• maria1xx

Värsta tänkbara gåvan ni kan få ????

Usch ja, det börjar närma sig med stormsteg och vi önskar innerligen att våra gäster har lyssnat på våra önskningar angående bröllopsgåvan.
    Hihihihi....
    Vi önskar oss inget och känner man ändå att man vill ge något så önskade vi oss ett bidrag till våran altan/terass.

Men tänk om tant Agda ändå står där med en brun vas från orrefors eller Herr Urban men en kaffekokare.

Klart man blir glad men var ska man förvara det.

Hahahahaha....

Vilken gåva klassar ni som den mest värsta tänkbara ????

Jag: tulpanvas (tycker inte om tulpaner)

Ha en bra dag på er.

• Svar på tråden Värsta tänkbara gåvan ni kan få ????
  • TheBride

Vi fick en konstig tavla i sjuk grön ton av en maskerad man stående på en scen med romerska pelarruiner runt. I det gallfärgade gräset framför ligger en klocka med romartal..som är felmålade; I,II,III,IIII,V osv

Kunde varit snygg om man gillade spygröngult..
    Näe, man ska akta sig för att ge bort konst!

• Troll-P

Haha, vilken kul tråd!

Är inte förtjust i "oanvändbara" saker som prydnadsföremål. Eller när mamma varit utomlands och köpt något handarbetat "för de är så duktiga på keramik/broderier/vinäger/snidade smycken där". Hehe, min sambo skulle få dåndimpen om vi fick en trädgårdstomte.

Vi kommer nog ha en rejäl önskelista. Inte för att vi egentligen önskar oss något särskilt, inte heller för att vi "kräver" presenter utan för att nästan alla vill ge nåt. Då blir det lättare för dem och vi slipper trädgårdstomtarna :)

• Linum

Vi är så groteskt otrevliga att vi öppnar presenter i lugn och ro för att direkt kasta det vi inte vill ha. Min syster är presentombudskvinna och kommer att se till att folk håller sig till önskelistan strikt...

Mina mardrömspresenter är nog följande:
    -allt i smide, halm, tyg och porslin
    -hemmagjorda saker (om det inte är mat etc)
    -saker som folk köper för att de tycker att de är fina (=mormor köper något som passar i hennes hem...)
    -allt vi inte önskat oss...

Jag skulle aldrig någonsin spara något jag inte vill ha bara för att jag fått det. Kastar sådant med en gång istället. Tar givaren illa upp så kanske han i alla fall har lärt sig något till nästa gång... hellre ingen present än en dålig present...

• TheBride

Apropo tomtar, kreativiteten är dom bra för:
    Min kompis fyller tretti nu. Jag skickade henne et sms och frågade vad hon önskade sig. "Ingen aning" skrev hon tillbaka
    "Då får du en trädgårdstomte, vill du ha med grön eller röd luva?"

Plötsligt kom det en lång lista på önskningar...

• FruÖlandstok

TheBride
    Haha.. ja det var en bra taktik du.. ska komma ihåg den.. ;)

• viktualia

Värsta presenten nånsin:

En orange blomma i glas att hänga på väggen!
    (secondhand är bra)

Nr 2 på listan:
    Sminkväska med tillhörande doftpåse i ill-laxrosa sidenartat tyg.... Ligger i sin originalförpackning och trivs....

Nr3
    Maken fick bokstäverna P A R T Y i form av porslinsskålar. Det får plats ca 40 gram jordnötter i varje. Färgglada är de också... och tar GALET mycket plats i skåpet...

Nr4 -osv
    Alla jobbiga uppläggningsfat, jordnötsskålar,ljusstakar och eländen som INTE passar in hemma hos maken och mig...

• Linum

Varför sparar ni saker ni inte vill ha?

• Gable

De två värsta bröllopspresenterna vi fick när vi gifte oss:

Nr 1.

Ett gratulationskort av svärmor. Det var allt.

Nr 2.
    Ett par vinglas från Disneyland. Ett med en Musse (i frostat glas, mellan kupan och foten) och ett med Mimmi (i frostat glas mellan kupan och foten).

Det hade säkert varit uppskattad present när vi var typ 10 år, men inte när när vi båda är över 30.

Pricken över i:et var när givaren (som också är över 30 år) lite glatt sa att gravyr hade ingått men hon visste att jag inte gillade graverade glas så de hade struntat i det... Som om det hade gjort någon skillnad?!

Glasen hamnade för övrigt snabbt i glasåtervinningen.

• Mrs H (fd 4:e Maj)

Jag 're-giftar' (jattebra amerikanskt uttryck) saker jag inte gillar/har nagon anvandning for eller ger till andrahands om de ar allt for grasliga. Har en lada under sangen dar jag lagger oonskade presenter som kan ges bort till nagon annan. Ibland tar jag, min syster eller mamma oss en titt i varandras lador for att se om det ar nagot vi gillar

• Fjällräv

Gable: Beklagar kortet från svärmor, eller vad det stod för. Hoppas Du/ni kommit över det nu.

Svar på tråden Värsta tänkbara gåvan ni kan få ????