svärmor

*Lilla M* - jösses. Vore jag ni skulle jag köra iväg det till Myrorna...

• HK_08

Jag fick massor av grejer som jag inte ville ha så jag tog rubben och stubben och bytte mot varor jag gillade. Nu var mycket handlat på DUKA så jag hämtade nästan ut en HEL Rörstrand Qvint-servis för alla glas och skålar jag lämnade tillbaka.
    På Åhléns City räckte det till 12 Rödvins glas från BodaNova.

Vinet drack vi dock upp *slurp* :D

Mitt råd - BYT !!! Det fulaste var en stegpall från Alessi - visst skitdyr och modern men vi är 180 cm resp. 190 cm långa så VI behöver ingen stegpall ...

• HK_08

Lilla "M" - det finns tradera och blocket för sådant :) Bara att sälja !

• jagärsåkär

Det hemskaste vore nåt stort o otympligt som inte fyller nån funktion o inte ser snyggt ut o som vi fick av en person som ofta kommer hem till oss (så det blir omöjligt att slänga i princip!).

Det skulle kunna vara en stor o kitschig glasskål med profiler av två personer på, med gravyr högst synligt. Fast man kan lägga frukt över iofs.

En vin-kylare skulle vara irriterande att få. Jag vill verkligen inte slösa energi på att få vinerna rätt temperatur, det har alltid funkat bra utan sånt och det är dessutom skrymmande och bullrigt!!

Nåt som anspelar på könsroller o uppdelningen av hemmets syslor. Tex nåt till köket till mig och nåt elektroniskt till m2b. Kommer vara lite rabiat när vi får barn o folk ska pracka på dem köns-prylar. Gillar inte hela idén med rosa till flickor, blått till pojkar. Men det blir ett senare problem...

Vad mer? En stor o hård stol som är obekväm (mamma fick en sån när hon fylde år! Värdelöst!!)

Svar på tråden Värsta tänkbara gåvan ni kan få ????