Januari 2008
Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.
Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.
Hej hej! Har också legat lågt ett tag men nu äntligen har vi bestämt dag och bokat kyrka och lokal. Vi gifter oss den 16/2.
Sitter och funderar på inbjudningskortens utformande. Hur tidigt ska ni andra skicka era och när har ni OSA? Det är ju liksom jul och nyår emellan för mig så jag funderar på om jag måste skicka ganska tidigt. Dessutom måste våra gäster åka långt.
LukasU: Vi kommer skicka våra sista veckan i augusti, OSA 31/10 hotellet vill ha slut svar 14 dagar senare och vi gifter oss 2/2 2008. Tidigt, ja jag vet...men eftersom vi måste fixa med transporter, hotell så vill vi vara ute i väldigt god tid...
Det låter som en snygg kappa!! Något liknande tror jag skulle passa för mig med.
Har du tips på bra butiker i Stockholm med mönster och tyger följer jag gärna med nån gång. Sydde mycket förr, men nu har det inte blivit av på många år. Det vore kul att kunna göra något själv till bröllopet, speciellt nu när man har en massa tid på sig. Men klänningen kommer jag nog att köpa.
Jag hoppas att våra gäster kan komma till en middag på fredag kväll med. Men det beror nog på hur de vill/ska resa. Vi kommer i alla fall att lägga fram förslaget så får vi se hur många som nappar.
Det finns två affärer som jag har sett bra tyger till kappa...en på söder och Siden Carlsson. Skulle vara superkul om vi kan kolla tillsammans, kanske en promenad på Djurgården sen...
Jag har fullt upp till midsommar men sen har jag två lugna veckor innan vi sticker iväg på semester.
Gotland-08:
Hade också tänkt skicka någon gång efter semestern och ha OSA någon gång i oktober-november. Skönt att fler gör likadant! Vad har ni för färgtema?
Vi ska ha grå/silver, creme vitt och väldigt ljust rosa!
Ska ni ha något färgtema?
JA vi ska också ha ljust rosa och cremevitt men brunt till det. Min klänning ska vara ljust rosa nämligen så det var den jag utgick från. Plus att jag älskar rosa! Och brunt är snyggt till det tycker jag. Vet inte hur vi ska göra med m2b:s kläder än. Rosa eller brun väst?
Efter midsommar låter bra! En promenad sitter heller aldrig fel.
Jag ska faktiskt på ett bröllop lördagen efter midsommar och då får man nog lite inspiration att sätta igång själv med planerandet också.
Har föresten hittat några fotografer i Åre på nätet nu i alla fall som jag ska kolla upp lite mer. Har också kollat in vilka frisörer som finns däruppe. Ska kolla upp med dem mer också.
Dags att krypa till kojs, godnatt tjejer!
Gomorron!
Vad fint det låter med kappor o slädar o snö! Hoppas också på att ta lite fina utebilder!!
Vi har färgtemat vitt, ljusrosa och lime (om vi inte ändrar oss, vilket vi har gjort några ggr...) Ska försöka få till några inbjudningskort med dessa färger i sommar Ska väl sen, som de flesta andra verkar det som
, försöka skicka dem efter semestern. OSA vet jag inte när vi ska ha än...
Baltasar: Vi ska också gifta oss i Norrköping, kul!
LukasU: samma dag! :)
Vart gifter ni er?
Väst, hm, svårt... Jag tror man måste testa bredvid varandra. Men spontant tror jag rosa, den syns ju ändå inte jättemycket under kostymen (el. dyl) så jag tror inte att det blir för mkt.
Ambitiöst att sy kappa (det positiva med att börja planera tidigt). Själv kommer jag att ha kort klännning, så det får bli en kortare fuskpäls med stor krage. Superfin! :)