• maria1xx

Värsta tänkbara gåvan ni kan få ????

Usch ja, det börjar närma sig med stormsteg och vi önskar innerligen att våra gäster har lyssnat på våra önskningar angående bröllopsgåvan.
    Hihihihi....
    Vi önskar oss inget och känner man ändå att man vill ge något så önskade vi oss ett bidrag till våran altan/terass.

Men tänk om tant Agda ändå står där med en brun vas från orrefors eller Herr Urban men en kaffekokare.

Klart man blir glad men var ska man förvara det.

Hahahahaha....

Vilken gåva klassar ni som den mest värsta tänkbara ????

Jag: tulpanvas (tycker inte om tulpaner)

Ha en bra dag på er.

• Svar på tråden Värsta tänkbara gåvan ni kan få ????
  • Zozo

Eh.. vi fick en jättefin inflyttningspresent när vi flyttade in i var förra lgh (pa 45m², utan vare sig balkong eller trädgard) - en jäkla trädgardstomte! över 1m hög!

• maljor

zukigirl

det fick jag av min farmor och farfar i 18-års present. Och inte bara det - den var 70cm hög!!! *tippen är bra att ha*

Det värsta som vi skulle kunna få är något som just farmor och farfar har köpt till oss. Farmor har inte så bra smak när det gäller oss barnbarn (hon tycker inte om min mamma och ger därför skitsaker till oss. Min kusin som är lika gammal får alltid jättefina saker).
    Fick en lampa med illgröna plastblommor man skulle trycka på för att den skulle tändas ett år. Ett annat fick jag en pocahontasdräkt *nej tack farmor, jar är inte 3 utan 13!!!*
    Ja, ni förstår säkert vad jag menar

Men saker överhuvudtaget just nu. Har inte ens plats för de saker vi har och vi kommer inte in i vårat förråd för att det är så fullt.

• FruÖlandstok

1. prydnadssaker (som många andra här inne, vi får hoppas folk börjar läsa denna tråden å får sig en tankeställare ;) )
    2. vad som helst som har med per gessle eller gyllene tider att göra
    3. dvdboxen med indiana jones eller james bond
    4. en solresa (jag tål inte sol så vi skulle inte kunna åka, å om vi gjorde det skulle jag gnälla konstant å vårt nya äktenskap skulle säkert spricka)

• anne på grönkulla

Min man skulle ge bort en skämtpresent bara häromdan, som givaren inte förstod och påstod sig bli uppriktigt glad för: "åååh, vad fin den är , den kan jag använda". Vad säger man....?

Visst får man tycka illa om presenter. Men jag kan inte påminna mig nån riktig flopp, även om ett och annat ligger oanvänt (silverbesticken från svärföräldrarna i bröllopspresent t ex)... och jag aldrig skulle ha valt dem själv. Värre blir det ju om man får massor med pikar efteråt för saker man inte har framme...

• Zozo

Ja.. visst är man artig och är glad fôr en present eller iaf tanken bakom när manfar en, men man kan ocksa hamna i lite dumma situationer..

Min bästa väninna har självmant bestämt sig för att samla pa ett visst (hemskt) porslin till oss.. Jag fick tva tallrikar till min födelsedag (och tänkte, ja ja de far jag ju plats med i nagot skap).. Sa kom hon med 4 till till bröllopet och sa hög: "JA till första barnet far ni de andra 6"... Men NU kan jag ju bara inte MED att säga att jag tycker de ar hemska!

• Lyckligt gift!

Vi fick många fina saker, det mesta hade vi önskat oss....Men jag kan inte minnas att vi uttryckt önskemål om världens största brödlåda! Tar upp halva köket! Fick en given plats på vinden...

• Nataluskan

Ljusstakar, har ju en himlans massa sådana i alla möjliga och omöjliga former!
    Det måste stå nånstans att det är den bästa presenten, jag köper aldrig det till nån..och glasskålar, vi har ett gäng sådana i källaren!
    Dessa 2 saker köper jag aldrig till någon och vill heller inte ha själv.

• bröllops häxan

Jag tycker att det skulle vara jobbigt om man fick saker som genast "krävde" en massa ansvar och jobb. Typ en begagnad bil(vi har inte råd), eller ett fruktträd (vi bor i lägenhet :) Även en kattunge eller hundvalp skulle vara direkt jobbigt då jag har astma.. hihi...Ett fadderbarn skulle vara en super fin tanke men just nu vet jag inte om vi har råd...

Mer normala saker som skulle vara jobbigt är nog nån stor staty av något slag eller tavla som man inte gillar. Eller biljetter till en konsert med en grupp man inte klarar av, typ Jessica Simpson (vi är nog mer "rock" folk") :D

• miffolina

just det! vi fick en oliv-kärnare som skämtpresent! Ligger där i lådan, i obruten förpackning!

Svar på tråden Värsta tänkbara gåvan ni kan få ????