Januari 2008
Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.
Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.
Oj, vad tidigt ni skickar ut inbjudningarna!
Jag kanske måste tänka om, men jag hade inte tänkt skicka ut dem förrän i okt/nov med OSA runt 15 dec (för att få folk att svara innan jul).
Finns det någon anledning (förutom bokningen på Ishotellet) att ni skickar så tidigt? Jag kanske har missat något....?
Vinterbrud:
Vi skickar tidigt eftersom våra gäster måste åka långt, beställa flygbiljett och boende. Annars hade vi nog inte skickat så tidigt.
Samma här, vi gick ut med inbjudningarna i förra veckan. Alla har tackat ja *glad*
men som sagt, det var ju pga Ishotellets bokning.
Qozze: Då tycker jag att vi träffas någon gång efter midsommar. Kul att få surra bröllop med någon som själv är mitt uppe i det.
LukasU: Brunt är jättesnyggt till rosa. Vi valde grått/silver eftersom vi är på Gotland och hela Visby är ju full med grå kalksten. Passade temat bättre än brunt. Rosa väst tycker jag. Snyggt som en liten detalj.
vinterbrud~ Vi måste boka flyg för alla och hotell, därför är vi ute i extremt god tid. Allt måste klaffa! Hade vi gift oss i Stockholm hade vi varit ett par månader senare.
Vi har inte riktigt bestämt när vi ska gå ut med våra inbjudningar ännu. Vi behöver nog inte gå ut sådär jättetidigt. Våra gäster får boka resa och boende själva ch vi har redan reserverat hela hotellet den helgen så det finns plats för alla. Men å andra sidan kan man vilja planera resa i tid ändå (och kanske hitta bra priser på tåg eller flybbiljetter). Hmmm, vet inte vad som blir bäst. Vi ska i alla fall berätta muntligen för så många vi kan i förväg så att de hinner kanske förbereda sig mentalt i alla fall. Det slutar väl med att vi skickar ut dem i oktober...
Gotland: Efter midsommar blir det då!
Har hamnat in på möhippeplanering också för min kompis som gifter sig snart. Kul!
Ok - lite aktivitet i Januari 2008-tråden!
Jag är nyfiken; vad har ni gjort för inbjudningar, dvs beställt eller gjort egna? Hur de ser ut?
Vore kul att få lite tips och ideer....
Jag är också nyfiken på hur ni andra har gjort med inbjudningar. Skulle väl vilja göra egna egentligen, men de får inte vara allt för komplicerade. Enkla och snygga liksom. Sen så vore det skoj om man kunde ta igen samma stil i festprogram och tackkort senare med.
Jag har inte börjat med dem ännu...
Jag funderar på att göra egna inbjudningskort, men har dålig fantasi... Har tittat runt en del på andras kort, men kan inte bestämma mig för vad jag vill göra...
Jag och sambon ska försöka hitta lite grejer till inbjudningskort nu i sommar, eftersom vi båda är studenter och det är lugnast just då
En sak är iaf bestämt...korten ska gå i rosa, vitt o lime - vårt färgtema
Vi gör egna inbjudningskort, vigsel- och festprogram. Våra inbjudningskort kommer att vara pärlvita. Har köpt silvermetallicfärg som jag kommer att måla hjärtan med på framsidan.
Våra vigsel- och festprogram kommer att gå i samma tema. Men ha en annan storlek och jag kommer använda sidenband för att hålla ihop papprena.
Har hämtat mycket inspiration från calligraphen.se.