Januari 2008
Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.
Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.
Jag har också börjat kolla runt lite på trycksakerna - främst för att få en uppskattning om vad det kosta. Och kan konstatera att det kostar mer än jag hade kunnat gissa.
Har precis kommit fram till att det skiljer ganska lite i pengar på att göra korten själva eller beställa ett litet billigare alternativ från tex Calligraphen eller kortdesign. Och man sparar tid.
Om någon har något bra tips på hur man gör fina, billiga (enkla) inbjudningskort så skulle jag bli jätteglad!
Så fort min kamera funkar igen ska jag lägga ut bilder på mina prototyper. Jag är supernöjd. Det finns så mycket man kan göra idag och det blir mer personligt. Veckan efter midsommar går jag på jakt efter exakt det papper jag vill ha...
Baltasar: dina pärlvita trycksaker m målat silverhjärta lät jättefina! Vart hittade du papperet och vad kostar det styck? De flesta papper jag sett är lika dyra som att beställa färdigtryckta via nätet (runt 4-5 kr/st) och kuverten ungefär samma pris.
Hej hej
Jag är ny här på BT och gifter mig i januari nästa år, får man vara med här =)?
Såklart - kul med en till!
Vilket datum och hur långt har ni kommit i planeringen? Ska ni gifta er i LasVegas?
Vad kul =)
vi gifter oss den 17 jan och har precis börjat planera. Japps, det blir i Las Vegas hi hi. Fast vi ska ha fest här hemma när vi kommer hem såklart.
Vi har dock inte bestämt oss om vi ska säga nått om att vi gifter oss utomlands eller inte.
När bör man skicka ut inbjudningar?
Vinterbrud: Har köpt skyltkartong (300 g) på Kontorab. De säljs i 10-pack för 29 kr (finns massa färger att välja mellan). Metallicfärgen köpte jag på Hobbex för 15 kr.
Kuvert har jag inte tittat på ännu...
Lycka till!!
Vi gör våra inbjudningskort i A5-format, så vi får ut två inbjudningskort på ett ark...
Las Vegas är ju bara så häftigt! Har du varit där någon gång? Åkte dit i oktober och var med om en hel del kul! Ska ni gifta er vid Grand Canyon eller i Vegas?
Ja det är sååå skoj.
Jo jag har varit där en gång förut för 6 år sedan eller så, inte min blivande dock. Helt galet skoj stad.
Vi gifter oss i Vegas på ett av hotellen (Hilton).
Så kul idé! Har ni med er några eller åker ni helt själva?
Gotland-08:
Vi åker helt själva, vet inte om vi ska säga nått innan eller inte. Det blir ju en del gnäll kan jag tänka mig, om vi berättar att vi ska gifta oss utan dom och inte i kyrkan :p
Var bodde du/ni när ni var där?
Jag var där i höstas! Du kan kolla på www.resedagboken.se/Default.aspx§ion=journey&journeyId=130533&userId=109158 så kan du se vad jag hittade på. Bland annat nödlandning i öknen...
Jag skulle nog inte sagt något och satt in en fet annons samma dag vi gifte oss. Bild + Idag gifter vi oss, namn och ort! Det tycker jag skulle vara häftigt!
Åh vad kul att läsa, spännande med nödlanding och allt. SJälv är jag så sjukt höjdrädd att jag aldrig vågade åka helikopter, hi hi.
Annons i tidningen är ju trevligt, men är det okej att skicka inbjudningar till festen ändå (innan vi åker alltså) vi ska ha festen 1-2 veckor efter vi kommer hem.
Dags att titta in igen. Har varit fullt upptagen med att planera en kompis möhippa som var i lördags. Vi hade superskoj trots att vi inte blev så många. Bäst av allt var magdansen som vi provade på. Jätteroligt men otroligt svårt. Nästan så att man blir sugen på att börja nån kurs...
LasVegas: Det låter som ni har ett häftigt bröllop på gång. Var i Las Vegas för ett antal år sedan och den staden är ju verkligen speciell. Mitt ute i öknen dyker den bara upp. Har ni bokat resa och allt redan då?
Annars så ska jag väl försöka komma igång och fixa iordning lite inbjudningskort, eller i alla fall bestämma hur de ska se ut. Baltasar, din ide låter bra och lagom enkel. Har ni lösa papper inuti eller skriver ni direkt på "omslaget?
Qozze:
Lät som en roliga möhippa du fixade.
Det är mer crazy än det låter eg, vi ska gifta oss på bryggan av enterprise (star trek) som hilton har. Så vi är nördar ut i fingerspetsarna, hi hi.
Fast å andra sidan, hade det inte varit för star trek så hade vi aldrig fått kontakt.
Vi har kollat upp hotell och resa, men inte bokat, vi väntar på pengar som ska komma in när som helst förhoppningsvis.