• Lillgrisen

Januari 2008

Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.

• Svar på tråden Januari 2008
  • Gotland-08

Qozze: Du kommer nog se ut som jag vill se ut... Visst fanns det mycket fint på den länken. Gillade det som såg ut som is tillsammans med ljusen. Är ute och surfar runt för att se var man kan få tag på det.

Nu har vi fått en ny offert som vi tackat ja till. Priset för gästerna blev lägre och vi får fixa allt med mat och dryck själva i festlokalen. Precis det vi ville. Jippi! Om våra gäster sedan väljer att boka på hotellet, minst 25 dubbelrum i två nätter, får vi lokalen utan kostnad. Inget vi räknar med men det skulle ju inte vara helt fel...

Det bästa är att vi kan fixa med maten som vi vill. Min bror har redan kopplat in två kockar som vi ska träffa i sommar. Nu har lusten att leta dekorationer satt ny fart. Festlokalen är ganska avskalad med mycket kalkväggar, kalkgolv, vita rappade väggar och bruna takbalkar... Kan bli hur fint som helst med levande ljus, tyg och blommor.

• Qozze

Gotland: Ja, det såg riktigt frostigt ut med ljusen. Har egentligen inte så mycket ideer om hur det ska dekoreras förutom att jag vill ha mycket ljus och eld (i eldstäderna). Men de bilderna var fina.
    Vad roligt att ni har bokat festplasten till slut! Hur många gäster räknar ni med?

Vad ska ni andra ha för dekorationer?

• Gotland-08

I början var vi uppe i 70-80 men sist jag kollade var det närmare 90... Jag har många syskon med MÅNGA syskon"barn" som vi vill bjuda. Jag skriver "barn" eftersom de flesta är mellan 13-20. Vi har ingen aning om hur många av dem som kommer att komma...

Visst är det kul att lokalen är fixad! Jag riktigt känner hur lusten att planera kommer tillbaka.

Ja, vad ska ni andra ha för dekorationer...?

• c_t

Jag tycker att ni är så himla duktiga! Vi ska till RW i mitten av maj för att prata mer ingående.
    Sp jag återkommer om dekorationer efter att jag varit där

Gotland-08
    Har förgäves letat efter länken som jag såg med bilder på korta frisyrer men den är bara borta!

• Qozze

c_t: Känner mig inte så jätteduktig. Har massor man skulle kunna göra men det är svårt att ta sig för en massa med bröllopet när det är sol och fint ute... I maj ska vi ta upp kontakterna igen med Köja.

Första "gästlistan" som jag skrev ner blev det ca 120 pers. Men det är alldeles för många så jag kommer att skära bort hela pappas sida av släkten som jag aldrig umgås med heller. På mammas sida däremot har vi kontakt så där bjuder vi nog ganska många. Får skära ganska kraftigt i listorna. Vi är många syskon, och min mamma har många syskon. M2b har inte lika många syskon men hans mamma är 7 stycken! Och de umgås vi med mycket. Som "tur" är kan vi skippa hela hans pappas sida med då jag bara har träffat dem en enda gång på 5 år. Tror att vi ska försöka begränsa oss till ca 60-70 pers totalt (barn ej inräknade). Vill egentligen prioritera vännerna men man kan knappast skippa hur mycket släkt som helst. Får se hur det blir till slut...

• c_t

Vi har ungefär 50-50 när det gäller släkt och vänner.
    Men det är supersvårt att sålla!

• Qozze

Satt just och kollande in vår gästlista. För tilllfället ser det ut som om det blir ganska lika mellan släkt och vänner i antal för oss med.

• Qozze

Gahh! Jag drömde om vårt bröllop i natt. Var alldeles besviken när jag vaknade för själva vigseln hade gått fel (inte alls som jag ville). Och jag som ändå har legat lågt med planeringen ett tag. Kanske en hint att man bör börja ta tag i saker nu?

• mrs L?

Hallo hallo hallo !

Vi gifter oss nån gång efter den 8 och innan den 22 januari i Thailand!
    Tänkte ha festen den 14 feb hemma sedan för nära & kära

• ~vinterbrud~

Hallo!
    Härligt att gifta sig i Thailand! Var någonstans?

Vi gifter oss 26/1 -08 (står info tidigare i tråden).

Hur går det med din/er planering?

Svar på tråden Januari 2008